6 309 lukukertaa ·
7 vastausta
6k lukukertaa
7 vastausta
Rakentaa oma valaisinpylväs ratsastuskentälle?
S
SwiftD
Kaikkitietävä
· Sverige
· 1 715 viestiä
SwiftD
Kaikkitietävä
- Sverige
- 1 715 viestiä
Hei, mietin vähän, miten voisin rakentaa pari valopylvästä, jotka ovat riittävän korkeita, halpoja ja jotka voi kaataa tarpeen mukaan/huollossa. Vähän lipputankoperiaatteella.
Ajattele, että valat maahan kaksi tukevaa U-rautaa, jotka ovat 2 m pitkiä, 1,1 m syvään monttuun. Anna rautojen nousta 1 m ylös.
Ota sitten kaksi painekyllästettyä 195x45 lankkua, jotka ovat molemmat 5,6 m pitkiä. Ruuvaa ne kunnolla yhteen ja ota sitten tasorauta, sanotaan 5 mm paksuinen, ja kiinnitä se ruuveilla kapealle puolelle, kuten kuvassa näkyy.
Pitäisikö pylvään olla tarpeeksi jäykkä joka suuntaan? Sitten vain laitat pultin paikalleen, nostat pylvään ylös ja kiinnität sen vielä pari-kolme pultilla paikalleen.
Hyvä vai huono?
Ajattele, että valat maahan kaksi tukevaa U-rautaa, jotka ovat 2 m pitkiä, 1,1 m syvään monttuun. Anna rautojen nousta 1 m ylös.
Ota sitten kaksi painekyllästettyä 195x45 lankkua, jotka ovat molemmat 5,6 m pitkiä. Ruuvaa ne kunnolla yhteen ja ota sitten tasorauta, sanotaan 5 mm paksuinen, ja kiinnitä se ruuveilla kapealle puolelle, kuten kuvassa näkyy.
Pitäisikö pylvään olla tarpeeksi jäykkä joka suuntaan? Sitten vain laitat pultin paikalleen, nostat pylvään ylös ja kiinnität sen vielä pari-kolme pultilla paikalleen.
Hyvä vai huono?
Kaikkitietävä
· Västra götaland
· 10 936 viestiä
Riittänee, jos liimaat rungot kiinni...
Muokkaus: ja ehkä vähän ylimitoitettua 195 leveillä...
Muokkaus: ja ehkä vähän ylimitoitettua 195 leveillä...
Jäsen
· Västerbottens län
· 18 051 viestiä
Ajattele, että sen pitäisi olla kohtalaisen vahva matkustamiseen, jätä rauta tolpasta pois.
Tarkista lähimmästä romuttamosta, onko heillä saatavilla törmättyjä valopylväitä.
Sitten uskon, että 5,6 metriä on lyhyimmästä päästä, on riski, että jää kirkkaita läiskiä maahan ja pimeää ympärille.
Mikä valonlähde on suunniteltu, tarkista leviämiskulma.
Protte
Tarkista lähimmästä romuttamosta, onko heillä saatavilla törmättyjä valopylväitä.
Sitten uskon, että 5,6 metriä on lyhyimmästä päästä, on riski, että jää kirkkaita läiskiä maahan ja pimeää ympärille.
Mikä valonlähde on suunniteltu, tarkista leviämiskulma.
Protte
Ajan maströörillä https://www.proffsmagasinet.se/el-b...l/televes-mrk-2050-mastror-o50mm-2-m-28111596
kiinnitä kahdella läpi menevällä vaunupultilla tolppaan. Tuo tolppa voidaan kaataa tuulisina päivinä irrottamalla alin pultti. Voit itse päättää, kuinka korkea tolppa on, lisäämällä vain lisää osia. Minulla on 2 kuuden metrin korkeaa osiota, mikä riittää valaisemaan meidän (pienen) ratsastuskenttämme.
kiinnitä kahdella läpi menevällä vaunupultilla tolppaan. Tuo tolppa voidaan kaataa tuulisina päivinä irrottamalla alin pultti. Voit itse päättää, kuinka korkea tolppa on, lisäämällä vain lisää osia. Minulla on 2 kuuden metrin korkeaa osiota, mikä riittää valaisemaan meidän (pienen) ratsastuskenttämme.
