Asun 1960-luvun talossa, jossa aion kiinnittää joitakin asioita yläkerran sisäkattoon. Sisäkatto (ks. kuva) koostuu ohuista levyistä jonkinlaisesta keinomateriaalista ja kuullostaa ontolta, kun siihen koputtaa. Sisäkaton yläpuolella on kylmä ullakko.

Ongelmani on, etten löydä sisäkaton takaa kiskoja, ja minun on löydettävä ne, koska aion kiinnittää kattoon painavia asioita, kuten roomalaiset renkaat, joissa lasten on tarkoitus roikkua.

Olen kokeillut muutamaa eri kiskonetsijää, mutta ilman hyvää tulosta. Joskus saan merkin, ikään kuin siellä olisi kisko, mutta seuraavalla vedolla merkkiä ei tule. "Paras" kokeilemani etsijä on tämä: https://www.bauhaus.se/multidetekto...02Wrwl1FM5cQw00OaOUFESVtybs1M0CgaAvGTEALw_wcB

Miten löydän kiskot? Kannattaako kokeilla jotain todella kehittynyttä kiskonetsijää, ja jos kyllä, mikä? Epäilen, että kiskot ovat niin syvällä, etten siksi saa hyvää merkkiä.

Olen yrittänyt koputtaa vasaralla kuullakseni, missä kiskot ovat, ilman tulosta. Lisäksi mainittakoon, ettei kattoa voi osittain purkaa kiskojen näkemiseksi - se on saumaton ilman irrotettavia liitoskohtia. Myös mainittakoon, että olen yrittänyt löytää kiskoja menemällä ylös kylmälle ullakolle, mutta paksu eriste estää minua näkemästä kiskoja sieltä.

• Vaalea kattopaneeli ja ikkunan yläkulma, jossa on lista. Paneelit näyttävät olevan kiinnitetty siististi ilman näkyviä saumoja tai reglarit.
Mats-S
Hyvin outoa, ettet kuule mitään "äänieroja", kun koputat sisäkattoon ...

Jos pääset ullakolle ylhäällä, voit ehkä hakea esiin koolaukset sieltä suunnasta? Ne pitäisi olla kattotuolien poikittaissuunnassa.

Senhän pitäisi olla melko helppoa etsiä koolaukset ylhäältäpäin.
Ja sitten pitkä ja kapea pora, porata yksi tai useampi reikä alas, jotka näkyvät alhaalta.

• Tykkään
Pin
  • Laddar…
Koska ylhäältä poraaminen on kyseessä, on siellä paljon vanhaa eristystä, jota on vaikea repiä ylös. Lisäksi se ei ratkaise kaikkea, vaikka onnistuisin ne löytämään, koska minun täytyy löytää tietyt koolauspuut suoraan ikkunan yläpuolelta, johon aion ripustaa verhojen kiskot - ja katto alenee vintillä niin, ettei ole mahdollista porata koolauspuita ylhäältä, jos kyseessä ovat ikkunan yläpuolella olevat koolauspuut.

Työntää ohuen suoran rautalangan/neulepuikon/hitsauslangan tai vastaavan eristeen läpi niin huomaat kuinka syvälle se menee ennen kuin pysähtyy? Silloin saatat saada selville, millä etäisyydellä koolaukset ovat, jotta voit tutkia tarkemmin, missä niiden pitäisi olla löytääksesi reunat.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.