Hei. Olen parhaillaan remontoimassa huonetta. Olemassa oleva sisäänrakennettu vaatekaappi vuodelta 68 on tarkoitus purkaa. Kun olen purkanut melkein kaiken, huomaan, ettei siellä ole ollenkaan rankoja. Viereisen huoneen seinälevy on siis naulattu kiinni vaatekaapin takaseinään, ja se irtoaa osittain, kun vedän vaatekaapin pois. Joten nyt on vähän rakoa vyötärön korkeudella viereiseen huoneeseen.
Ratkaisuni on sitten rakentaa jonkinlainen kehys/kevyt rimoitus laudoilla tai puutavaralla, jonka paksuus on 20-25 mm ja leveys 48-63 mm, kiinnitettynä kattorimaan ja seinään tai myös betonilaattaan. Syvyydeksi kipsilevyjen kanssa, jotka asennetaan, tulee 610 mm. Uuden vaatekaapin syvyys on 585 mm. Eli minulla on 25 mm työstövaraa syvyydessä.
Toinen ongelmani on sitten se, että oikealla puolella oleva seinä on kiinnitetty samalla tavalla viereisen huoneen kaappeihin. Ongelma on se, että aikomukseni olisi nyt kipsilevyttää, ja seinä on noin 3,5 metrin mittainen. Eli viereisen huoneen kaapinseinä on 3,5 m pitkä. Pitäisikö vain lyödä naulat rakennuslevyihin, jotka ovat olleet siinä kaikki nämä vuodet, viistosti kohti kattoa tästä suunnasta, ja toivoa, että se pysyy paikoillaan, ja sitten rakentaa kunnolla (on enemmän tilaa sille huoneessa) viereiseen huoneeseen silloin, kun remontoin siellä? Sen huoneen remontointi nyt samanaikaisesti ei ole mahdollista.
Miten te tekisitte? Tarvitsen palautetta!? Katso kuva.