Haluaisin varoittaa Beijerin puutavaran hinnoittelusta tällä hetkellä. Kaikki on yli kaksinkertaisesti kalliimpaa kuin kilpailijoilla. Kun tulet kotiin 4:llä 4,2 28x70:llä ja huomaat maksaneesi yli 400 kr, tulee aika vihainen olo. Toki puun hinta on noussut, mutta minun maailmassani jotain on mennyt pieleen hinnantarkistuksessa. Olen yrittänyt turhaan huomauttaa tästä paikalliselle kaupalleni.
Puinen rakennuspalikka verkkosivustolla, koko 45x120mm, pituus 4200mm, hinta 67,00 kr/metri Beijerillä. Puupalikka, koko 45x120, näkyy verkkokaupan sivulla, hinta 32,75 kr/m. Kuvassa myös muita tuotteita, kuten trådspik VFZ ja träskruv.
 
  • Tykkään
t0tt3
  • Laddar…
Rickard.
Vertaat c14 juoksumetreinä c24 kiinteisiin vakiopituuksiin.
 
  • Tykkään
Prodigys
  • Laddar…
Ja, hinnanerohan on olemassa c12 ja c24 välillä, mutta ei kuitenkaan selitä.
 
Rickard. Rickard.ag sanoi:
Vertaat C14:ää juoksumetreissä C24:ään kiinteissä vakiopituuksissa.
Totta kai ja tiedän, että ne ovat vähän kalliimpia, mutta eivät kuitenkaan kaksinkertaisia. katso liitettä 531392 katso liitettä 531392
Glespanel 28x70, puinen lankku, kuvattuna lähikuvassa viistosti. Tuotteen nimi ja hintatiedot on esillä verkkosivulla. Glespanel 28x70 mm G4-3, puupaneeli Beijer-verkkokaupasta; leveys 70 mm, pituus 4200 mm, hinta 24,10 kr/LPM.
 
Rickard.
Yleensä neuvottelen aina hinnat Beijerillä, koska tiedän, että he ottavat huomioon yritysalennukset jne. Ei tietenkään 50% alennusta puutavarasta, mutta tarpeeksi, jotta kannattaa unohtaa byggmax useimmiten. Nyt näyttää siltä, että byggmax-hintani ovat paljon kalliimpia kuin sinun, joten se vaikuttaa myös siihen, miksi se on minulle niin.

Terassirunkoni rakennettiin käytännössä ilman hukkapaloja, ja se olisi varmasti tullut kalliimmaksi, jos olisin ostanut kaiken byggmaxista, koska silloin syntyisi enemmän hukkaa.

Sanottuani tämän, olen välttänyt suurempia rakennusprojekteja tänä vuonna, enkä ole tehnyt vertailua äskettäin, joten voi olla, että tilanne on nyt aivan toinen.

Ei ole väärin varoittaa, jotta ihmiset ovat tietoisia siitä, mistä maksavat, mutta on tärkeää ymmärtää, mistä maksaa. Esimerkiksi maksan mielelläni hieman ekstraa standardipituuksista useimmissa projekteissa.
 
Rickard. Rickard.ag sanoi:
Minulla on tapana aina neuvotella hinnoista Beijerillä, koska tiedän, että he ottavat huomioon yritysalenukset jne. Ei tietenkään 50 % alennusta puutavarasta, mutta tarpeeksi, jotta kannattaa jättää rakennustarvikkeet väliin, on yleensä. Nyt näyttää siltä, että rakennustarvikkeiden hintani ovat paljon kalliimmat kuin sinun, joten sekin vaikuttaa siihen, miksi se on minulle näin.

Terassin runkona oli käytännössä 0 jätettä, ja se olisi ehdottomasti tullut kalliimmaksi, jos olisin ostanut sen rakennustarvikkeista kaikkine jätteineen.

Tämän sanottua, olen pidättäytynyt suuremmista rakennushankkeista tänä vuonna, joten en ole tehnyt vertailuja viime aikoina, joten voi olla, että tilanne on aivan erilainen nyt.

