Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka
Bernieberg: Tässä on toinen tapa saada sahakulma esiin kuvastasi. [bild]
Rabbithole: 28 tai 45 mm ilmarako ei pitäisi vaikuttaa. Mutta tuulenpitävä kangas eristyksen päällä on hyvä olla.
p-pennan: Lähetän mukaan joitakin kuvia, jotka näyttävät miltä se näyttää. [bild] [bild] [bild]
Stibbe77: Kiitos kaikille, jotka vastasivat, mutta olen ollut vähän epäaktiivinen täällä viime aikoina. Huomasin, että niitä on Hornbachissa ja ne ovat nimeltään vinställsblock.
Silver78: Se, mitä näet laattojen paikalla, on fix, johon laatat on kiinnitetty. Koputa vain pahin pois, koska ei haluta pehmeämpää materiaalia kovemman sisälle. Betoni-primeria tarvitset, jotta alusta ei enää ajan myötä ime itseensä. Muuten rappauslaasti ei kiinnity hyvin alustaan ja irtoaa ajan kanssa. Sitä ei haluta. Näyttää siltä, että he ovat käyttäneet jonkin tyyppistä c-laastia.
Picad: Hei! Vanhemmillani on maalla tontillaan ulkorakennus, jossa on betonilaatta ja joka on rakennettu vanhan maakellarin päälle, ainakin luulemme niin. Heidän asuintalonsa on melko pieni, joten he haluaisivat mielellään sisustaa ulkorakennuksen vierastaloa varten. Emme kuitenkaan oikein tiedä, mistä päästä aloittaa. Pidän asioiden lukemisesta perusteellisesti ja isäni tekee mieluummin
Mazen: Näyttää gyproc-ankkurilta, löytyy muovia ja metallia, joista metalli on parempi... https://www.clasohlson.com/se/Gipsankare-med-skruv/p/40-9228?gclid=EAIaIQobChMIw9mrwJ336AIVjlQYCh281gUAEAQYAiABEgLjwfD_BwE Mutta ne eivät kestä liian suurta kuormitusta, joten jos peili painaa jonkin verran, tämä on parempi vaihtoehto. https://www.bauhaus.se/gipsankare-duck-foot-35
alexanderflink: [citat] Kiitos vastauksesta! Käytämme ulkopuolisia pistorasioita, joten oletan, että sähköasentaja asettaa rasiat (kutsutaanko niitä näin ulkopuolisille?) ensin ja me laatoitamme siihen asti ja sitten laitamme kannet? Meillä on siis vain putket, jotka tulevat ulos seinästä, ei tilaa rasioille seinässä.
Daniel 109: Mitä ilmaa olet puhunut? Jos se on sisäilma, niin senhän ratkaisee asentamalla kosteussulun. Sisäilman kastepiste on seinässä riippumatta siitä, miltä se näyttää, jos ulkolämpötila on kastepisteen alapuolella.
Anonymiserad 52827: Olen kyllä samaa mieltä siitä, että on surullista kuulla naapurin imurin rakennuksessa, joka on valmistunut vuonna 2019, yhdeltä Ruotsin suurimmista ja kokeneimmista rakennusyrityksistä. Olisin odottanut paljon enemmän. Olen asunut vuonna 1993 valmistuneessa rakennuksessa, enkä muista koskaan kuulleeni naapurin imuria, paitsi silloin kun sekä minulla että naapurilla oli ikkunat/parveke
optimum: [citat] Nja TS ajatteli liimata maton vanhan päälle, eikä se ole oikein hyvä. Olen nähnyt niitä, jotka ovat maalanneet vanhan mäntyportaan ja miltä ne näyttävät ajan kuluttua, kun maali on kulunut askelmilta. Mutta ok, huijaus ehkä oli liikaa, sillä on niitä, jotka tekevät kunnon työn. Me mietimme aiemmin hioa ja lakata portaamme uudelleen, mutta muutaman vuoden jälkeen ison
Tomtom79: Olen ajatellut, että voisin käyttää liuskekiveä itse. Ehkä ei niin vaaleaa kuin sinä ehkä ajattelit, mutta onko jollakin vinkkejä, mistä sitä löytää? Ajattelin, että hinta voisi olla vähän parempi?
Grillen: [citat] Halpa "meec" Julasta, ei mikään erityinen. Niin kauan kuin pidin sitä suorassa, meni hyvin, mutta käännyin hetkeksi pois ja silloin tuli pieni lastu, koska kallistin konetta. Piirrä vain viiva, jota seuraat, niin ei pitäisi olla mitään ongelmia.
