Hei! Aion porata noin 500 mm syvyyteen painekyllästettyjen 95x95-tolppien päissä. Aion pujottaa tolpat olemassa oleviin rautatankoihin edellisen aidan kohdalla. Vanhat tangot ovat 35 mm halkaisijaltaan. Kysymys kuuluu, mikä työkalu-yhdistelmä voisi toimia tähän.

Pelottaa, että keskipora jatkeella voi olla epävakaa tai katketa. En tiedä, onko spiraaliporia saatavilla tuossa koossa ja jos on, mistä voisi vuokrata? Tuntuu, että ostaminen voi tulla erittäin kalliiksi.

Katsellut reikäsahaa?

Reikäsaha ei tunnu oikein sopivalta.
Googlailin vähän nopeasti mutta en löytänyt 35mm spiraaliporoja, mutta ei tunnu täysin mahdottomalta, että niitä voisi olla olemassa.

R
Onhan olemassa keskiporia, jotka ovat 400 mm pitkiä ja 35 mm.

Onhan olemassa kustantajia, mutta kuten muut ovat sanoneet, luulen että se on vaikeaa saada suoraksi.

Kierukkaporanterä on varmaan paras tyyppi poranterä siihen tarkoitukseen. 35mm löytyy ainakin kohtuulliseen hintaan, ja sitten voit käyttää pidennystä. Varmasti löytyy tarpeeksi pitkäkin, mutta on riski, että se maksaa paljon rahaa ehkä.

https://www.amazon.co.uk/Irwin-1050...3XDJ9V7X7JK&psc=1&refRID=ATEMV6BTZ3XDJ9V7X7JK

Onko paljon tolppia? Onko esteettisesti ok käyttää jaettuja tolppia? (Esim. 2kpl 45x95), silloin sinulla olisi mahdollisuus jyrsiä ura sen sijaan, tuntuu, että olisi vähän helpompi saada se tarkemmin/suorittaa tolpat kuin porata. Toisaalta voi olla suhteellisen helppoa koputtaa hieman rautaa, jotta tolppa saadaan pystysuoraan.

• Tykkään
Dan_Johansson
  • Laddar…
T topmount sanoi:
Todella vaikuttunut sinusta, jos saat sen suoraan.

[linkki]

sahaa putket 30 cm pitkiksi ja käytä tällaista poraa.
Juuri samaan johtopäätökseen minäkin tulin! :)

Kiitos kaikille avusta, olen löytänyt poran 300 mm, ja aion katkaista vanhat tangot sen sijaan :)

E EnSvenskBäver sanoi:
Kiitos kaikille avusta, olen löytänyt 300 mm poran ja aion leikata vanhat tangot sen sijaan :)
Etsin juuri 35 mm poraa, joka on 30 cm pitkä. Mistä löysit sen?

E EnSvenskBäver sanoi:
Kiitos kaikille avusta, olen löytänyt 300 mm:n poranterän ja aion leikata vanhat tangot sen sijaan :)
Onnistuitko saamaan sen suoraan ja se toinen sekä kolmas?

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.