8 579 lukukertaa ·
11 vastausta
9k lukukertaa
11 vastausta
Muovilasien leikkaaminen
Hei
Olen ymmärtänyt, että pleksilasi ja muovilasi ovat sama asia. Olen nähnyt videoita netissä, joissa ihmiset sanovat, että pitäisi ostaa erikoisveitsi, jolla tehdään ura muoviin ja sitten sen voi turvallisesti katkaista. Mistä ihmeestä sellaisen löytää? Tiedän, että myös kaarisaha on mahdollinen, mutta pelkään vinoja linjoja, koska se ei ole vahvuuteni.
Olen ymmärtänyt, että pleksilasi ja muovilasi ovat sama asia. Olen nähnyt videoita netissä, joissa ihmiset sanovat, että pitäisi ostaa erikoisveitsi, jolla tehdään ura muoviin ja sitten sen voi turvallisesti katkaista. Mistä ihmeestä sellaisen löytää? Tiedän, että myös kaarisaha on mahdollinen, mutta pelkään vinoja linjoja, koska se ei ole vahvuuteni.
Jäsen
· Blekinge
· 12 236 viestiä
Voidaan sahata käsisahalla (melko suoraan) tai onnistuin jopa katkaisusaha/geringsahaha.
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 198 viestiä
Pitäisi mennä tavallisella mattoveitsellä, jossa teet uran molemmille puolille ja sitten murrat suoran pöydänreunan pitkin.
Jäsen
· Västra Götaland
· 3 548 viestiä
Tavallinen hienohampainen käsisaha on yksinkertaisin.
Kulmahiomakoneella muovi sulaa, jos sattuu pysähtymään leikkauksessa. Materiaali muuttuu myös hieman hauraaksi, on kokemukseni kulmahiomakoneesta ja pleksilasista.
Kulmahiomakoneella muovi sulaa, jos sattuu pysähtymään leikkauksessa. Materiaali muuttuu myös hieman hauraaksi, on kokemukseni kulmahiomakoneesta ja pleksilasista.
Jäsen
· Korpilombolo
· 3 725 viestiä
Plexiglas halkeilee helposti, jos ei ole varovainen. Viimeksi sahasin pistolaitteella 1,5 metrin pätkiä. Se sujuu hyvin, mutta jos se sattuu puremaan, niin pian on halkeama. Sehän ei ole täysin halpaa, joten ei halua ostaa uutta lasia. Eri paksuudet käsitellään eri tavalla. Googlaa!
Plexiglas on tavaramerkki, akryplast on materiaali. Paras tapa saada suorat reunat on leikata ja sitten katkaista:N noobpool sanoi:Hei
Olen ymmärtänyt, että pleksilasi ja plastglas ovat samaa. Olen nähnyt videoita netissä, joissa ihmiset sanovat, että pitäisi ostaa erityinen veitsi, jolla tehdään ura muoviin ja voit sitten turvallisesti katkaista sen, mistä ihmeestä se löytyy? Tiedän, että kaarisaha on myös mahdollinen, mutta olen kauhuissani vinoista linjoista, koska se ei ole vahvuuteni
Yleensä menee paremmin, jos teippaa lasin..imported_Benno sanoi:
Plexiglas halkeaa helposti, ellei ole varovainen. Viimeksi sahasin sen sahan kanssa 1,5 metrin pituisina paloina. Se sujuu hyvin, mutta jos se sattuu nykäisemään, syntyy heti halkeama. Se ei ole täysin ilmaista, joten ei haluaisi joutua ostamaan uutta lasia. Eri paksuuksia käsitellään eri tavalla. Googlaa!
Se on varmaan ihan tavallinen katkoteräveitsi tai jotain vastaavaa. Akryylimuovin leikkaamiseen et tarvitse erityistä veistä kuten lasille.N noobpool sanoi:
EDIT: Näen, että hän käyttää erilaista veistä, ja se näyttää olevan nimeltään plastskärare. Olen tehnyt saman tavallisella mattopuukolla, joten sitä ei tarvita, mutta voi olla helpompaa, jos joku on vaivautunut tekemään erityisen sellaisen sitä varten.
Voiko porata isompia reikiä? esim. 30mm. Minkälainen pora?
Pienet reiät eivät ole ongelma.
Olen leikannut kulmahiomakoneella ja metallilaikalla. Vähän savuaa, mutta toimii jos ei tarvitse huipputasoa viimeistelyssä.
Pienet reiät eivät ole ongelma.
Olen leikannut kulmahiomakoneella ja metallilaikalla. Vähän savuaa, mutta toimii jos ei tarvitse huipputasoa viimeistelyssä.
Klikkaa tästä vastataksesi