9 235 lukukertaa ·
31 vastausta
9k lukukertaa
31 vastausta
Tasoitetaanko kellarin seinä ja maalataan nopeasti silikaattimaalilla?
Sivu 1 / 3
Olen hionut suurimman osan kellarin pinnasta, kun se on maalattu muovimaalilla, tasoittanut Weberin tasoiteaineella C ja maalannut Alcro Silikaattimaalilla. Nyt on kuitenkin aika mahdollisesti vaihtaa lämpöpumppu maalämpöön, ja silloin tulee kiire korjata kellarin seinä takana...
Aiemmin olen odottanut 8 viikkoa ennen maalausta, mutta nyt ei ole 8 viikkoa. Mitä voisi käyttää sen sijaan, mietin voisiko seinän tasoittaa. Tärkeintä on, että voin maalata samalla Silikaattimaalilla kuin aiemmin. Kyse on noin 6 m2, mutta mitä tasoitetta/paikkaa minun pitäisi käyttää?
Aiemmin olen odottanut 8 viikkoa ennen maalausta, mutta nyt ei ole 8 viikkoa. Mitä voisi käyttää sen sijaan, mietin voisiko seinän tasoittaa. Tärkeintä on, että voin maalata samalla Silikaattimaalilla kuin aiemmin. Kyse on noin 6 m2, mutta mitä tasoitetta/paikkaa minun pitäisi käyttää?
Bostikilla on jokin nopea korjausmassa, joka pitäisi voida maalata 24 tunnin sisällä. Voi olla vaihtoehto juuri pumpun taakse, jotta voidaan maalata.
En kuitenkaan itse tiedä, millainen tulos tulee, jos maalaa silikaattimaalilla tavalliselle rappaukselle ennen kuin se on kovettunut. Ajattelen, että sisällä se ei pitäisi olla iso ongelma, mutta minulla ei ole aavistustakaan.
En kuitenkaan itse tiedä, millainen tulos tulee, jos maalaa silikaattimaalilla tavalliselle rappaukselle ennen kuin se on kovettunut. Ajattelen, että sisällä se ei pitäisi olla iso ongelma, mutta minulla ei ole aavistustakaan.
N
neo11
Talon omistaja
· Stockholm/Bromma
· 2 473 viestiä
neo11
Talon omistaja
- Stockholm/Bromma
- 2 473 viestiä
8 viikkoa tuntui hieman liioittelulta odottaa. 1 viikon jälkeen pitäisi voida maalata seinä.
Jos on kiireempi, maalaisin kun seinä on pintakuiva (2-3 päivää) mieluummin kuin käyttäisin jotain nopeammin kovettuvaa muovilaastia, joka ei ole yhtä diffuusioavoin.
Jos on kiireempi, maalaisin kun seinä on pintakuiva (2-3 päivää) mieluummin kuin käyttäisin jotain nopeammin kovettuvaa muovilaastia, joka ei ole yhtä diffuusioavoin.
Kipsilaasti?
Kestää, jos ei ole vakavia kosteusongelmia.
Kestää, jos ei ole vakavia kosteusongelmia.
EI, älä missään nimessä käytä kipsilaastia. Jos käytät kipsilaastia, voit unohtaa silikaattivärin.P-plats sanoi:
En oikein ymmärrä ongelmaasi? Hio pois muoviväri takan takaa, jos katsot sen tarpeelliseksi. Korvaa silikaattivärillä. Jos sinun tarvitsee paikata reikiä, esimerkiksi Ardexilla on paljon nopeasti kuivuvia tuotteita.
Ongelmani on, että haluan löytää järkevän tuotteen pohjatyöhön ennen kuin maalaan silikaattimaalilla, jossa en joudu odottamaan 8 viikkoa...Krille-72 sanoi:
EI, älä käytä kipsisiloitetta. Jos käytät kipsisiloitetta, voit unohtaa silikaattimaalin.
En oikein ymmärrä ongelmaasi? Hio pois muovimaalit pannun takaa, jos katsot sen tarpeelliseksi. Korvaa silikaattimaalilla. Jos tarvitset paikkausaineita, esimerkiksi Ardexilla on paljon nopeasti kuivuvia tuotteita.
N
neo11
Talon omistaja
· Stockholm/Bromma
· 2 473 viestiä
neo11
Talon omistaja
- Stockholm/Bromma
- 2 473 viestiä
C brukissa ei tarvitse odottaa 8 viikkoa.P-plats sanoi:
Ardex a46:a voit käyttää kitinä, melko kallis mutta erittäin hyvä ja riittoisa.
Kuitenkin täytyy olla melko nopea, kovettuu 30-40 minuutissa, mutta jos ei sekoita enempää laastia kuin ehtii käsitellä 30 minuutissa, niin se toimii hyvin.
Omatoimirakentaja
· Stockholm
· 10 286 viestiä
Pumpun takana ei kai ole merkitystä, ovatko seinät täysin sileät? Tärkeintä on kai, että se on maalattu.
Jos pumpun takana on niin paljon tilaa, että näet, onko seinä epätasainen, voit kai maalata sen myös? Elementtitelalla riittää, jos vapaana on alle 10 cm. Pumppuhan on varmaan noin 60 cm leveä?
Jos pumpun takana on niin paljon tilaa, että näet, onko seinä epätasainen, voit kai maalata sen myös? Elementtitelalla riittää, jos vapaana on alle 10 cm. Pumppuhan on varmaan noin 60 cm leveä?
N
neo11
Talon omistaja
· Stockholm/Bromma
· 2 473 viestiä
neo11
Talon omistaja
- Stockholm/Bromma
- 2 473 viestiä
Voi ja pitäisi on tietty ero, kyllä voi laatoittaa vastapienalla seinälle. Kuitenkaan ei voi asentaa laatoitusta tuoreelle betonille sen kutistumisen vuoksi, joten tietyt erot ovat olemassa.P-plats sanoi:
Täytyy tasoittaa uudelleen ja sitten on sekä VVB että lämpöpumppu, joten leveys on noin 1,2 m, mikä ei ole helppo maalata hyvin, kun laitteet ovat paikallaan. Kuten kirjoitat, ei ole kuitenkaan suoraan väliä, kuinka tasainen se on...R Robert-san01 sanoi:Pumpun takana ei taida olla väliä, jos seinät ovat täysin sileät? Tärkeintä on kai, että ne ovat maalatut.
Jos takana on niin paljon tilaa, että näet, onko seinä epätasainen, pääset luultavasti maalaamaan sen myös? Patterirullalla riittää, että tilaa on alle 10 cm vapaana. Pumppu on luultavasti noin 60 cm leveä?
Mutta ajattelen, että jos voi laatoittaa, niin voi myös maalata tai päinvastoin.N neo11 sanoi:
Koko kellari on maalattu Silikatfärg:llä, joten luulen, että haluan jatkaa sitä myös kalusteiden takana.