I
InsidersUnited: Tuo halkeama on niin pieni, että uskon, että jos maalaat sen 2 kertaa esimerkiksi silikaattimaalilla, niin saat sen täytettyä. Ei tarvitse palkata ketään, eikä myöskään muuraria, joka jaksaisi ottaa näin pientä työtä. Jos se ei toimi, täytä vähän c-sementillä, tasoita pesusienellä niin, että saat saman rakenteen kuin muualla, ja sitten maalaa. Se onnistuu 15 minuutissa.
2 vastausta · 3,7k lukukertaa
·
P
Pherra: Makuuhuone lähestyy lopputulosta, mutta mietityttää, miten saan sen kauniisti tehtyä savupiipun ympärille kattolistoilla/jalkalistoilla sekä listoilla siirtymässä kipsistä savupiippuun seinällä.
0 vastausta · 1,5k lukukertaa
·
F
F.Wester: Hei Minulla on violetteja pisteitä asfaltilevyn ja puukuitueristeen välissä. Ei hajua, onko se vain asfaltilevyn värjäytymää vai jotain vakavampaa. (Koen sen violetiksi) [bild] [bild] [bild]
0 vastausta · 1,5k lukukertaa
·
raveper
raveper: Kyllä, se on mahdollista.
7 vastausta · 1,6k lukukertaa
·
raveper
7 vastausta · 1,6k lukukertaa
·
surris
surris: On melko yleistä käyttää tällaisia levyjä, kun taloja ja palkkirakenteita kootaan. Tämä siksi, että ne kestävät kosteutta, jos sää ei ole kovin hyvä... Joten se pitäisi vain tehdä.
1 vastaus · 3,8k lukukertaa
R
Rimbolasse: Aion myös rakentaa varastovajan. Olen katsonut valmiita esimerkiksi Jula:sta, mutta olen saanut vaikutelman, että ne ovat liian heikkoja ja ohuilla mitoilla. Joten aion rakentaa sellaisen irtomateriaalista, mutta en halua liioitella mittojen ja laadun suhteen. Koko tulee olemaan noin 2 metriä leveä ja 1 metri syvä, ja katon korkeus alle 180 cm. Jossain olen lukenut, että alle 180 cm oleviin
12 vastausta · 5,3k lukukertaa
J
JF.: Kiitos vastauksesta
2 vastausta · 2,6k lukukertaa
J
H
hennil79: Hei Olen ostanut käytetyn galvanoidun teräsportaan opiskelija-asuntolasta, joka puretaan. Täydellinen autotallin parvelle. Mutta alustan ritilä pysyy kiinni parilla kierteisellä koukulla, kun purin portaat siirtoa ja asennusta varten, niin kaksi niistä meni kierotukselle. Tietääkö joku, mistä näitä koukkuja voi löytää ja onko niille joku nimi? Ystävällisin terveisin Henrik
0 vastausta · 747 lukukertaa
·
J
justusandersson: Liimapuupilarilla on minimaalinen kutistuminen pituussuunnassa, joten voit luultavasti sulkea itse pilarin pois. Halkeamia voi syntyä piilevistä vioista johtuen, mutta itse halkeama tuskin on sitä.
2 vastausta · 1,9k lukukertaa
·
KnockOnWood
KnockOnWood: [citat] [bild] Se olivat melko itsestäänselviä tekniikoita, erityisesti yllä olevassa kuvassa oleva. Mutta minä tekisin mieluummin niin, että kaksinkertaistaisin molemmin puolin ruuvattua vaneria. Lainaan, mitä kirjoitin viestissä kolme vuotta sitten: Pieni anekdootti tästä aiheesta: Göteborgissa asuimme ryhmäasuinalueella. Kaikki talot olivat samanlaisia, ja kaikilla oli erillinen
1 vastaus · 5,3k lukukertaa
·
G
Göte Friman: Mutta juuri tämä on osa ongelmaa. Kaikki lupaavat pitää venttiilit auki, mutta ne suljetaan heti, kun lähden asunnosta. Ja koska OVK on minun vastuullani, virhe on myös minun, kun arvot ylittävät 200. Siispä. Ratkaisuksi tulee kuitenkin asentaa jotain, mitä on vaikeampi manipuloida kuin yksinkertaiset rakoventtiilit.
22 vastausta · 6,5k lukukertaa
·
A
aekeberg: [citat] Kävin tänään kadun toisella puolella olevan naapurin luona. Hän oli maalannut kellarinsa silikaattimaalilla. Täytyy sanoa, että se muistutti todella paljon minun seinää, vaikkakin kymmenen-viisitoista vuotta nuorempana! :D Voiko myös silikaattimaali irrota 'liuskoina'? Kuvittelin, että se enemmänkin olisi osa rappausta, mutta ehkä olen siinä väärässä... :thinking:
3 vastausta · 2,2k lukukertaa
·
Bernieberg
Bernieberg: Rakensimme parvekkeen kaiteen viime kesänä ja ostimme silloin höylättyä puutavaraa pieneltä höyläämöltä maaseudulla. Se tuli hieman halvemmaksi kuin tavallisilla rakennusliikkeillä, esimerkiksi 30 kr/m 22x95 mm. Tällainen kappale painoi yhtä paljon kuin 45x95 mm Bauhausissa. Nyt halusimme melko korkean viimeistelyn ja olimme tarkkoja siitä, että puutavara oli korkealaatuista,
3 vastausta · 2,8k lukukertaa
P
Prosit: Huomaan nyt, että vastasin samalla tavalla kuin aiemmin, mutta totuus on, että uudet ikkunat eivät ole vielä paikoillaan. Eriste ja uusi paneeli ovat paikoillaan, mutta ikkunoita en halua asentaa itse, joten jätin sen talven yli (peitettynä tuulensuojakankaalla). Kun otin yhteyttä aiemmin käyttämääni rakennusmieheen, tuli tämä korona, joten juuri nyt ikkunainstallaatio on siirretty
6 vastausta · 7,7k lukukertaa
·
Stefan N
Stefan N: Ja koska nämä eivät edes ole Eternitissä niin anna kaiken vain olla.
