Cheesen
MathiasS MathiasS sanoi:
metalliprofiililla peitettynäkään ei olisi tullut mitään jälkeä...
Kyllä se olisi tullut. Se olisi ollut valkoinen merkki, ja se olisi näkynyt 100 metrin päästä vihreällä seinällä. Minulla on metalliprofiili peitettynä kaikissa kulmissa ja tiedän tarkalleen, kuinka herkkiä ne ovat. Nyt voin korjata 0502y standardivalkoisella, joka on aina kotona, sen sijaan että menisin maalikauppaan sekoittamaan uuden purkin vanhan kuivuttua.

Snailman
Cheesen Cheesen sanoi:
Kyllä vain. Valkoinen jälki olisi tullut. ja se olisi näkynyt 100 metrin päähän vihreästä seinästä. Minulla on metalliprofiili kipsattuna kaikissa kulmissa ja tiedän tarkalleen, kuinka herkkiä kulmat ovat joka tapauksessa.
Nyt voin korjata 0502y standardi valkoisella, joka on aina kotona, sen sijaan, että lähtisin maalikauppaan sekoittamaan uuden purkin, kun vanha on kuivunut.
Ero metalli- ja metallin välillä on hieman erilainen, linkittämissäni ovat terästä, mutta esim. Biltemassa on alumiinia, ja ne ovat yleensä jo valmiiksi rypistyneitä niiden telineissä.

Cheesen
Snailman Snailman sanoi:
On vähän eroa metalli ja metalli välillä, ne jotka linkkasin ovat terästä, mutta esimerkiksi Biltemalla on alumiinia, ja ne ovat yleensä jo rypistyneet heidän telineissään.
Joo, kyllä se oli terästä, jota laitoin. Täysin mahdotonta säätää, jos kulma ei ollutkaan ihan 90 astetta:-)

Ajattelin ensin käyttää Aquabead, mutta mielestäni se ei tarttunut hyvin seinään, joten liimasin ne kiinni kangasliimalla. Ja sitten paklasin päälle.

• Tykkään
Adde.S
  • Laddar…
Vai niin, minä pidin siitä
G Galten sanoi:
Olen käyttänyt Aquabeadia mutta mielestäni se tarttui huonosti seinään, joten liimasin ne kiinni kangasliimalla. Ja sitten kittasin päälle
Vai niin? Minusta se on toiminut loistavasti. Varmistan, että kulma on imuroitu ja pölytön. Suihkutan runsaasti vettä listaan kukkasuihkepullolla. En kiirehdi painamaan listaa paikalleen vaan annan sen hetken, jotta liima ehtii liueta. Sitten vain painan kiinni ja hieron hieman koko listan matkalla.

Olen kokeillut jotain toista muovilistaa, joka piti kiinnittää kipsiruuvilla, mutta se oli surkea. Se jäi aaltoilevaksi ruuvien välissä ja vaikea saada peitekerros tarttumaan kunnolla. Olisi pitänyt ruuvata joka toinen cm, jotta se pysyisi tiukasti seinää vasten.

• Tykkään
jakobsbygge
  • Laddar…
D Distordera sanoi:
onko vaikea saada kulmaan ilman että teippi tarttuu ensin?
Ei, ei ole ongelmia. Liima ei tartu.

S Stuff sanoi:
Jasså jag tyckte det

Jasså? Mielestäni se on toiminut loistavasti. Varmistan, että kulma on imuroitu ja pölytön. Suihkutan runsaasti vettä listalle kukkasuihkulla. En kiirehdi painamaan listaa paikoilleen, vaan annan sille minuutin, jotta liima ehtii liueta. Sitten vain painan kiinni ja hieron vähän koko listan pituudelta.

Olen kokeillut toista muovilistaa, joka piti kiinnittää kipsiruuvilla, mutta se oli surkea. Se oli aaltoileva ruuvien välillä ja vaikea saada tasoitus peittoon kunnolla. Olisi pitänyt ruuvata joka toinen cm, jotta se pysyi tiukasti seinää vasten
Ei ole mahdotonta, että kyseessä oli käyttäjävirhe minun puoleltani. Lisäliiman kanssa siitä tuli ainakin täysin idioottivarma :)

• Tykkään
JohanSbg
  • Laddar…
A
Cheesen Cheesen sanoi:
Ei se ole niin tarkkaa. Laita sen sijaan tyylikäs lista, kulma kestää lapsia ja äänekkäitä juhlia sekä näyttää paljon mukavammalta.
[kuva]
Talossa on yksitoista ulkokulmaa ja olisin varmaan menettänyt hermoni, jos ei olisi listattu.
[kuva]
Yllä olevassa kuvassa näkyy tyypillinen vaurio, joka olisi tullut todella ruman näköiseksi, jos se olisi tasoitettu ja maalattu, nyt se tuskin näkyy listassa ja on helppo korjata.
tuntuu kuin 70-luvun ratkaisu.

• Tykkään
Cheesen
  • Laddar…
Snailman Snailman sanoi:
On vähän eroa metallin ja metallin välillä, ne jotka linkitin ovat terästä, mutta esimerkiksi Biltemalla on alumiinista
Jos alumiini ei kestä, ehkä pitäisi alkaa miettiä, miten käyttää asuntoaan...

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.