Ei ole väärin varoittaa, jotta ihmiset ovat tietoisia siitä, mitä he maksavat, mutta on tärkeää ymmärtää, mitä maksetaan. Makstan esimerkiksi mielelläni hieman ylimääräistä vakiopituuksista suurimpaan osaan projekteista.
Samaa mieltä, ja siksi menin Beijerille, koska tarvitsin 4,2 28x70, ja on epävarmaa, mitä pituuksia Byggnaxilla on. Tavallisesti se on +20%, ei 110%
 
Luulin, että oli yleisesti tiedossa, että Beijerillä on järjettömän korkeat listahinnat. Toisaalta he antavat suuria alennuksia, jos pyytää tarjousta, ainakin minun kokemukseni mukaan. Kun ostin materiaalin autotallin lattiaan viime vuonna, sain noin 40 % alennuksen vain kysymällä tarjousta (en ollut aiempi asiakas ja olin yksityishenkilö). Uskon, että listahinta oli 44kkr ja sain tarjouksen 24kkr. Byggmax halusi 27kkr vastaavista tavaroista (mutta luultavasti huonompaa laatua). Haittapuolena on, että sinun on pyydettävä tarjous jokaisesta pienestäkin tavarasta, jonka aiot ostaa (jos haluaa alennuksen), mikä voi olla vähän hassua, jos vain täydentää ostoksia parilla sadalla. Sain keskimäärin 30-50 % alennusta heiltä viime vuonna. Mitä tulee puutavaraan, en ollut kovin vaikuttunut, tilasin hammarbandin heiltä, 195x45 4.2m pitkät. Puolet niistä oli niin vääntyneitä, että niitä pitäisi myydä potkureina... Sain rahat takaisin, mutta raakapontin, kattorakenteiden jne. tilaus tuli toiselta yritykseltä (NP Nilsson).
 
  • Tykkään
Rickard.
  • Laddar…
Huomasin sen noin kuukausi sitten, kun aioin tehdä tilauksen. Luulin, että se oli silloin vain bugi, koska muut ketjut olivat hintatasoltaan melko tasavertaisia, mutta niin ei siis ollutkaan. Mietin, miten he ajattelevat, tai ehkä he ovat nostaneet sopimusasiakkaiden alennushintoja päästäkseen eroon pienemmistä ostoksista. Noin 5 vuotta sitten, kun ostin heiltä vähän materiaalia, sain hyvän alennuksen melkein kaikesta paitsi puutavarasta, josta sain vain 10 % alennuksen, koska he syyttivät huonoja katteita.

Hintatasoltaan se oli suunnilleen sama kuin rakennusliikkeen listahinnat, mutta Beijerillä on kuitenkin laajempi valikoima, mikä on tietenkin arvokasta.

Useimmiten en jaksa enää kysyä hintoja, on mukavampaa klikata tavarat kotiin verkkokaupasta, jossa on alhaisin listahinta. Joskus voi jopa saada heidät pakkaamaan tilaamansa tavarat ja noutamaan ne ilmaiseksi.
 
J JSten sanoi:
Luulin, että oli yleisesti tiedossa, että Beijerillä on kohtuuttoman korkeat hinnat. Sen sijaan he antavat suuria alennuksia, jos pyytää tarjouksen, ainakin minun kokemukseni mukaan. Kun ostin materiaalit autotallin perustaa varten viime vuonna, sain noin 40 % alennuksen vain kysymällä tarjousta (en ollut asiakas aiemmin ja olin yksityishenkilö). Luettelohinnat olivat 44 kkr ja sain tarjouksen 24 kkr. Byggmax halusi 27 kkr vastaavista tarvikkeista (mutta todennäköisesti huonompaa laatua). Haittapuolena on, että on pyydettävä tarjous jokaisesta pienestä asiasta, jonka haluaa ostaa (jos haluaa alennusta, tarkoitan), mikä voi olla hiukan naurettavaa, jos vain haluaa tehdä täydennyshankintoja parilla sadalla kruunulla. Sain keskimäärin 30-50 % alennuksen, kun ostin heiltä viime vuonna. Mitä tulee heidän puutavaroihin, en ollut kovin vaikuttunut; tilasin heiltä hammarbandit, 195x45 4,2 m pitkät. Puolet niistä olivat niin kiertyneitä, että ne pitäisi myydä potkurina... Sain rahani takaisin, mutta tilaukset raakapontista, kattotuoleista jne. menivät toiselta yritykseltä (NP Nilsson).
Minulla on myös ollut muutama propellipuu Beijeriltä, ja se on kyllä melko ärsyttävää, mutta ne voi sentään palauttaa. Byggmax ei hyväksy palautuksia puuhun, joten jos lauta kiertyy sen jälkeen kun olet ottanut sen, joudut elämään sen kanssa.

Olen myös samaa mieltä, että täydennyshankinnat Beijeriltä ovat hankalia, ja välttelen sitä usein. Jos ei ole kiire, tilaan paljon pieniä asioita verkosta, jos on kiire, niin Beijer on viimeinen vaihtoehto.
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.