Claes Sörmland: Yleensä kevytsoraharkkoja muurataan tavallisella B-laastilla, jota myydään muurilaastina. A-laastilla rappaus estää saumojen näkymisen rappauksen läpi. Jos aiot tehdä rakenteen, joka on täysin alttiina vedelle ja pakkaselle, rakenteelle voi aiheutua vaurioita. On parasta varmistaa, ettei vesi pääse valumaan huokoiseen muurattuun osaan. Toinen ratkaisu on muurata ja rapata puhtaalla
KnockOnWood: Olin sahannut puoliväliin, näin siis ylhäältä katsottuna: [bild] Ja sitten maalasin tietenkin. Yllä olevassa kuvassa #5 näkyy, kuinka väri on kulunut pois terävästä kulmasta.
sawdustmaker: Hei voiko mitenkään saada 15x43 listan kohtaamaan 15x56 kulmassa ilman, että se näyttää kamalalta? vaihtoehdot käyttää samaa listaa kaikkialla tuovat mukanaan muita huolia, joten kysymys. Voiko esimerkiksi laittaa neliömäisen palikan kulmiin?
NiklasPalmgren: [citat] Kiitos vinkistä! Alan heti lukea näitä keskusteluita.
salbo: Hei! Olen remontoimassa osaa talosta, joka on rakennettu 1900-luvun alussa/1800-luvun lopussa. Savupiipussa on halkeamia ja se kuulostaa ontolta, kun koputan sitä joistakin paikoista. Kun olen koputtanut irti paloja, sieltä löytyy kuin hiekkaa takaa. Se on niin pehmeä, että voi helposti repiä suuria irtonaisia paloja. (videoklipissä, johon linkitän, se ei ole niin paha). Tämän
BirgitS: Oletteko harkinneet kokolattiamattoa sen sijaan? Onhan olemassa sellaisia, jotka on tehty kellareihin, joissa on kosteusriski. Voiko myyjältä kysyä, millaisia pohjatöitä tehtiin lattialämmityksen yhteydessä? Useimmat ovathan ystävällisiä ja vastaavat muutamaan kysymykseen. Laminaattilattiat tuntuvat helposti kylmiltä.
Frollefrost: Kiitos vastauksesta. Selvennyksenä voin sanoa, että tilassa on valettu betonilattia, ja seinillä/sivuilla on klinkkerit. Joten se ei ole paljas maa tai maa-aines, johon olen päässyt, eikä siinä ole erityistä kosteutta. Tila ei ole tuuletettu, ja se sijaitsee keskellä taloa. Samassa huoneessa on joitakin vesiputkia (kaukolämpöjärjestelmä sijaitsee muun muassa täällä), ja siksi
jonaserik: Ja nyt voit huuhdella hieman pitkin seinää, jos mielestäsi on kerääntynyt likaa väliin, se kuivuu nopeasti joten ei hätää, anna ristikon päättyä puoli cm:n päähän seinästä.
Kristina J: Vanha 40-luvun talomme on eristämätön kellari, jossa on pesutupa, sauna ja varastotilaa. Pesutuvassa seinät on maalattu, mutta huomaamme nyt, että rappaus on hieman irti siellä täällä. Kuinka korjaamme tämän? Haluaisin tietää yksityiskohtaisesti miten se tehdään, millaista uutta rappausta, millaista maalia jne.
Tallberga69: Hei! Olen rakentanut autotallin rinnetontille, jonka päälle tulee tuleva asunto. Miten minun tulisi toimia diffspärrin kanssa yläkerroksessa? Olen ymmärtänyt, että minun ei pitäisi olla diffspärriä välipohjassa, mutta pitäisikö minun sitten kulkea diffspärrin kanssa välipohjan läpi? Miten teen, kun se on muurattu? Katso kuvat
saiter: Toimii hyvin tilapäisen seinän rakentamiseen. Lattiaa vasten asetatte tällaisen: 1 [bild] Levitys plåtregel. (Mutta se versio, jossa on vaahtokumi alapuolella.) Sen voi kiinnittää kolmella pienellä ruuvilla, joiden jälkiä ei näy kun revitte seinän pois. Sitten asetatte seinäkiilat levitykseen ja kiinnitätte levyt. //AA
Byggarfredde: Edit: Kulma ei tietenkään ole 45 astetta, vaan 135...
ColonelKurtz: Meillä on kevytbetoniseinät rinteen alatasolla, sisäisesti verhoiltu lasikuitukankaalla. Nyt haluamme poistaa kankaan ja olemme ymmärtäneet, että ei ole hyvä idea levittää tasoitetta tämän päälle, jos seinä on maan alla. Onko tämä liittyy kosteuden liikkumiseen? Mikä olisi hyvä ratkaisu, jos ei halua vain poistaa kangasta, tasoittaa ja maalata silikaattimaalilla? Riskinä
tttomten: Kyllä, normaalikätisenä voit tehdä sen itse. Tarkkuus ja terävä talttapuu on hyve.