Ajattelen kesäprojektiksi yhdistetyn nuotio/grillipaikan rakentamista.
Jotain tämän tyylistä:
Se on kuitenkin tarkoitus muurata tiilestä.
Mutta, haluan siihen mielelläni savupiipun. Miksi, kysytte varmasti?
No, ajatus on, että voisin polttaa siellä kaiken puutarhajätteen myös, ja jos heittää vaikka lehtiä tuleen, ne lentävät helposti pois. Lentävät palavat lehdet eivät ole kovin hyvä asia täällä missä asumme
Siksi ajattelen, että nuotiopaikan ylle rakennettu katto savupiipulla estää asioita lentämästä pois, vai mitä?
Ongelma on, että minulla ei ole aavistustakaan miten edetä, tai edes hajuakaan miltä tämä voisi näyttää. Onko joku täällä jolla on idea?
Tai joka edes ymmärtää mitä tarkoitan?
En usko, että tuo grillipaikka toimii ollenkaan. Istutaan aivan liian lähellä itse grillauspintaa, tulee aivan liian kuuma. Tuuli ottaa kiinni hiillokseen ja kipinät lentelevät ympäriinsä. En haluaisi grillata samassa paikassa, jossa on poltettu roskaa, oksia ja lehtiä. Itse grillauspinta on lisäksi aivan liian pieni sellaiseen polttamiseen. Hanki metallitynnyri lehdille sen sijaan. Ja jos haluat rakentaa samanlaisen grillipaikan, tee reilusti enemmän tilaa kehään.
Minä, joka olen itse asiassa entinen nollåtta, olen iloinen, että Jonatan79 ja Harry73 vastasivat, muuten en olisi koskaan ymmärtänyt Hemmakattens vastausta
Ei, istu rengaskehikolla, vaan siihen voi laittaa oluen tai ketsupin siksi aikaa, kun grillaat
Kuva oli muodon havainnollistamiseksi
Uskon, että lehdistä ja oksista saatu hiillos ei ole huono makkaran grillaamiseen, vaikka saatatkin joutua lisäämään pari halkoa saadaksesi hyvän hiilloksen.
Joka tapauksessa, etsin ehdotuksia tällaiselle tulipaikalle, mutta jossa on savupiippu.
Olen ymmärtänyt väärin grillipaikan toiminnon, sekoituin hieman ympäröivään reunaan, jonka luulin olevan tarkoitettu istumiseen , kiitos huomautuksesta.