W
WilliamN: Hei, Minulla on talo, jossa haluan avata osan kantavaa seinää ja toivoisin saada palautetta siitä, kestääkö rakenne sen, sekä ehdotuksia hyvästä ratkaisusta. Kyseessä on kaksikerroksinen paritalo, rakennettu vuonna 2000. Seinällä, jossa avaus tehdään, on noin 3,7 metrin seinä, jossa on oviaukko, ja sen jälkeen on noin 3 metrin avoin osa, jossa on pilari. Avoimen osan kuorman
0 vastausta · 614 lukukertaa
·
W
wawerider: [citat] Tee kehys reiän ympärille, joka sitten kompensoi "liitoksen keskellä" puulla tai teräksellä ympäriinsä, niin siitä tulee paljon vahvempi, ja vaakasuorat vahvistukset voit tehdä pidemmiksi ylä- ja alapuolella sekä ulko- että sisäpuolella, mutta en ole puuseppä, joten en tiedä mitään ammattimaisista suoritteista puualalla, joten tämä on vain idea.
3 vastausta · 3,8k lukukertaa
·
Åsa Lund
Åsa Lund: Laadi itse vastaus ehdotus, niin joku täällä voi varmasti "korjata" sen. Luulen kuitenkin, ettei kukaan tee läksyjä puolestasi.
7 vastausta · 3,9k lukukertaa
useless
useless: Solumuovi on yleistä betonilattian alla. Muuten en ole kuullut, että se olisi erityisen yleistä lattioissa. On olemassa ratkaisuja, joissa lisäeristetään ja kosteussuojataan olemassa oleva palkisto liimaamalla kerros solumuovia alapohjan alapuolelle. Suurin ongelma solumuovin käyttämisessä palkistossa on, kuten sanottu, että levyt ovat jäykkiä, joten on vaikea saada täysin tiivistä.
10 vastausta · 5,9k lukukertaa
·
Jonatan79
Jonatan79: 45x45mm rimoitus seinälle cc60cm on myös hyvä, katossa parempi leveys 70mm, jotta sisäkaton kiinnittäminen on helpompaa.
1 vastaus · 1,2k lukukertaa
B
Beetleboy: Olen tekemässä kunnostustöitä ulkorakennuksessa, jossa tarvitsen viemärikaivon keskelle lattiaa. Pintamateriaalina on klinkkeri. Betonilattia siellä on uskomattoman epätasainen, luultavasti valettu käsin kauan sitten. Lisäksi tilassa ei ole kovin korkea katto, joten en halua rakentaa korkeutta liikaa. Lattiapinta-ala on 25 m2. [bild] En ole innostunut piikkomaan koko lattiaa ylös ja
0 vastausta · 1,1k lukukertaa
·
N
NoOne2k: Kevytharkkoruuvilla ei pitäisi olla ongelmaa. Kysymys on vain, kuinka pitkä matka on kiinnityspisteiden välillä? Todennäköisesti siksi asennetaan alareunaan lauta, joka on ruuvattu tiheämmin leca-harkkoihin kuin mitä teräskehyksessä on kiinnityspisteitä.
2 vastausta · 3,3k lukukertaa
·
J
justusandersson: Miten pieni maailma onkaan! Arvasin itse asiassa 150, joten laskuni on melko tarkka.
5 vastausta · 1,8k lukukertaa
·
Mattias_Jo1
Mattias_Jo1: [citat] joo olisi ollut parasta, mutta on vähän asioita, jotka vaikeuttavat sitä. Aion korjata koko lattian jossain vaiheessa, mutta en tiedä, tuleeko se ensi vuonna vai kahden vuoden päästä. Se on suurempi projekti kokonaisuudessaan. Tämä on eräs osa projektista ja poistan sen, kun valan koko lattian.
11 vastausta · 3,9k lukukertaa
·
W
Whitehorse: [citat] Se on nyt poissa, talo on edelleen paikallaan! Tulee jonkinlainen vahva kulmainen säleikkö ennen talvea :)
5 vastausta · 1,1k lukukertaa
·
P
Pilgrimen: Hei, Rakennan parhaillaan kasvihuonetta, jossa aiomme muurata kevytsoraharkoista sokkelin ulkopuolelle ja osittain sisäpuolelle saadaksemme U-muotoisen viljelyalueen sisätiloihin. Sain sattumalta joukon kevytsoraharkkoja xellalta (luulen, että se on Ytong-harkko) ja ajattelin käyttää niitä. Kun nyt olen ryhtymässä muuraamaan, aloin miettiä, ettei se välttämättä ole parhaiten
0 vastausta · 748 lukukertaa
S
steve5432: Aivan sattumalta löysin juuri sivun, joka selittää melko järkevästi ja ymmärrettävästi, miten edetä. Olen googlannut tuntikausia aiemmin, mutta en ole nähnyt selvää esimerkkiä. Our Gazebo | Construction and DIY projects | Forums - Thehomesteadingboards.com Ehkä joku muukin kuin minä hyötyy tästä.. /S
1 vastaus · 3,0k lukukertaa
S
Snickarkirre: Luulen, että se voisi sopia hyvin yhteen pyöreän kanssa portaikossa ja sitten toinen kaiteessa. Kauneinta olisi ehkä käyttää samaa. Mutta pyöreä, joka yhdistyy koko matkan portaikosta kaiteeseen, täytyy todennäköisesti tilata mittatilaustyönä ja silloin hinta luultavasti nousee. Sitten olen samaa mieltä kanssasi siitä, että se näyttäisi oudolta, jos kaiteeseen laitettaisiin
9 vastausta · 5,1k lukukertaa
E
En liten stuga: [citat] Onhan se nyt melko ilmeistä...
