B
Barriospurer58: Kiitos vastauksista, katson, miltä toimitusajat näyttävät kahden tuuman lattialle.
27 vastausta · 5,1k lukukertaa
·
S
Snickarkirre: Ovatko ne ruuvit portaisiin vankapuiden läpi? Jos haluat asentaa ne piilotetusti, voit mitata niiden kannan ja sen jälkeen porata muutaman mm isomman upotetun reiän sentin syvyyteen tai niin, ja sitten lyödä pyöröpuikon reikään hieman puuliimaa käyttäen ruuvien kiinnittämisen jälkeen.
4 vastausta · 1,8k lukukertaa
·
P
P-son83: [citat] Minulla ei ole vielä pääsyä paikkaan, koska se tapahtuu kuukauden päästä, joten tietoni ovat hieman epätarkkoja.... Liitän kuvan mobiilivideosta esittelystä... Täällä pitäisi olla korkea katto. Seinän osalta, koska rakennan sisältäpäin... Tuulensuojakangas, eristys, muovi, kipsi. Asennukset tehdään pintarakenteina. Mahdollisesti vaneri sisäpuolella kipsin takana, ja
2 vastausta · 2,7k lukukertaa
·
D
Daniel 109: Se ei ole paikka, johon kohdistuu rasitusta. Se tulee kestämään.
9 vastausta · 2,8k lukukertaa
·
B
bossespecial: Ota mielellään joitakin kuvia parvekkeesta sekä niistä osista, joista olet epävarma.
2 vastausta · 987 lukukertaa
A
Annaojprag: [citat] Olen samanlaisessa tilanteessa nyt, kun remontoin keittiötä asunnossa. Miten sinun tapauksessasi meni? Saitko seinät jokseenkin suoriksi laittamalla kipsin suoraan hirren päälle?
1 vastaus · 1,1k lukukertaa
mexitegel
mexitegel: Yritä porata kiviin eikä saumaan. Tavallinen nailontulppa toimii hyvin.
7 vastausta · 1,8k lukukertaa
M
Markarbetaren: [citat] Onko tämä jotain uutta vai liittyykö se ilmastovyöhykkeeseen? Olen tehnyt talojen perustuksia 80-luvulta alkaen Etelä-Suomessa ja nähnyt, miten kehitys on edistynyt eristämättömistä laatoista Rockwooliin ja nykyisin 40 cm solumuoviin laatan alla. Mutta eristää laatan ulkopuolelta oli minulle uutta. Sen sijaan olen perusmuuriin eristänyt suuria rakennuksia, mutta silloin
10 vastausta · 4,9k lukukertaa
·
Krille-72
Krille-72: [citat] Voi ei! ;) Vitsit sikseen! Ongelma ”Kosteuslattialla” ja alalla sovellettavissa säännöissä märkätiloissa on se, että ne on laadittu uudisrakentamista varten. Hyötynä on, että kylpyhuoneet kestävät, jos ne rakennetaan oikein. (Nyt eräät vedeneristeet ovat niin uusia, että tulevaisuus saa näyttää). On kaksi asiaa, joita tarkastellaan seinissä. 1. Taivutusjäykkyys 2.
15 vastausta · 5,1k lukukertaa
Kirtap66
Kirtap66: [citat] Olen erittäin utelias rossipohjan valamisesta. Minulla on samat suunnitelmat. Tarvitseeko ensin vahvistaa ulkopuolelta painetta varten? Se mitä haluan valaa on noin 8000×5500 mutta pinta-ala on jaettu neljään osastoon.
30 vastausta · 76,7k lukukertaa
S
SpikNykter75: Kiitos kaikesta palautteesta Etuosaa lukuun ottamatta ei ole muita kattotuoleja. Sinulla on varmaan oikeus, että keskellä oleva tolppa kantaa paljon painoa säännön vuoksi, joka ulottuu ja kohtaa kattotuolen. On vaikea tietää, mikä on riittävää, koska haluaa estää, ettei lasten päälle putoa etutalokattoa. Siinä tapauksessa tolppa saa jäädä paikoilleen, valitettavasti.
8 vastausta · 3,6k lukukertaa
·
B
Barriospurer58: [citat] Minulla on myös ollut muutama propellipuu Beijeriltä, ja se on kyllä melko ärsyttävää, mutta ne voi sentään palauttaa. Byggmax ei hyväksy palautuksia puuhun, joten jos lauta kiertyy sen jälkeen kun olet ottanut sen, joudut elämään sen kanssa. Olen myös samaa mieltä, että täydennyshankinnat Beijeriltä ovat hankalia, ja välttelen sitä usein. Jos ei ole kiire, tilaan
8 vastausta · 7,8k lukukertaa
·
Claes Sörmland
Claes Sörmland: [citat] Se on enemmänkin, kun kotisi on jo tulessa, että ehdit ulos ennen liekkien leviämistä. Huomaa hyväksytty käyttölämpötila: "Käyttölämpötila: +10°C - +40°C." Tämä johtuu siitä, että kipsi ei kestä korkeampia lämpötiloja, koska kidevesi haihtuu ja levy muuttuu takaisin jauheeksi.
4 vastausta · 4,9k lukukertaa
Bni
Bni: [citat] Voi harmi! Kiitos vastauksesta.