6 vastausta · 7,7k lukukertaa
·
tompax
tompax: [citat] Näyttää siltä, että sinulla on kaapeli siinä, arvaan, että se menee lämpömittariin? Voi olla, että siihen tulee rako, joten hieman hiekkaa jne. puhaltaa sisään, erityisesti jos on ollut tuulista viime aikoina. Poista kaapeli, puhdista ikkunat, sulje ja katso, jatkuuko ongelma. Muuten se voisi olla hiekkaa siitä, kun rakennusfirma, joka on asentanut ikkunat, on pitänyt niitä
1 vastaus · 4,8k lukukertaa
·
A
aner42: Minulla on talo Thaimaassa. Se on 10 vuotta vanha. Siinä on 97 neliömetrin terassi. Se on laatoitettu 33x33 klinkkerillä. Olen yleensä pessyt klinkkerit painepesurilla, mutta jokin aika sitten tapahtui jotain vähemmän hauskaa. Jonkin ajan kuluttua pesemisen jälkeen huomasin, että jotkut laatat olivat nousseet. Kun katson tarkemmin, noin 20 kappaletta on irti, kun naputan niihin. Jonkin
0 vastausta · 2,1k lukukertaa
J
justusandersson: Tervetuloa Byggahus-foorumille! Pizzauunille pitäisi luultavasti olla oma perustus sen painon ja materiaalin erilaisuuden vuoksi. Ulkoterassi on yleensä suunniteltu kestämään 250 kg/neliömetri. Uterum-tilassa luku täytyy kaksinkertaistaa. Voit välttää tämän antamalla kattoa tukeville pylväille erilliset perustukset.
1 vastaus · 1,5k lukukertaa
·
P
pwb: Huomaan, että voin julkaista koko arvioinnin, jos joku miettii oman vanhan kellarinsa tilannetta ja löytää ketjun: "Mittaaminen vahvikkeesta elektromagneettisella peitekerrosmittarilla, tyyppi Elcometer, kahdessa paikassa osoitti, että vahviketta ei ole lähempänä pintaa kuin 80 mm. Todennäköisesti kellarin seinä on vahvikkeetonta. Sen paksuus tukee myös tätä. Siis kellarin seinään
20 vastausta · 10,0k lukukertaa
·
AlfredS
AlfredS: [citat] Ei mitä minä näen.
4 vastausta · 3,4k lukukertaa
·
M
Mannesson. A: Onnistuitko poraamaan pilareihin? Ja olivatko ne valmiiksi ostetut pilarit ilman reikiä tai tolppakengät?
1 vastaus · 1,6k lukukertaa
M
Mezts: Huippua. Kiitos vastauksesta. Erittäin arvostettua.
2 vastausta · 1,4k lukukertaa
·
M
mölnbo: Kiitos!
M
W
witten: [citat] Joo, Moren käsikirja. Sitä käytetään oppikirjana yliopistoissa.
91 vastausta · 23,0k lukukertaa
M
Matteg01: Hei Kysyn, jos jollakulla on hyvä ratkaisu kysymykseeni! Talo sijaitsee rinteessä, jossa on kaksi tasoa, joiden välillä on 1,2 metrin korkeusero. On olemassa perusmuuri, joka aiemmin rakennettiin ulkopuolelle 20 mm solumuovia, 28 mm rimoitusta, tretexiä. Ei ole näkyviä kosteuden ongelmia purkamisen yhteydessä ja nyt, kun se on paljastettu, halusin kuitenkin purkaa kaiken poistaakseni
0 vastausta · 2,5k lukukertaa
·
P
pajson: [citat] Ok kiitos vastauksesta
2 vastausta · 1,7k lukukertaa
T
tapaza: Hei Minulla on pieni betoniallas, josta täytyy tehdä uusi vedenpoisto. Vedenpoiston tulisi mennä altaasta suoraan maahan. Ajattelin porata betonin läpi ja laittaa jonkinlaisen ontto metalliputken. "Toimiiko" tavallinen alumiiniputki?
0 vastausta · 1,1k lukukertaa
D
Daniel 109: Jos on kallio-/maa-lämpö, niin sieltä on suhteellisen helppoa ottaa kylmää.
1 vastaus · 1,2k lukukertaa
D09
D09: [citat] Jos vierailet Bauhausin sivulla, etsi "Dolle" Samat jutut kuin minulla, mutta silloin se oli nimeltään jotain muuta. Jos en muista väärin, tolppien sisäpuolella on kisko, joka pitää mutterit, ja siinä oli valmiita reikiä.
10 vastausta · 4,7k lukukertaa
·
A
ArneTW: https://www.bcsportbikes.com/threads/build-to-fail-fail-to-build-what-is-this-i-dont-even.146566/?id=146566 Tämä on linkki keskusteluun foorumilla, jota vierailen noin kerran vuodessa nähdäkseni, onko rakennelma romahtanut vielä... mutta näyttää siltä, että se seisoo edelleen. On paljon rakennelmia, joissa on hämmästyttäviä virheitä, mutta ne seisovat silti. Haluaisin nähdä
0 vastausta · 845 lukukertaa
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.