Hei!

Tietääkö kukaan täällä, voiko/saisiko hienobetonia käyttää muuhun kuin 0-100mm mittoihin?

Olen yrittänyt etsiä netistä tietoa, voisiko sitä jatkaa esimerkiksi lisäämällä sementtiä ja 8-16, jotta se muistuttaisi enemmän karkeabetonia, mutta en löydä siitä mitään.

Minulla on noin 10 säkkiä, jotka jäävät käyttämättä, koska tilaamme betonitoimituksen sen projektin sijaan...

Nyt minulla on kuitenkin valettavana perusta valaistuspylväälle, ja olisi todella kätevää päästä samalla eroon näistä hienobetonisäkeistä, jotka vain ovat tiellä...

-Andress

clain clain sanoi:
Hei!

Ajattelin, onko täällä joku, jolla on tietoa siitä, miten/ihan mahdollista käyttää hienobetonia muihin kuin 0-100 mm:n mittoihin?

Olen yrittänyt googlata tietoa, voisiko sitä jatkaa esimerkiksi enemmän cementillä ja 8-16:lla, jotta siitä tulisi enemmän kuin karkea betoni, mutta en löydä mitään siitä.

Minulla on noin 10 säkkiä, jotka jäävät käyttämättä, koska tilaamme betonia projektia varten sen sijaan.

Nyt minulla on kuitenkin perusta, joka minun täytyy valaa valaisinpylväälle, ja se olisi ollut uskomattoman kätevää päästä eroon näistä hienobetonisäkeistä, jotka vain ovat tiellä...

-Andress
Sinun ei tarvitse googlata, jotta voit jatkaa 8-16:lla. Se on vain betonimöhkäle, jonka aiot valaa, joten varmaan menee hyvin vain terästää betonia hieman 8-16:lla

Vala vain hienobetonia, ei ongelmaa.

GoC GoC sanoi:
Sinun ei tarvitse googlata, jotta saisit 8-16-täytettä. Se on vain betonimöhkäle, jonka aiot valaa, joten varmasti onnistuu vain terästää betoni hieman 8-16:lla
Ajattelin kestävyyden radikaalia heikkenemistä, jos valan paksummaksi kuin yleisesti suositeltu 100 mm hienolle betonille.

Entä olisiko jotain sekoitussuhdetta, jota minun pitäisi miettiä?

Mutta tottahan se on, että kyseessä on vain näkymätön betonimöhkäle, joka on valettava..

clain clain sanoi:
Ajattelin, heikkeneekö kestävyys huomattavasti, jos valan paksummaksi kuin yleisesti suositellut 100mm hienobetonia varten.

Entä olisiko jokin seossuhde, johon minun pitäisi kiinnittää huomiota?

Mutta onhan se totta, että vain näkymätön betonimöhkäle on valettava..
Tällaiselle betonimöhkälle ei aseteta korkeita lujuusvaatimuksia. Joten lisää vähän soraa ja sekoita, siitä tulee varmasti täysin riittävän vahva.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.