3 832 lukukertaa ·
3 vastausta
4k lukukertaa
3 vastausta
Kipsi kellarin tiiliseinässä
Hei,
Olen juuri keskellä kellarin remontointiprojektia paikallisen yrityksen kautta. Kaikki tehdään "oikein", eli ulkopuolen valutus ja eristys, kiven piikkaus ja eristys jne.
Nyt on tehty jotain vähän outoa, mutta ehkä olen väärässä. Kellarin läpi kulkee tiiliseinä - se on kantava ja suoraan maassa kiinni. Yritys on tänään asentanut kipsilevyjä tälle seinälle kohtaan, joka tulee olemaan kylpyhuone - huom. kaukana suihkusta/kylpyammeesta mutta lähellä lavuaaria. Olin ajatellut, että koko seinä vain rapattaisiin ja maalattaisiin, mutta onko heidän ratkaisunsa täysin väärä? Vaikuttaa siltä, että taakse on tehty kerros betonia tai rappausta. Liitän pari kuvaa. Kiitos avusta ennen kuin puhun heidän kanssaan huomenna!
Olen juuri keskellä kellarin remontointiprojektia paikallisen yrityksen kautta. Kaikki tehdään "oikein", eli ulkopuolen valutus ja eristys, kiven piikkaus ja eristys jne.
Nyt on tehty jotain vähän outoa, mutta ehkä olen väärässä. Kellarin läpi kulkee tiiliseinä - se on kantava ja suoraan maassa kiinni. Yritys on tänään asentanut kipsilevyjä tälle seinälle kohtaan, joka tulee olemaan kylpyhuone - huom. kaukana suihkusta/kylpyammeesta mutta lähellä lavuaaria. Olin ajatellut, että koko seinä vain rapattaisiin ja maalattaisiin, mutta onko heidän ratkaisunsa täysin väärä? Vaikuttaa siltä, että taakse on tehty kerros betonia tai rappausta. Liitän pari kuvaa. Kiitos avusta ennen kuin puhun heidän kanssaan huomenna!
Kiitos vastauksesta - arvostettua.
Sinne ei tule vedeneristystä, vain maalataan märkätilamaalilla, joka luultavasti sopii hyvin kellariin - vedeneristys vain lattialla ja suihkualueella.
Keskustelin yrityksen kanssa tänään ja he sanovat, ettei menetelmässä ole mitään vikaa, mutta he tekevät vedeneristyksen lähellä pesuallasta varmuuden vuoksi. En kuitenkaan ole täysin tyytyväinen, koska sen olisi pitänyt olla vain rappaus. Ainoa syy kipsilevyyn on se, että seinän alareunassa on ”takka”, joten sen tasoittaminen vaatisi melko paljon rappausta.
Uskon, että kosteusvaurion/rakenteen osalta muotovaara on minimaalinen - olenko oikeassa? Olen eniten harmissani siitä, että tiedän, ettei ole vaaraa kosteuvahingoille/homeelle, mutta rapattu seinä ja olin sanonut, että haluan rapatun, mutta en jaksa valittaa, jos todellista riskiä ei ole olemassa.
Sinne ei tule vedeneristystä, vain maalataan märkätilamaalilla, joka luultavasti sopii hyvin kellariin - vedeneristys vain lattialla ja suihkualueella.
Keskustelin yrityksen kanssa tänään ja he sanovat, ettei menetelmässä ole mitään vikaa, mutta he tekevät vedeneristyksen lähellä pesuallasta varmuuden vuoksi. En kuitenkaan ole täysin tyytyväinen, koska sen olisi pitänyt olla vain rappaus. Ainoa syy kipsilevyyn on se, että seinän alareunassa on ”takka”, joten sen tasoittaminen vaatisi melko paljon rappausta.
Uskon, että kosteusvaurion/rakenteen osalta muotovaara on minimaalinen - olenko oikeassa? Olen eniten harmissani siitä, että tiedän, ettei ole vaaraa kosteuvahingoille/homeelle, mutta rapattu seinä ja olin sanonut, että haluan rapatun, mutta en jaksa valittaa, jos todellista riskiä ei ole olemassa.
Klikkaa tästä vastataksesi






