Tarvitsisin muutamia vasenkierteisiä lenkkejä tai vaihtoehtoisesti koukkuja, joissa on puukierre. Mitat noin 80 mm pitkät, 15-30 mm lenkki, paksuus 5-6 mm. Löydän vain oikeakierteisiä, tietääkö kukaan, onko vasenkierteisiä edes olemassa missään?

Vaikea uskoa, koska vänstergänga ei yleensä käytetä, jos sitä ei tarvita, mutta nyt minua alkoi kiinnostaa käyttöalue!

N NightRider sanoi:
Tarvitsisin joitain vasenkierteisiä silmukoita tai vaihtoehtoisesti koukkuja, joissa on puukierre. Koko noin 80 mm pitkä, 15-30 mm silmukka, paksuus 5-6 mm. Löydän vain oikeakätisiä, tietääkö kukaan, onko jossain edes olemassa vasenkierteisiä?
Miksi vasenkierre?

Vasenkätiset puuruuvit eivät ole minulle tuttuja. Sanon kuten muutkin, miksi? Tulee utelias olo?

Haha, joo, ymmärrän että se kuulostaa hieman epätavalliselta pyynnöltä.

Aion yhdistää sauman verkkoaidassa (laittamalla säännön molemmin puolin saumaa) ja halusin olla vähän pihi ja kokeilla käyttää koukkua + silmukkaa vääntörenkaiden tai silmukkaruuvisen sijaan. Ajattelin silloin silmukoita toisessa säännössä ja koukkuja toisessa - mutta jos molemmat ovat oikeakierrettyjä, niin ei se kiristy... ja jos kiristetään ensin ja sitten laitetaan koukut paikalleen, niin ei voi kiristää kokonaan, koska ei silloin yletetä koukkuihin...

Mutta täytyy kai löytää joitain edullisia läpivietäviä pieniä silmukkaruuveja tai vääntörenkaita...

useless useless sanoi:
Toimiiko tämä versio?

[kuva]
[linkki]
Ha! Tuo näyttää käytännölliseltä! Kuvasta ei näy kovin selvästi, mutta oletettavasti tapissa on reikä, johon lanka menee läpi, neliöpää, jota käännetään takaa, ja se estää itseään pyörimästä taaksepäin?

Lisäksi huomasin, että niillä on itse asiassa halvempia vantskruvar, mutta he kutsuvat niitä sträckskruvar...

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.