Minulla on uusi palkkikerta cc 600 katossa.
Mietin, voiko asentaa OSB 11 mm ja sitten kipsiä (ihan kuten monet tekevät seinissä).
Minkälainen vaakasuora kantokyky ja taipuma OSB:llä on? Tuleeko se ajan kuluessa notkumaan alaspäin?

M MagHam sanoi:
Minulla on uusi kattoristikko cc 600 katossa.
Mietin, jos voisi asentaa OSB 11 mm ja sitten kipsi (aivan kuten monet tekevät seinillä).
Mikä vaakasuora kantavuus ja taipuma on OSB:llä? Tuleeko se taipumaan ajan myötä?
Miksi haluat asentaa osb? Tavallista on, että asennetaan rimoitus cc300 ja sitten kipsilevy siihen päälle.

N NoOne2k sanoi:
Miksi haluat laittaa osb? Tavallisesti asennetaan harvarimoitus cc300 välein ja kipsilevy sen päälle.
Tiedän, se on autotalli/työhuone ja haluan esimerkiksi asentaa pintavedot (ja saada jotain mihin kiinnittää) useille valonlähteille. Lisäksi jokainen cm on arvokas, kun minulla on jo 2.15 korkeus.

Sitä voi laskea, mutta uskallan sanoa suoraan, että se ei tule olemaan hyvä. OSB ei ole oikea materiaali siihen tehtävään, koska sillä on huono vetolujuus. Optimaalisin materiaali (hinta/suorituskyky) on luultavasti ohut koivuvaneri, luultavasti 12 mm paksu ja 9 kerrosta.

• Tykkään
MagHam ja 1 muu
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.