7 vastausta · 13,8k lukukertaa
F
fannmo: Kiitos vinkistä!
3 vastausta · 4,6k lukukertaa
·
Stavis85
Stavis85: Bumpar tätä ketjua vähän... Olen tehnyt saman kuin ta mutta mietin pitäisikö kuitenkin vahvistaa ullakolle. Minun kattoni ei ole vielä painunut yhtään ainakaan.
4 vastausta · 3,8k lukukertaa
·
F
fsn: [citat] kyllä, se on melko perus yleissivistystä, miten lasketaan tilavuus näin yksinkertaiselle kappaleelle. Sitten massat kasvavat hieman, kun ne kaivetaan ylös. Jos ne täytyy kuljettaa pois kuorma-autolla, luultavasti haluat tietää niiden painon.
3 vastausta · 5,5k lukukertaa
Luddis_1
Luddis_1: Ruuvista tulee varmasti hyvä, itse olen käyttänyt listanaulaa. Esiporaa ja sitten naulaa sisään. Kipsiseinään toimii melkein mikä tahansa.
2 vastausta · 3,2k lukukertaa
·
A
A-Man_08: [citat] Silloin vain ruuvaat suoraan sisään, voi olla että osuu naulaan lankussa, mutta sen kuulee jos koputtaa esim. pienellä talttapäällä reiässä. Voit merkitä ja porata pienemmällä 2-3mm poralla ensin, jos haluat olla varma, mutta luultavasti voit vain mennä suoraan eteenpäin.
11 vastausta · 3,7k lukukertaa
J
J-hus: [citat] [bild] [bild]
·
J
·
Matti_75
Matti_75: [citat] Molemmat kaksi
8 vastausta · 1,6k lukukertaa
·
Matti_75
8 vastausta · 1,6k lukukertaa
·
Matti_75
Matti_75: Miksi et laittaisi sääntöjä vaakasuoraan? Sitten olen samaa mieltä edellisen kanssa, vanha panel ska bort!! Jos saat ilmavirtoja vanhan panelen ympärille, olet eristänyt turhaan. Et kai laita uutta kaakelia vanhan päälle kylpyhuoneessa vain siksi, että et jaksa purkaa vanhaa?
4 vastausta · 943 lukukertaa
F
Franken.: Miten kävi? Olen itse utelias
1 vastaus · 1,8k lukukertaa
·
F
FritidshusetSmåland: Hei, Mielenkiintoinen ketju ja harmi, että et ole saanut vastauksia. Minulla on täsmälleen sama ongelma ostamassani kesämökissä. Tunnen erikoisen hajun, kun astun sisään (mahdollisesti heikko tuoksu). Kuitenkin, kun menen ulos, tunnen hajua nenässäni. Ystävät sanovat, että siellä haisee, mutta ei homeelta. Minulla oli kosteusyrityksen asiantuntija, joka mainitsi saman, mitä sinä
1 vastaus · 3,2k lukukertaa
K
kelegris: Nyt lähtevät seinät kuitenkin. Voiko joku neuvoa kokemattomalle purkajalle miten teen katon ja seinien kohdalla? Näin se näyttää juuri nyt: [bild] Katon kohdalla: [bild] Seinän kohdalla: [bild] [bild] Seinä rakennettiin ennen kuin se kipsattiin, joten miten teen mahdollisimman vähällä työmäärällä?
13 vastausta · 3,5k lukukertaa
·
T
Thomas_Blekinge: Ilman tietoa: tarvitseeko rannansuojelulupaa kunnostaakseen olemassa olevan laiturin?
2 vastausta · 1,7k lukukertaa
Werno
Werno: Huippua, kiitos! Meillä on hieman pelivaraa tuohon painoon asti, joten silloinhan pitäisi olla turvallisella puolella. Kiinnikkeet ovat erityisiä sellaiselle ripustukselle, joten niiden pitäisi hoitaa homman, ajattelen.
2 vastausta · 1,1k lukukertaa
M
marcusL79: Ajattelin jakaa kanssanne äänileikkeen tuloksesta. Keittiön liesituuletin laitettu täysille, hana juoksee täydellä teholla ja vaimoni kolistelee aterinlaatikossa samalla kun avaan ja suljen makuuhuoneen oven. Siitä tuli 45mm kivivillaa, OSB, kaksinkertainen kipsilevy (limittäin olevat saumat) makuuhuoneen puolella, saumat tiivistetty kattoa, lattiaa ja kulmia pitkin lateksikittillä.
11 vastausta · 3,2k lukukertaa
·
A
Adamrenoverar: Kyllä, mutta en ole varma siitä, miten rakenne on talon alla olevan laatan kohdalla. Talon tasolla yhtä pitkälle kuin portaat ulottuvat on betonia (katso kuva harmaasta osasta), mutta luuletko, että betoni ulottuu aina portaiden pohjaan asti, eli ryömintätilan pohjaan? Miten tämä voidaan helpoimmin salaojittaa ilman, että täytyy purkaa useita kuutiometrejä betonia? Betoni maanpinnan
9 vastausta · 3,0k lukukertaa
·
D
Derbyboy: Kun tasoitetaan 0-10 mm lattialastulevylle tasoittamista varten, jääkö 1-2 mm:n tasauskohdista ajan mittaan vain muruja jäljelle? Onko se ehkä ei-ongelma, jos aikoo asentaa vinyylilukkoponttia tai laminaattia?
0 vastausta · 705 lukukertaa
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.