Mitä pitäisi käyttää nykyään aluslattialevynä? Ennen käytettiin kai asfaboard-levyä, mutta sitä ei kai käytetä tänään?
 
Olen käyttänyt 50 mm uritettu cellplast, laatu S80 muutamassa talossa nyt..
Se toimii täydellisesti, ainakin toistaiseksi..

Sen lisäksi että se on kevyt, puhdas ja helppo työstää, se eristää itse lattiarakenteen, mikä vähentää lämpötilaeroja lattian palkeissa, mikä on hyvä kosteuden kannalta..

Eli cellplast kiinnitetään poikittain lattian rakenteen päälle ja eriste asetetaan sitten suoraan alas palkkien väliin.
 
Byggaren sanoi:
Nyt mainitsee Styx 500 mm falskaamatonta stirenisoloinnilla S80-laatua. (Eli se kestää 80 kg/cm[sup]2[/sup] paineessa. Katsotaan kuinka kauan se kestää taivutusmomenttia ;) )
Kirjoitin kyllä falskattu, en falskaamaton, falskaamaton raottaa ja heilahtelee aika paljon..

Henkilökohtaisesti epäilen, että se taipuisi alaspäin kun se on naulattu cc60.

Formvesterilevy on myös hyvä vaihtoehto kyllä, mutta kallis - ja siinä jää väliin eristäminen palkkien osalta..
 
  • Tykkään
Tobzter ja 1 muu
  • Laddar…
Millaisia nauloja käytät solumuovin kiinnittämiseen?
 
  • Tykkään
Takgrund
  • Laddar…
4" galvanoitu..
Totta kai sellaisilla seinäkiinnikkeillä tai mitä ne nyt ovatkaan..
 
Voiko käyttää öljykarkaistua boardia sokkelissa? Muovitettu formplywood on kai kalliimpaa kuin laminaattilattia :'(
 
On olemassa levy nimeltä trossbotten board öljykarkaistu masonite 6,2x560x1155.

maksaa noin 40:- levy ja on läpitunkaisun kestävä jne.

käytin sellaista. on tosin ollut paikallaan vasta viikon, mutta tähän mennessä toimii hyvin ;D
 
Styx sanoi:
Olen käyttänyt 50mm uritettu tiiviste, laatu S80 parissa talossa nyt... Se toimii täydellisesti, ainakin tähän asti...

Sen lisäksi, että se on valoisa, puhdas ja helppo työstää, se eristää itse palkiston, mikä vähentää lämpötilaeroja lattian palkeissa, mikä on hyvä kosteuden kannalta...

Eli tiiviste naulataan poikittain palkistoon ja eristys asetetaan sitten suoraan palkkien väliin.
Naulaatko tiivisteen palkistoon alhaalta? Mistä voi hankkia tällaista tiivistettä?
 
Styx sanoi:
Kyllä, alapuolelta - bjälklaget läpi..
Mikä etäisyys minun pitäisi olla maahan solumuovista? Riittääkö 35-40 cm?

Muuten maa talon alla on matalampi kuin maa torpargrundin ulkopuolella, haittaako se? Mietin, voiko vesi päästä sisään silloin.
 
Luulen, että sinun täytyy olla noin 1000 cm maahan, miten muuten voit ryömiä alle ja naulata?
 
Kyllä voi ryömiä ja naulata paljon pienemmälläkin kuin yksi metar aina, se on vain, että vetää olutvatsan sisään. 40:llä voi työskennellä, mutta en tiedä, miten kosteus ym. vaikuttavat.
 
Fein sanoi:
On olemassa levy, joka on nimeltään trossbotten board öljykarkaistussa masoniitissa 6,2x560x1155.

maksaa noin 40:- levy ja on läpikäynnin kestävä jne.

käytin sellaista. on tosin ollut paikallaan vain viikon, mutta toistaiseksi se toimii hyvin ;D
Eikö leveyden pitäisi olla 550 mm? Jos reglar "normaalisti", niin reglarien väliin jää 600-45=555 mm
 
varoitus on paikallaan.... vanerin käyttö alapohjassa teki minut 200.000kr köyhemmäksi… vaneri imee kosteutta kerrosrakenteensa vuoksi, ja alkaa homehtua… ja sillä ei ole väliä, onko se homeenestoaineella käsitelty vai ei… home homeenestosuojatulla tuotteella haisee vain pahemmalta... solumuovi, puhdas puu tai öljykäsitelty kovalevy saa minun ääneni... mutta minun tapauksessani torpparin perusta katosi ja olen nyt valanut sisäpuolelle koko talon sisään 38m2 plaatan.
 
  • Tykkään
  • Vau
sallad ja 2 muuta
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.