Hei!

Minä ja avopuolisoni olemme ostaneet ensimmäisen talomme, puutalon vuodelta 1936. Tämän myötä tuleekin tietysti tuhat kysymystä. Sanoisin, että minulla on melko hyvä käsitys siitä, miten erilaiset remontit toimivat, mutta ainoa asia, mitä en ole remontoinut/vaihtanut, on sisäkatto.

Olohuoneessa/keittiössä on selvästi puukuvioinen puupaneeli katossa (merkkiä Huntonit, ks. liitetty kuva), joka muuten on mielestäni väärään suuntaan. Tämä sisäkatto ei ole erityisen mieluinen minulle tai avopuolisolleni. Värin pitäisi olla valkoinen, mutta se on ennemmin keltaiseen vivahtava.

Pohdintani ovat siis seuraavat:
- Voiko puukuvion jotenkin häivyttää? Tai ainakin tehdä siitä hieman kauniimman?

- Onko parempi repiä irti ja laittaa kipsikatto? HUOM! (voiko tämä halkeilla, koska puutalo liikkuu?)

- Kalliimpi vaihtoehto, josta avopuolisoni on innostunut: helmipaneeli.

Pidän enemmän kipsikatosta, koska koko pinta on sileä, mutta olen epävarma, halkeileeko se vai ei - voi olla hyvä mainita, että tämä on noin 50 neliömetriä, ja talossa on 3 erilaista sisäkattoa. Helmipaneeli yhdessä huoneessa, lastulevy, jossa valkoinen muovikalvo 3 huoneessa, ja sitten nämä puupaneelit.

Arvostaisin, jos joku voisi auttaa minua näissä kysymyksissä.

Ystävällisin terveisin, Sebastian.

• Vanha valkoinen puupaneelikatto, jossa näkyvä puun syykuvio, kellertävä sävy; oikeassa reunassa valaisin.
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.