M
Hei,

Minulla on terassi, josta haluan poistaa keskimmäisen kolmesta pylväästä.

Ulkoterassi, jossa on ruokapöytä ja tuoleja. Terassi katettu markiisin suojassa. Pyörätuoli ja suojapeitteen alla oleva grilli vasemmalla.
  • Uloin pylväiden välinen etäisyys on 520 cm.
  • Syvyys talon seinästä pylväisiin on 200 cm.
  • Yläpuolella on katos, neljä kattotuolia, jotka lepäävät talon seinällä, cc 120.
  • Nykyinen liimapuupalkki, joka lepää pylvään päällä, on 90x270.
  • Katto ulkoseinää vasten (kuvassa 1 vasemmalla) lepää seinää vasten eikä muutu.
Sisäkaton rakenne, jossa näkyy puisia kattotuoleja ja tukipalkkeja, sähköjohto kulkee keskellä. Taustalla kattolaudat.

Olen etsinyt hieman, ja yleensä tarvitaan liimapuupalkki 115x405 (ehkä enemmän?). Jos olen ymmärtänyt kaiken oikein. Ottaisin mielelläni korjauksia vastaan.

Mutta koska koko kattotuolit lepäävät talon päällä, tarvitsenko niin vahvan liimapuupalkin?

Käytännössä. Tarvitseeko minun poistaa nykyinen ja korvata uudella? Voinko rakentaa nykyisen päälle? Ajattelin ensin, että voisinko kiinnittää toisen 90x270 ulkopuolelle, mutta silloin tulee ongelma, että se ei lepää kummallakaan ulommaisella pylväällä. Onko se nyt ongelma?

Muita ideoita tai ajatuksia otetaan kiitollisina vastaan!

Sinun täytyy esittää paljon enemmän, jotta rakenteen ymmärtäisi. Esimerkiksi pohja- ja leikkauspiirustukset. Missä kattotuolien kuva on otettu? En usko, että on realistista säilyttää nykyistä palkkia. Jotta uusi ja vanha palkki toimisivat yhdessä, niiden on oltava liimattuja yhteen, mikä ei ole lainkaan helppoa tässä tilanteessa. Palkki, jonka mitat ovat 115x405 (ilman tarkistamista, ovatko mitat oikeat), voidaan korvata 215x315.

M
J justusandersson sanoi:
Sinun täytyy esittää merkittävästi enemmän, jotta rakenne ymmärretään. Pinta- ja leikkauspiirustukset esim.. Missä valokuva kattotuoleista on otettu? En usko, että on realistista säilyttää nykyistä palkkia. Jotta uusi ja vanha palkki toimisivat yhdessä, niiden on oltava liimattuja yhteen, mikä ei ole yksinkertaista siinä tilanteessa. Palkki, jonka mitat ovat 115x405 (tarkistamatta onko se oikea dimensio), voidaan korvata 215x315 mitalla.
Ei ole pohjapiirustusta, jossa kattotuolit sisältyvät. Kuva kattotuoleista on otettu talon seinältä, jossa ylitys pylväisiin alkaa.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.