2 924 lukukertaa ·
3 vastausta
3k lukukertaa
3 vastausta
Saavuttaa EI30 edullisimmin? Kylmä autotalli
Aion rakentaa kylmävaraston maataloustraktorin säilyttämistä varten.
Seinät koostuvat 50x125 rankoista.
Julkisivu koostuu 22x100 pontatuista laudoista.
(Ostettu sahanmyllystä, siksi mitat)
Minun on etäisyyden vuoksi täytettävä rakennuksen paloluokka EI30.
Voiko saavuttaa EI30 seinissä, joissa on 11mm OSB ja 13mm kipsilevy?
Seinät ovat eristämättömiä.
Vai täytyykö minun vaihtaa osb johonkin paksumpaan?
Seinät koostuvat 50x125 rankoista.
Julkisivu koostuu 22x100 pontatuista laudoista.
(Ostettu sahanmyllystä, siksi mitat)
Minun on etäisyyden vuoksi täytettävä rakennuksen paloluokka EI30.
Voiko saavuttaa EI30 seinissä, joissa on 11mm OSB ja 13mm kipsilevy?
Seinät ovat eristämättömiä.
Vai täytyykö minun vaihtaa osb johonkin paksumpaan?
13 mm:n kipsilevy on paloluokkaa A30 (El 30), kestää paloa 30 min, 2 kpl = A60 min (El 60), nyt on selvää, että jos sinulla on OSB paloa vastaan, syttyy se ensin, mutta kyseessä on levityksen estäminen paloluokan ja etäisyyden osalta läheisiin taloihin.
Ok! Tavoitteeni on saavuttaa EI30. Saavutaanko se 13 mm kipsilevyllä ja 11 mm osb-levyllä? Onko olemassa muita ehdotuksia? Haluaisin rakentaa halvalla ja mieluiten välttää eristystä seinässä.J jonaserik sanoi:
Klikkaa tästä vastataksesi
