Hei

Kiitos kaikista vinkeistä täällä ketjussa! Minulla on kysymys, johon en löydä hyvää vastausta, ja ihmettelen, voisiko joku ystävällinen henkilö auttaa.

Aion rakentaa noin 3*4 m pergolan terassille viidennessä kerroksessa 45*145 seisovilla palkeilla (sen on oltava erittäin vakaa). Se asetetaan terassilattialle ja kiinnitetään betonilaattaan terassilattian alla.

Haluaisin käyttää 4 kpl painekyllästettyjä liimapuupylväitä 115*115 pilarina vakauden ja vähän myös muotoilun vuoksi ja olen etsinyt sopivaa tolppakenkää, jossa on tuki joka suuntaan. Pylväät saavat myös hieman sivutukea kaiteelta.

Löydän lähimmäs tämän 97*97 Bauhausilta, mutta silloin minun täytyy jyrsiä osa pylväistä alapäästä. Tietääkö kukaan, onko mahdollista löytää vastaavaa 115*115 tai onko teillä muita hyviä ideoita?

• Metallinen kulmikas tolppakenkä, jossa on neljä ruuvinreikää pohjalevyssä ja pystylevyissä.
Viimeksi muokattu:
Mielestäni se kuulostaa hyvin suurelta tuolla mitalla. Oletan, että aiot käyttää niitä pylväinä?
Pienennä kokoa niin, että se sopii tolppakenkään. Pergolaan ei kohdistu painoja, joten tämä mitoitus riittää hyvin.
Ja jos tarkoitat painekyllästettyä puuta, se ei luultavasti ole liimapuuta koossa 90x90. Painekyllästetyllä 90x90 on taipumus kiertyä.

Voit myös asettaa neljä kulmarautaa pylvään ympärille halutun kokoisena.

Miten terassilattia on rakennettu?

Käytin 115x115 pylvästä pergolaamme, mutta upotin sen terassin alle ja kiinnitin kulmaraudalla lattianiskään.

Huono kuva, mutta ymmärrät :D

Ulkoterassi puukannen ja pergolan testauksella, taustalla tiilitalo ja aita, viherkasveja sekä puutarhakalusteet näkyvissä.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.