S
SwiftD
Kaikkitietävä
· Sverige
· 1 715 viestiä
SwiftD
Kaikkitietävä
- Sverige
- 1 715 viestiä
https://www.jula.se/catalog/el-och-...g/stralkastare/gardsarmatur-led-002963/#tab02prototypen sanoi:
Muista, että sen pitäisi olla pystytettävissä kohtuullisella voimalla, jätä rauta pois pylväästä.
Kysy lähimmästä romuliikkeestä, onko heillä kolaroituja valaisinpylväitä, joita voi hyödyntää osittain.
Sitten luulen, että 5,6 metriä on liian lyhyt, on olemassa riski valkoisista laikuista maassa ja pimeydestä ympärillä.
Millainen valonlähde on suunniteltu, tarkista valon levityskulma.
Protte
Arvostelu:
"Hyvä valonlähteen levitys"
"...erittäin hyvä valon levitys."
"valoisa, suuri valon levitys"
"Valaisee alueen noin 20 m halkaisijaltaan, kun se on asennettu 5,5 metrin korkeuteen"
"Asensi tämän noin 7 metrin korkeuteen, kattavuus eteen ja taakse noin 15-18 metriä, sivuttaispeitto noin 40 metriä"
S
SwiftD
Kaikkitietävä
· Sverige
· 1 715 viestiä
SwiftD
Kaikkitietävä
- Sverige
- 1 715 viestiä
Voiko nähdä kuvan rakenteesta?M marka sanoi:Ajan maströr [linkki]
kiinnittäen sen kahdella läpikulkevalla vaunupultilla pylvääseen. Pylvään kaatamiseksi alin pultti irrotetaan ja pylväs voidaan kaataa tuulisina päivinä.
Voit itse valita kuinka korkea pylväs on, lisäämällä lisää osioita. Käytän kahta kuuden metrin osaa, mikä riittää valaisemaan meidän (pieniä) ratsastuskenttää.
Miten kiinnität sen maahan?
Tarkalleen miten kaataminen tapahtuu?
Vedätkö kaapelin putken sisällä? Miten kytket enemmän lamppuja ilman kytkentärasiaa?
Minulla oli jo melko tukevat puupylväät kulmissa ja porasin yksinkertaisesti reiät sekä puupylväisiin että mastoputkeen, yksi reikä mastoputken loppuun ja toinen lähelle pylvään yläosaa, reikien väli on noin 150 cm. Reikien kautta on vaunupultit, joiden pää on pylvään puolella, ylempi kiinnitys löysytetään hieman ja alempi poistetaan kokonaan, kun pylväs kaadetaan. Minulla on mahdollisimman yksinkertainen sähköliitäntä, joka tapauksessani koostuu tästä https://www.clasohlson.com/se/Grenuttag-utomhus,-3-vägs-med-5-m-kabel/p/36-7802, mutta ainoastaan siksi, että sattui olemaan kotona. Minulla on vain yksi valonheitin jokaisessa mastossa pistotulpalla, mutta jos haluaa enemmän, niin jakorasia sopii siihenkin hyvin. Kaapelointi on putken ulkopuolella kiinnitettynä muutamalla nippusiteellä, kaapelin voi toki laittaa putken sisään, mutta silloin on myös oltava tarpeeksi pitkä, jotta masto voidaan kaataa. Yksi vaihtoehto on tukea mastot vaijerilla, jos haluaa välttää niiden kaatamisen voimakkaammalla tuulella. Olen käyttänyt Bilteman pakoputken putkikouruja lamppujen kiinnittämiseen, porasin uuden reiän lampun kiinnityskouluun.
Jos minulla ei olisi ollut pylväitä kulmissa, olisin valanut jonkun tukevan pylvään/putken/palkin ja käyttänyt, sillä ei ole väliä, kunhan siihen saa kiinnityslaitteen läpi.
Jos minulla ei olisi ollut pylväitä kulmissa, olisin valanut jonkun tukevan pylvään/putken/palkin ja käyttänyt, sillä ei ole väliä, kunhan siihen saa kiinnityslaitteen läpi.
Klikkaa tästä vastataksesi