76 695 lukukertaa ·
30 vastausta
77k lukukertaa
30 vastausta
Materiaali alapohjalevyn?
Sivu 1 / 3
Olen käyttänyt 50 mm uritettu cellplast, laatu S80 muutamassa talossa nyt..
Se toimii täydellisesti, ainakin toistaiseksi..
Sen lisäksi että se on kevyt, puhdas ja helppo työstää, se eristää itse lattiarakenteen, mikä vähentää lämpötilaeroja lattian palkeissa, mikä on hyvä kosteuden kannalta..
Eli cellplast kiinnitetään poikittain lattian rakenteen päälle ja eriste asetetaan sitten suoraan alas palkkien väliin.
Se toimii täydellisesti, ainakin toistaiseksi..
Sen lisäksi että se on kevyt, puhdas ja helppo työstää, se eristää itse lattiarakenteen, mikä vähentää lämpötilaeroja lattian palkeissa, mikä on hyvä kosteuden kannalta..
Eli cellplast kiinnitetään poikittain lattian rakenteen päälle ja eriste asetetaan sitten suoraan alas palkkien väliin.
Kirjoitin kyllä falskattu, en falskaamaton, falskaamaton raottaa ja heilahtelee aika paljon..Byggaren sanoi:
Henkilökohtaisesti epäilen, että se taipuisi alaspäin kun se on naulattu cc60.
Formvesterilevy on myös hyvä vaihtoehto kyllä, mutta kallis - ja siinä jää väliin eristäminen palkkien osalta..
On olemassa levy nimeltä trossbotten board öljykarkaistu masonite 6,2x560x1155.
maksaa noin 40:- levy ja on läpitunkaisun kestävä jne.
käytin sellaista. on tosin ollut paikallaan vasta viikon, mutta tähän mennessä toimii hyvin ;D
maksaa noin 40:- levy ja on läpitunkaisun kestävä jne.
käytin sellaista. on tosin ollut paikallaan vasta viikon, mutta tähän mennessä toimii hyvin ;D
Naulaatko tiivisteen palkistoon alhaalta? Mistä voi hankkia tällaista tiivistettä?Styx sanoi:Olen käyttänyt 50mm uritettu tiiviste, laatu S80 parissa talossa nyt... Se toimii täydellisesti, ainakin tähän asti...
Sen lisäksi, että se on valoisa, puhdas ja helppo työstää, se eristää itse palkiston, mikä vähentää lämpötilaeroja lattian palkeissa, mikä on hyvä kosteuden kannalta...
Eli tiiviste naulataan poikittain palkistoon ja eristys asetetaan sitten suoraan palkkien väliin.
Luulen, että sinun täytyy olla noin 1000 cm maahan, miten muuten voit ryömiä alle ja naulata?
Eikö leveyden pitäisi olla 550 mm? Jos reglar "normaalisti", niin reglarien väliin jää 600-45=555 mmFein sanoi:
varoitus on paikallaan.... vanerin käyttö alapohjassa teki minut 200.000kr köyhemmäksi… vaneri imee kosteutta kerrosrakenteensa vuoksi, ja alkaa homehtua… ja sillä ei ole väliä, onko se homeenestoaineella käsitelty vai ei… home homeenestosuojatulla tuotteella haisee vain pahemmalta... solumuovi, puhdas puu tai öljykäsitelty kovalevy saa minun ääneni... mutta minun tapauksessani torpparin perusta katosi ja olen nyt valanut sisäpuolelle koko talon sisään 38m2 plaatan.