Aion laajentaa kesämökkiä noin 3,5 m leveällä laajennuksella, Jämtlandissa.
Piirrän nyt kattotuoleja, jotka rakennan itse. Ajattelen ruuvata lankkuja naulalevyjen sijaan, esimerkiksi 145 ja 95 tai mitä sahatavaraa on saatavilla.
Kumpi on sopivampi, ylä- vai alakatto? (45x145 molemmissa tuoleissa)
Tai onko kenelläkään piirustusta saman kokoisesta kattotuolista?
Käyttämäni kattopelti on 2,5m, sopiiko se hyvin?
Näin lyhyellä jännevälinä kuin 3,5 m ei tuskin tarvita mitään ristikkoratkaisua. Mutta muuten yleisesti ottaen alin kuva on paras, mutta sitä täytyy täydentää pystytangolla (sääntö) harjalta suoraan alas alakannattimeen.
Tai ainoastaan pystysuora tukiranka keskellä.
Näin ohjelma laski kattoristikkokirjassa kattoristikkoni sekä frigganille että autotallille, 2,5 ja 4 metriä jänneväli.
Tässä viestissä on kuva, jossa näkyy kattoristikko, myös muutamia viestejä alempana sekä piirustus viestissä #2