9 235 lukukertaa ·
31 vastausta
9k lukukertaa
31 vastausta
Tasoitetaanko kellarin seinä ja maalataan nopeasti silikaattimaalilla?
Gypsum kuljettaa kosteutta huonommin kuin esimerkiksi kalkkirappaus. Siksi kosteuden siirtyminen on parempaa kalkkirappauksen ja silikaattimaalin kanssa. Seinät, jotka on rapattu kipsillä, muuttuvat lopulta tahmeiksi, kun kosteuspaine kasvaa liian suureksi. Mutta toki voit käyttää kipsilevyä kellarissa. Voit liimata kipsilevyn suoraan kellarin seinään myös. Kyse on siitä, kuinka paljon kosteutta seinän läpi kulkee. Riippuen siitä, mitä vastaus on, on olemassa tiettyjä menetelmiä, jotka ovat parempia kuin toiset. Joskus se päättyy tuuletetun platonmaton asentamiseen sekä lattiaan että seinään. Mutta paras ratkaisu on tietenkin, jos voi poistaa mahdolliset kosteusongelmat salaojituksella.O [old rusty] sanoi:En ole samaa mieltä joidenkin kanssa siitä, että kipsilevy ei kestä yhtään kosteutta. Vanhin seinä kellarissa on ollut kipsilevyllä ja silikaatilla kahdentoista vuoden ajan, 30-luvun kellari alkuperäisellä salaojituksella. Se pysyy hyvin eikä ole näkyviä ongelmia. Mitä siellä oli ennen, oli rappausta tai tasoitetta, maalattu muovimaalilla, joka oli irronnut kokonaan 50 cm korkeudelle. Joten kun kosteutta on, se on siellä.
Minulla on myös tasoitettu seinä, joka sai 10 cm vettä ylös. Olin täysin varma, että minun pitäisi tasoittaa uudelleen, mutta se pysyi sitkeästi kiinni.
Tietysti oikea rappaus on kestävämpää. Mutta yksinkertaisuus ja pinta, jonka voi saada, on syy, miksi olen tasoittanut kipsillä siitä huolimatta.
Mutta ero kipsilevyn ja kipsilaastin välillä on home paperilla vastaan, että rappaus irtoaa ja saat tietää, että oli vähän liian kosteaa. Melko iso ero.Krille-72 sanoi:
Gypsum kuljettaa kosteutta huonommin kuin esim. kalkkilaasti. Siksi kosteuden kulku paranee kalkkilaastilla ja silikaattimaalilla. Gypsumilla rapatut seinät muuttuvat lopulta tahmeiksi, kun kosteuspaineet kasvavat liian suuriksi. Mutta toki voit käyttää gypsumia kellarissa. Voit liimata kipsilevyn suoraan kellariseinäänkin. Kaikki riippuu siitä, kuinka paljon kosteutta seinän läpi kulkee. Riippuen siitä, mikä vastaus on, on olemassa tiettyjä menetelmiä, jotka ovat parempia kuin toiset. Joskus se päätyy tuuletetun platonmaton käyttöön sekä lattiassa että seinässä. Mutta paras on tietenkin, jos voi viemäröidä mahdolliset kosteusongelmat.
Mutta olemme luultavasti samaa mieltä. Mutta minulla ei ollut mahdollisuutta odottaa niin kauan ennen maalausta kuin jotkut sanoivat, että pitäisi tehdä kalkkilaastin jälkeen.
Pointtini on, että kipsi kestää tietyn määrän kosteutta. Ja jos se ei kestä, se ei ole maailmanloppu. Se ei homehdu ja kestää 15 minuuttia korjata (ok, 2 tuntia sekoitus, kuivuminen ja maalaus), tai sitten vaihdetaan johonkin monimutkaisempaan mutta parempaan.
Klikkaa tästä vastataksesi