Aion muurata ei-kantavan sisäseinän, joka erottaa kodinhoitohuoneen ja kylpyhuoneen. Olemme äskettäin valaneet lattian, jolle se muuraataan. (Karhea ja kaunis siitä tuli.) Seinä muuraataan kiinni olemassa olevaan seinään ylös- ja sivulle päin. Toiselle puolelle aion asentaa ovenkarmia. Olen porannut vähän, jotta voin työntää vahvikerautaa alaspäin. Ajattelin tehdä joitain samankaltaisia järjestelyjä olemassa olevaan seinään. Ajattelin, että se lisää hieman vakautta? Uskotteko, että se riittää? Ei sinne ole ripustamassa mitään erityistä. Korkeintaan joku voi kaatua seinään.

/Annananna
Rakenteilla oleva kivinen sisäseinä, jossa näkyy avonainen oviaukko. Seinän vieressä on olemassa oleva seinä ja kattopalkit. Ylhäältä kuvattu kuva epätasaisesta lattiasta, johon on asetettu raudoitusraudat. Lattiaa ympäröi karkea betonipinta.

Sama tyyppi kiveä kuin seinässä?
Ajattelet aivan oikein raudan kanssa alhaalla. Se olisi pitänyt olla myös sivuilla. Oletko käyttänyt ankarmassa näihin? On hyvä, että ne pysyvät tukevasti paikallaan. Samoin kivien rei’issä voit edullisesti porata isommalla koolla ja täyttää ankarmassa. Näin sinulla on hieman liikkumatilaa siirtää kiveä ja reiän ei tarvitse olla tarkka. Pitääkö seinä myös rapata?

• Tykkään
para
  • Laddar…
En ole vielä kiinnittänyt raudoitusrautoja. Voin kiinnittää ankkurimassalla. Ajattelen laittaa myös sivulle. Olen hieman epävarma, mitä kivi on nimeltään. Voin tarkistaa tämän. (Erityisesti epävarma tummemman harmaista olemassa olevista kivistä.) Aiomme jossain vaiheessa laatottaa seinät, mutta en ole varma, laatotammeko koko matkan ylös. Kaikkia päätöksiä ei ole tehty.

Jos se on kuvassa näkyvä kivi, se on nimeltään lecablock. Mitä mietin hieman, on se, millä se on muurattu. Onko seinän materiaali helposti hiottava, huokoinen vai kova?

Leca-lohko sitä myös, luulenko? En ole hionnut.

Ajattelin, millä se on muurattu. Onko materiaali huokoinen vai kova?

Anteeksi, että olen ollut hiljainen. Astianpesukone meni rikki, joten tuli tauko. Seinä on muurattu ja toivomme, että siitä tuli tarpeeksi hyvä... Kiitos vastauksista.

• Tykkään
Silver78
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.