Aion asentaa Ikea Enhet seinäkaapin. Se tulee painamaan noin 40-50 kg, kun ovi on asennettu ja hyllyt paikoillaan.
Interiööri vaatii, että sen täytyy olla seinään kiinnitetty, muuten se näyttää oudolta. Olen ostanut tulpat ja ruuvit sekä porannut reikäkoon 8 poralla. Toinen puoli ei ollut ongelma, mutta toisella puolella kohtaan, mitä luulen olevan teräspalkki. Olen yrittänyt teräsporalla, mutta pääsen vain noin 4 cm syvyyteen. En uskalla painaa liian kovaa, jotta en vahingoita mitään.
Rautakaupassa minulle neuvottiin poraamaan reikä, liimaamaan reikä, asettamaan tulppa ja antamaan sen kuivua kunnolla ennen ruuvien asettamista. Koska en pääse toisella puolella pidemmälle kuin 4 cm, mietin, voinko käyttää lyhyempää tulppaa (jos sellaisia on) siellä missä palkki on. Vai onko suuri riski, että koko homma kaatuu silloin? Kaappi tulee myös kiinnittää alhaalta.
Koskaan en ole nähnyt mitään vastaavaa.
Jos se olisi metallilista, voisit vain porata sen läpi 1-2mm poralla ja sen jälkeen itseporautuvalla ruuvilla.
Eikö sinulla ole sääteintunnistinta nähdäksesi säännön kulun ylös- ja alaspäin?
Lähinnä niin, että olet varma, mihin poraat.
Vaihtoehto voisi olla kulmarauta sopivassa paikassa, riippuen tarkoituksesta, mutta hieman sivuun niin että pääset metallista eroon.
EEl-Löken66 sanoi:
Koskaan en ole nähnyt mitään vastaavaa.
Jos se olisi metallilista, voisit vain porata sen läpi 1-2mm poralla ja sen jälkeen itseporautuvalla ruuvilla.
Eikö sinulla ole sääteintunnistinta nähdäksesi säännön kulun ylös- ja alaspäin?
Lähinnä niin, että olet varma, mihin poraat.
Vaihtoehto voisi olla kulmarauta sopivassa paikassa, riippuen tarkoituksesta, mutta hieman sivuun niin että pääset metallista eroon.
Minulla on halpa sääteintunnistin, joka näyttää kuinka sääntö menee. Valitettavasti ei näytä, mistä materiaalista sääntö koostuu. Mutta kulmarauta voisi olla ratkaisu. Tarkistan, voisiko se toimia. Kiitos nopeasta vastauksesta!
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.