11 116 lukukertaa ·
23 vastausta
11k lukukertaa
23 vastausta
Eterniittilevy/Asbesti
Vain selvennykseksi: 120 tässä tapauksessa tarkoittaa, kuinka monta minuuttia jokin kestää tulta. Jokainen asunto on palo-osasto, ja sen pitäisi siis pystyä palamaan asunnossa kaksi tuntia ennen kuin se leviää toiseen. EI 120 on yksinkertaistettuna kokoelma menetelmiä, joilla voidaan rakentaa jotain niin, että se täyttää tämän vaatimuksen.
Joten jos sanotaan, että seinä täyttää "EI 30", se voidaan rakentaa useilla eri tavoilla ja useilla eri materiaalikerroksilla, mutta ajatuksena on, että sen seinän toisella puolella voi palaa 30 minuuttia ennen kuin palo leviää. Tyypillisesti.
Asuntojen välillä kulkeva kanava, erityisesti ylöspäin, on tietysti erityisen kriittinen kohta, koska kuuma tuli pyrkii mielellään ylöspäin ja muodostaa savupiipun.
Joten jos sanotaan, että seinä täyttää "EI 30", se voidaan rakentaa useilla eri tavoilla ja useilla eri materiaalikerroksilla, mutta ajatuksena on, että sen seinän toisella puolella voi palaa 30 minuuttia ennen kuin palo leviää. Tyypillisesti.
Asuntojen välillä kulkeva kanava, erityisesti ylöspäin, on tietysti erityisen kriittinen kohta, koska kuuma tuli pyrkii mielellään ylöspäin ja muodostaa savupiipun.
Heillä ei luultavasti ole aavistustakaan tästä.kemaldev sanoi:
Et voi laittaa vanhaa levyä takaisin ja jättää sen sellaiseksi kuin se oli?
Staffans
Teet viisaasti. Jokainen asunto kerrostalossa on normaalisti oma palosolu. Kyse on siitä, että jos tulipalo alkaa kotonasi, sen ei pitäisi päästä leviämään eteenpäin tietyn lasketun ajan sisällä. Yleensä yksinkertaistettuna 60 minuuttia.kemaldev sanoi:
Siksi on mielestäni järkevää, että otat yhteyttä hallitukseen ja sovit, mitä sinun tulisi tehdä. Nyt epäilen, että se on valettu kerrosten välillä oleviin putkikuiluihin, joten erittäin todennäköisesti riittää, että korvaat vanhan levysi yksinkertaisesti kipsilevyllä tai esim. Cemerit-levyllä, jos niin haluat.
Korvaa sementtipohjaisella levyllä esimerkiksi;
https://www.beijerbygg.se/privat/sv...erade-skivor/cembrit-multiforce-tjocklek-12mm
Se on paloluokiteltu.
Jos haluat olla erityisen varma, asenna kaksi levyä.
https://www.beijerbygg.se/privat/sv...erade-skivor/cembrit-multiforce-tjocklek-12mm
Se on paloluokiteltu.
Jos haluat olla erityisen varma, asenna kaksi levyä.
Administrator
· Skåne
· 8 668 viestiä
Olen poistanut off topic.
/Moderator
/Moderator
Klikkaa tästä vastataksesi