Aion rakentaa kylmävaraston maataloustraktorin säilyttämistä varten.
Seinät koostuvat 50x125 rankoista.
Julkisivu koostuu 22x100 pontatuista laudoista.
(Ostettu sahanmyllystä, siksi mitat)

Minun on etäisyyden vuoksi täytettävä rakennuksen paloluokka EI30.

Voiko saavuttaa EI30 seinissä, joissa on 11mm OSB ja 13mm kipsilevy?
Seinät ovat eristämättömiä.
Vai täytyykö minun vaihtaa osb johonkin paksumpaan?
 
13 mm:n kipsilevy on paloluokkaa A30 (El 30), kestää paloa 30 min, 2 kpl = A60 min (El 60), nyt on selvää, että jos sinulla on OSB paloa vastaan, syttyy se ensin, mutta kyseessä on levityksen estäminen paloluokan ja etäisyyden osalta läheisiin taloihin.
 
J jonaserik sanoi:
13 mm kipsilevy on paloluokka A30 (El 30), kestää tulipalon 30 min, 2 kpl = A60 min (El 60). Nyt on selvää, että jos sinulla on OSB tulipesän puolella, se syttyy ensin, mutta on kyse leviämisestä, kun on kyse palon kestävyyden luokasta ja etäisyydestä lähitaloihin
Ok! Tavoitteeni on saavuttaa EI30. Saavutaanko se 13 mm kipsilevyllä ja 11 mm osb-levyllä? Onko olemassa muita ehdotuksia? Haluaisin rakentaa halvalla ja mieluiten välttää eristystä seinässä.
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.