Hei,:cool:

Olen ostanut torpan, joka sijaitsee melko lähellä maantietä Gotlannissa, ja harkitsen meluaidan rakentamista. Olen löytänyt sellaisen, josta pidän esteettisesti, Noistop green. Mutta mielestäni se on hieman liian kallis (noin 2000 kr yhdestä 1,0X2,0m osasta) ja haluaisin rakentaa sellaisen itse. Tarvitsen noin 40-50 m.

Linkki tuotteen PDF-tiedostoon: http://www.noistop.se/files/noistop...14/Technical Datasheet NoiStop Green - SE.pdf

Pidän siitä, että ulkopuolella on verkko, jonka varrella voi kasvattaa jotain, kuten villiviiniä tai humalaa.

Luin Noistopista, että se on rakennettu kivivillasta, metallista ja verkosta. Ajattelin: Voihan vastaavanlaisen rakentaa itse puukehikolla? Puutolpat, jonkinlainen runko, jonkinlaista eristettä, joka pysyy paikallaan verkon avulla.

Kun luen kivivillasta, saan selville, että se on sama asia kuin mineraalivilla (vai onko?) ja että se voi olla syöpää aiheuttava. Lisäksi se vapauttaa myrkyllisiä kaasuja kuumennettaessa. Tästä en pidä ja haluan yrittää löytää jotain ekologisesti kestävää materiaalia käytettäväksi samalla tavalla kuin kivivilla.

Tarvitsen siis eristävää materiaalia, jota voi käyttää ulkona ja joka ei ole myrkyllistä.

Onko kenelläkään vinkkejä?
Mietintöjä ajatuksestani?

// Linda

Miten tässä kävi näin 5 vuoden jälkeen,

haluan itse rakentaa samanlaisen noistop Wood

• Tykkään
DiLo
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.