Aiomme asentaa 70 tuuman televisiomme olohuoneen seinälle. TV painaa noin 28 kg. Kun kokeilin porata seinään poravasaralla, sieltä tuli punaista purua, joten oletan, että siellä on tiiltä takana? Seinä on kuitenkin maalattu valkoiseksi ja näyttää aivan tavalliselta seinältä, eikä tiileistä ole ulkopuolella merkkejä.

Asetin sitten tulpan, ja kun aloin ruuvata ruuvia, tulpat alkoivat pyöriä/liikkua seinässä, mikä pilasi reiät.

Vinkkejä, millaisia tulppia voin käyttää?

Nämä tulpat ostin: https://www.jula.se/catalog/bygg-oc...t-nylonplugg/universalplugg-med-skruv-365131/

Mainitsemisen arvoista on, että asensin edellisen televisiooni, 50 tuuman, samalle seinälle. Silloin se sujui hyvin, mutta tulpat olivat paljon pienempiä kuin nämä, joita käytän tähän uuteen televisioon.

Voit vetää pluggen ulos ja ostaa isomman plugin, joka nyt sopii rikkoutuneeseen reikään. Yksi neuvo: osta pluggar merkkivalmistajilta, kun kyseessä on näin suuria ja kalliita esineitä, ja pysy erossa halpamerkeistä kuten esim. HardHead.

https://www.bauhaus.se/verktyg-arbetsklader/jarnvaror/plugg

E etompau sanoi:
Voit irrottaa pistokkeen ja ostaa isomman pistokkeen, joka sopii nyt rikottuun reikään. Vinkki: Osta pistokkeita merkkivalmistajilta, kun kyseessä ovat näin isot ja kalliit tavarat, ja pysy poissa halpamerkeistä, kuten HardHead.

[linkki]
Pistokkeet ovat ulkona. Käytin HardHead-pistokkeita 50-tuumaisen kiinnittämiseen. Nämä pistokkeet, joita käytin nyt, ovat paljon isompia ja tulivat pakkauksessa seinätelineen kanssa. Kummallista, koska ohjeessa sanottiin, että minun pitäisi porata 10 mm reiät näille pistokkeille, mutta se ei onnistunut..

Q QLED sanoi:
Tulpit on irti. HardHead tulppia käytin 50-tuumaseen. Nämä tulpit, joita käytin nyt, ovat paljon isompia ja tulivat seinäkiinnikkeen mukana. Outoa, koska manuaalissa luki, että minun pitäisi porata 10 mm reikiä näille tulpille, mutta se ei onnistunut..
OK. Minun kokemukseni on, että kiinnikkeen tai muiden tavaroiden mukana tulevat tulpit ovat myös heikkolaatuisia.
Ehkä iskuporakone on pomppinut ympäriinsä ja tehnyt reiästä hieman suuremman kuin mitä tulppi vaati.

Näkemättä miten se nyt näyttää sinun seinässä, yritä löytää isompia tulppia, jotka voidaan painaa reikään. Osta lisäksi sopivia ruuveja.

E etompau sanoi:
OK. Kokemukseni mukaan ne tulpat, jotka tulevat kiinnikkeiden tai muiden tavaroiden kanssa, ovat myös heikkolaatuisia.
Ehkäpä iskuporakone on hyppinyt ja tehnyt reiästä hieman suuremman kuin mihin tulppa oli suunniteltu.

Näkemättä, miten seinäsi nyt näyttää, yritä löytää isompia tulppia, jotka voidaan painaa reikään. Osta myös sopivat ruuvit niiden kanssa.
Se voi hyvin pitää paikkansa.
Iskuporakone luiskahti muutaman kerran, mutta sain sen taas pystyasentoon.

Poranterä oli 10mm. Pitäisikö minun löytää sitä isompia tulppia? Olen nimittäin nyt Byggmaxissa ja olen katsomassa.

Q QLED sanoi:
Se voi pitää hyvinkin paikkansa.
Iskuporakone taipui muutaman kerran, mutta sain sen uudelleen pystyyn.

Poranterä oli 10 mm. Pitäisikö minun löytää siinä tapauksessa isompia proppuja kuin se? Nimittäin olen nyt Byggmaxilla ja aion katsoa.
Kyllä, jos et halua, että proppu pyörii reiässä, niin sinun täytyy hankkia hieman isompi kuin nyt poratut reiät.

E etompau sanoi:
Joo, jos et halua, että tulppa pyörii reiässä, sinun täytyy hankkia sellainen, joka on hieman suurempi kuin nyt poratut reiät.
Kiitos! Palaan asiaan, kun löydän jotain.

Sopisiko 12 mm?

Miten kävi suurempien plugien kanssa? Jäivätkö ne kiinni reikään ja antoivatko hyvän pidon ruuveille?

E etompau sanoi:
Miten kävi isompien tulppien kanssa? Pysyivätkö ne reiässä ja antoivatko hyvän pidon ruuveille?
Kyllä, ne toimivat täydellisesti. Poraasin ensin 5 mm reiän, sitten 10 mm, ja lopulta 12 mm. Sitten laitoin tulpan paikalleen ja ruuvein ruuvin kiinni, pysyi tosi hyvin! Kiitos, että suosittelit minulle Fischeriä!

Tässä alla on kaikki, mitä ostin!
https://www.byggmax.se/universalplugg-fischer-duopower-12x60mm-p246723
https://www.byggmax.se/betongborr-p28845#739=14723
Ja sitten joku muoto puuruuvia, jota hän suositteli minulle Julassa. Pysyy kuin vuori. Roikuin tv-telineessä, eikä se liikkunut. Olen erittäin tyytyväinen.

• Tykkään
etompau
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.