Aion laajentaa kesämökkiä noin 3,5 m leveällä laajennuksella, Jämtlandissa.
Piirrän nyt kattotuoleja, jotka rakennan itse. Ajattelen ruuvata lankkuja naulalevyjen sijaan, esimerkiksi 145 ja 95 tai mitä sahatavaraa on saatavilla.

Kumpi on sopivampi, ylä- vai alakatto? (45x145 molemmissa tuoleissa)
Tai onko kenelläkään piirustusta saman kokoisesta kattotuolista?
Käyttämäni kattopelti on 2,5m, sopiiko se hyvin?

Kaksi talon katon poikkileikkauskuvaa, jotka esittävät erikokoisia kattoristikoita. Mukana on mitat ja kulmaprofiilit.
 
Näin lyhyellä jännevälinä kuin 3,5 m ei tuskin tarvita mitään ristikkoratkaisua. Mutta muuten yleisesti ottaen alin kuva on paras, mutta sitä täytyy täydentää pystytangolla (sääntö) harjalta suoraan alas alakannattimeen.
 
  • Tykkään
rosangen
  • Laddar…
Mikael_L
  • Tykkään
slpema ja 1 muu
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.