Vain selvennykseksi: 120 tässä tapauksessa tarkoittaa, kuinka monta minuuttia jokin kestää tulta. Jokainen asunto on palo-osasto, ja sen pitäisi siis pystyä palamaan asunnossa kaksi tuntia ennen kuin se leviää toiseen. EI 120 on yksinkertaistettuna kokoelma menetelmiä, joilla voidaan rakentaa jotain niin, että se täyttää tämän vaatimuksen.

Joten jos sanotaan, että seinä täyttää "EI 30", se voidaan rakentaa useilla eri tavoilla ja useilla eri materiaalikerroksilla, mutta ajatuksena on, että sen seinän toisella puolella voi palaa 30 minuuttia ennen kuin palo leviää. Tyypillisesti.

Asuntojen välillä kulkeva kanava, erityisesti ylöspäin, on tietysti erityisen kriittinen kohta, koska kuuma tuli pyrkii mielellään ylöspäin ja muodostaa savupiipun.
 
  • Tykkään
Lärospånet
  • Laddar…
Kiitos kaikesta tiedosta, tuntuu siltä, että on parasta ottaa yhteyttä yhdistykseen ja kysyä heiltä, mitä heidän mielestään tulisi tehdä ja millaista levyä on hyväksyttävää käyttää, jotta ei tule ongelmia myöhemmin.
 
  • Tykkään
Marjatta Lakso
  • Laddar…
Staffans2000
kemaldev kemaldev sanoi:
Kiitos kaikista tiedoista, tuntuu siltä, että on parasta ottaa yhteys yhdistykseen ja kysyä heiltä, mitä heidän mielestään pitäisi tehdä ja millaista levyä on hyväksyttävää käyttää, jotta ei tule ongelmia myöhemmin.
Heillä ei luultavasti ole aavistustakaan tästä.
Et voi laittaa vanhaa levyä takaisin ja jättää sen sellaiseksi kuin se oli?

Staffans
 
Se onhan murtunut keskeltä, voinko laittaa sen takaisin kuitenkin? Kahdessa osassa siis.

Staffans2000 Staffans2000 sanoi:
Heillä ei ole tästä varmaankaan aavistustakaan.
Et voi laittaa takaisin vanhaa levyä ja antaa sen olla, kuten se oli?

Staffans
 
Staffans2000
kemaldev kemaldev sanoi:
Se on murtunut keskeltä, voinko silti laittaa sen takaisin? Kahdessa osassa siis.
Aha.
Itse ainakin houkuttelisin tekemään niin riippumatta siitä, mitä mahdollinen sääntö sanoo.

Staffans
 
  • Tykkään
guggen
  • Laddar…
R Robert-san01 sanoi:
Hankalaa on, että olet todennäköisesti rikkonut palosolu(paloeristeen). Kerrostaloissa en olisi yllättynyt, jos vaaditaan IE120.

Eikö kaikkea voi laittaa takaisin ja kipsata seinän?
Ei 60 se yleensä on Lgh välillä kerrostaloissa.
 
kemaldev kemaldev sanoi:
Se on katkennut keskeltä, voinko laittaa sen takaisin paikalleen joka tapauksessa? Kahdessa osassa siis.
Ei
 
kemaldev kemaldev sanoi:
Kiitos kaikesta tiedosta, tuntuu siltä, että parasta on ottaa yhteyttä yhdistykseen ja kysyä heiltä, mitä heidän mielestään tulisi tehdä ja millainen levy on hyväksyttävä käyttää, jotta vältytään ongelmilta myöhemmin.
Teet viisaasti. Jokainen asunto kerrostalossa on normaalisti oma palosolu. Kyse on siitä, että jos tulipalo alkaa kotonasi, sen ei pitäisi päästä leviämään eteenpäin tietyn lasketun ajan sisällä. Yleensä yksinkertaistettuna 60 minuuttia.

Siksi on mielestäni järkevää, että otat yhteyttä hallitukseen ja sovit, mitä sinun tulisi tehdä. Nyt epäilen, että se on valettu kerrosten välillä oleviin putkikuiluihin, joten erittäin todennäköisesti riittää, että korvaat vanhan levysi yksinkertaisesti kipsilevyllä tai esim. Cemerit-levyllä, jos niin haluat.
 
  • Tykkään
Skip33 ja 1 muu
  • Laddar…
Olen poistanut off topic.
/Moderator
 
  • Rakastan
  • Tykkään
Appendix ja 1 muu
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.