5 vastausta · 2,8k lukukertaa
Azze80
Azze80: [citat] Onko kuvassa vaakatasossa olevat 28x45 ribbor?
25 vastausta · 26,5k lukukertaa
·
percivalor
percivalor: Kiitos Lars ja Stefan. Joskus asiat ovat niin itsestäänselviä, että niistä tulee niin käsittämättömiä. :D Mukavaa kesää teille!
5 vastausta · 1,6k lukukertaa
·
K
krissly: Hei, Olemme vaihtamassa paneelia 70-luvun talossa (vaakapaneeli) ja samalla luomassa tuuletusväliä, koska nykyinen rakenne puuttuu sellaisesta. Kysymys on, miten parhaiten teemme kahden talossa olevan kivisportaikon ympärillä. Portaat näyttävät olevan suunniteltu siten, että ne nojaavat alhaalta perustukseen ja sitten niissä on rako ylempänä, jossa aiemmin paneelilauta kulki (oletan,
0 vastausta · 779 lukukertaa
·
F
fredand44: Joo, mutta ne ovat kiinnitetty erikseen, hieman limittäin. Parempi olisi ollut läpivienti, nyt on vähän epämukavaa keinua tai yrittää tehdä punnerruksia.
11 vastausta · 8,0k lukukertaa
·
Boothe
Boothe: [citat] Tuhannet kiitokset!
3 vastausta · 3,1k lukukertaa
Mikael_L
Mikael_L: Tai ainoastaan pystysuora tukiranka keskellä. Näin ohjelma laski kattoristikkokirjassa kattoristikkoni sekä frigganille että autotallille, 2,5 ja 4 metriä jänneväli. Tässä viestissä on kuva, jossa näkyy kattoristikko, myös muutamia viestejä alempana sekä piirustus viestissä #2 https://www.byggahus.se/forum/threads/snik-garaget.100212/page-6#post-713150
2 vastausta · 6,7k lukukertaa
·
J
Julla: [citat] Painumista on, mutta ne eivät enää huonone, perustus on vahvistettu. Talo sijaitsee rinteessä betoniperustuksella, jossa on puolikellari, sekin betoniseinillä. Perustus on valettu moneen osaan. Mitä on/kuinka se näyttää sen osan alla, jossa ei ole kellaria: jyrkkää kallioita ja sen päällä paksusti hiekkaa. Mitään sylliä minulla ei varmasti ole, tämän osittain valetun
11 vastausta · 4,4k lukukertaa
Mikael_L
Mikael_L: Järjestä 2 cm rako, jonka tiivistät.
14 vastausta · 3,1k lukukertaa
·
D
Daniel 109: Muovi alakerran seinässä tulee liittää yläkerran seinien muoviin.
14 vastausta · 23,9k lukukertaa
·
C
connyake: Ne olivat vain ipressade, joten se ei ollut ongelma.
1 vastaus · 1,2k lukukertaa
·
William91
William91: Hei kaikki, Olen remontoinut meidän terassihuonetta ja tarvitsen vinkkejä, miten käsitellä rappausta. Olen täysin kokematon rappauksen suhteen, joten otan kiitollisena vastaan vinkkejä miten edetä. Haluan rapata betonireunaan asti, pitäisikö poistaa ruskea palkki ja sitten rakentaa lisää lecaharkoilla ja sitten rapata? Vai voiko sen pitää? Pitäisikö rapata kaikki uudelleen vai
0 vastausta · 858 lukukertaa
·
V
Vardagsrum: Uusi talonomistaja täällä, kiipesin katolle ensimmäistä kertaa. Epäilin, että viemärin tuuletusputken kohdalla oli huono tiivistys, koska olin nähnyt pieniä tahroja sen ympärillä, missä se menee alas ullakolle. En ehkä odottanut, että tiivistys puuttui lähes kokonaan. Ei vain viemärin tuuletusputken kohdalla, vaan myös savupiipun ja tuulilaudankatteiden kohdalla. Harjatiilien
0 vastausta · 1,6k lukukertaa
·
S
Strontus: Kaikki hienommat kivi/sora-fraktiot tummuvat, kun ne ovat märkiä, ja vaalenevat kuivuessaan, aivan kuten monet muut materiaalit.
3 vastausta · 888 lukukertaa
·
Krille-72
Krille-72: [citat] Olisin käyttänyt gypsum. Paljon helpompi työskennellä, kun ei ole tottunut.
1 vastaus · 1,3k lukukertaa
·
Dan_Johansson
Dan_Johansson: [citat] Riippuu siitä, mihin uunia käytetään.. Jos aiot vain leipoa pizzaa, pidä aina tuli yllä, jolloin eristys on vähemmän tärkeä... Jos leivot leipää/valmistat ruokaa, tarvitset lämmön ylläpitämistä ja silloin eristys on välttämätön... Mikä on halvempaa, riippuu siitä, mihin pääset käsiksi.. Jos löydät paikan, joka myy vermikuliittia suuremmissa säkeissä, ja voit
18 vastausta · 13,2k lukukertaa
·
Marlen Eskilsson
Marlen Eskilsson: Olen poistanut off topic. /Moderator
23 vastausta · 11,1k lukukertaa
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.