Hei!

Olen keskellä huoneistoremonttia 60-luvulla rakennetussa talossa ja olen nyt alkamassa lattioiden kanssa, joissa aion asentaa massiivitammiparketin kalanruotokuvioon. Olen purkanut muovimatot kaikista huoneista ja maton alla on betonilattiaa. Kaikissa huoneissa on betonilattia, paitsi olohuoneessa, jossa on vanha massiivipuulattia samalla korkeudella kuin betonilattia. Suunnitelmani oli, että kosteussuojan ja paperin jälkeen asennan 12 mm:n rakenteellisen vanerin kelluvasti koko lattian päälle ja kiinnitän sitten parkettilaudat vaneriin.
Ongelma on, että kaikki kelluvasti lattialle asettamani vanerit ovat nousseet ja kupruavat keskeltä?! Huomaa, että huoneisto on kuudennessa kerroksessa.
Voinko kiinnittää levyt betonilattiaan naulatulpilla (esim. 5x40 naulatulppa), jotta ne pysyvät paikallaan eivätkä nouse? Miten liike vaikuttaa, jos alla on eri materiaaleja (puulattia ja betoni) ja vaneri on kiinnitetty betoniin ja vanhaan puulattiaan? Kuinka syvälle uskaltaa porata betonilattiaan 60-luvulla rakennetussa talossa, voiko siellä olla vesiputkia 50 mm:n syvyydessä?

Suurkiitos etukäteen, jos joku voi auttaa minua ratkaisemaan tämän :)

Alex

A Allekalle sanoi:
Hei!

Olen kesken asunnon remontin talossa, joka on rakennettu 60-luvulla, ja olen nyt lattioiden kimpussa, joihin aion asentaa tammipuuta kalanruotokuvioon.
Olen poistanut muovimatot kaikista huoneista, ja maton alla on betonilattia. Kaikissa huoneissa on betonilattia, paitsi olohuoneessa, jossa on vanha massiivinen puulattia samassa tasossa betonilattian kanssa. Suunnitelmani oli, että kosteuseristyksen ja paperin jälkeen laitan koko lattialle kelluvan 12mm rakennusvanerin, johon sitten naulataan parkettilattia.
Ongelma on nyt, että kaikki lattialle kelluvasti asettamani vanerit ovat nousseet ja kaareutuneet keskeltä?! Huomaa, että asunto on rakennuksen 6. kerroksessa.
Voinko kiinnittää vanerilevyt betonilattiaan naulapistokkeilla (esim. 5x40 naulapistokkeet), jotta ne pysyvät paikallaan eivätkä nouse? Miten liikkeet toimivat, jos niiden alla on erilaista alustaa (puulattia ja betoni) ja vaneri on kiinnitettynä betoniin ja vanhaan puulattiaan? Kuinka syvälle voi porata betonilattiaan talossa, joka on rakennettu 60-luvulla, voiko siellä olla vesijohtoja 50 mm syvyydessä?

Suurkiitos etukäteen, jos joku voi auttaa minua tämän ratkaisemisessa :)

Alex
Kuinka ratkaisit tämän? :)

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.