Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka
JanneJanne123: Helpoin tapa on käyttää luotinarua, eli narua, jonka alaosassa on jotain painavaa. Voit myös käyttää vatupassia tai laservaloa, jos haluat mieluummin niin.
Garagebyggare: Oman tekeminen arveluttaa minua. Ne ovat tosin tavallisia runkokattorakenteita, mutta se tuntuu silti vaikealta projektilta. Se on vähän yli 70 neliömetriä suuri.
rasmussiimes: [citat] Hei! Saitko hyväksytyn ratkaisun puukehikolla+osb+vähintään 50 mm savupiipusta? Miten ratkaisit savupiipun putken sivuvakauden kehikon sisällä tällaisessa tapauksessa? Tavallisesti käytetään pidikettä/välikappaletta, joka vakauttaa putken piipun lisävarusteen vasten (lisävaruste asennetaan katon päälle), mutta oletan, ettei sinulla ollut sitä tässä tapauksessa. (En
Oldboy: Muovi ei ole hyvä, jos huone ei ole lämmitetty, mutta jos se ei näytä vahingoittuneen ... x ? vuodessa, niin se saattaa toimia. Oletko tarkistanut eri paikoista, onko muovia kaikkialla, sekä kuinka tiivistä se vaikuttaa olevan? Yrittäisin kuitenkin muuttaa olosuhteita mahdollisimman vähän. Silloin siitä tulee pontattu lankkulattia, käsittelemätön. Joten mahdollinen
TjabbaTjena: Hei! Olen repinyt lattian, jossa on muovia betonia vasten, ja seinät, joissa on puukehikot ja eristys, noin puoli vuotta sitten kellarin oleskeluhuoneessa. Kaikissa muissa kellarin huoneissa on valetut lattiat ja rapatut seinät, paitsi oleskeluhuoneessa. Täällä on paljas maalaamaton betoni lattialla ja betonireikätiiliä seinissä. Nyt ongelmaan. Olen siivonnut perusteellisesti useaan
Andreas Ludde Lundell: [citat] Kiitos tiedosta, ei mitään ongelmia vaihtaa 95 säännöillä mutta voiko 12mm lastulevyn korvata 18 paneelilla tai onko pakko laittaa lastulevy ja paneeli, jotta se täyttäisi ei30? Vai onko parempi käyttää 70mm eristystä +lastulevy+ paneeli?
anders07: Paras tapa on tietysti puhdistaa seinät ja sitten maalata diffuusion avoimella maalilla. Rankojen asentaminen ja levymateriaalin käyttäminen voivat tarkoittaa, että rakennat kosteuden sisään ja ennemmin tai myöhemmin tulee mikrobiologista kasvua (home). Jos et tee salaojitusta ja eristystä ulkopuolelta, en laittaisi levyjä seinille vaan yksinkertaisesti rappaisin ne. Voit myös
Dublin: [citat] Nja, med en tonårsdotter hemma så har jag fått lära mig den hårda vägen att ögonbrynsfärg inte går bort från det nya fina handfatet i gjutmarmor :thinking:. Däremot är väl riktigt porslin motståndskraftigt mot det mesta, tror jag...
toolman77: silloin voitkin jatkaa samalla tavalla kuin minä olen tehnyt ja valaa ylös uusien raudat ympärille
stefan_steffansson: Pieni palaute itselleni ja teille, jotka ovat kiinnostuneita valamaan muureja kuvioiduilla puolilla. Nova Betonggolv tarjoaa kertakäyttöisiä muotteja (ja myös muotteja kuvioidulle betonille, jotka voidaan käyttää uudelleen) >> länk HydraTec tarjoaa myös samoja muotteja kuin Ahlsell (tavaramerkki Valero, katso yllä oleva viesti). Näitä muotteja voidaan käyttää useita kertoja tietyin
Teddeby: [citat] [citat] Kiitos, aion kokeilla pultteja.
injonil: Luulen, että ymmärrän, miten se toimii nyt! Sivusvoimat otetaan vastaan portaiden kiinnityksillä perustukseen ja tasoon/tolppiin. Olenko ymmärtänyt oikein?
NoOne2k: Olen käyttänyt 50mm tai 63mm PEM-letkua maahan ja PVC yli maan. Tärkein syy valita PEM on kustannus, jos ostat PEM-letkua rullalla, se pyrkii hieman taipumaan, jolloin PVC-putki on siistimpi ratkaisuna siellä, missä letku on näkyvillä. Luulisin, että liimatut PVC-liittimet ovat halvempia kuin PEM-liittimet. On kyllä olemassa PEM-letkua suoraan 6m putkina, mutta se on hieman
stigdaniel: Kiitos vinkistä! Tosin sain vastauksen ketjuun kaksi vuotta sitten, mutta ansaitset kiitoksen löydettyäsi ketjun.
S_Moln: Sitten kiitän ystävällisesti avusta : )
jonaserik: Styroksi suoraan veteen ei ole hyvä idea, ne tulevat uppoamaan parin vuoden kuluttua tai murskautumaan jään toimesta. Liimaa ne yhteen PL 200:lla, jossa ei ole asetonia, suurempi möykky PL 400:ää syö itsensä melkein yhden metrin styroksin läpi.
Pelletompa: [citat] Moikka, olen ostanut Byggmax fibercementtilevyä lattiapohjaan, mutta mietin, kumpi puoli pitäisi olla alaspäin. Se "kiiltävämpi" painatuksella vai "karheampi"? Tomas
Johan Gunverth: Autosol ja alumiini muodostavat mustan oksidiliman, joka voi olla hankala poistaa. Se saattaa myös jäädä pysyvästi kiinni kiillotusaineeseen. Kokeile ensin vihreällä Scotch-Britellä ja hieman vettä.
Myrkebab: [citat] Ei. Mutta vaihtaa se koukkuun, jossa on puuruuvi. Kestää varmasti raskaampia tavaroita.
Turbo123: Hmm 73 on lukenut mutta ei kukaan ole sanonut mitään
Violina: Kyllä, eterniitti Käytä jotain hengityssuojainta ja suojavaatetusta Täytyy pakata hyvin ja merkitä, kun se jätetään kaatopaikalle.
justusandersson: Mielestäni on ongelmallista sekoittaa toimialasäännöt rakennusmääräysten (BBR) kanssa. Jälkimmäisellä on kaksi vaatimusta märkätiloihin: 1 se ei saa päästää vettä viereisiin tiloihin ja 2 lattia- ja seinärakenteet eivät saa vahingoittua veden tunkeutumisen kautta. Toimialasäännöt on luotu yrityksille, jotka haluavat myydä mahdollisimman paljon kaakeleita, myös yhteyksiin,
Cygnus X-1: Sadeveden vuotamisen yhteydessä ryömintätilaan venttiilin kautta, joka on kuvassa (venttiili pari dm maanpinnan alapuolella), aloin miettiä solumuovia, jonka joku aiempi omistaja oli laittanut sinne. Poistin muutaman levyn... heilutin vähän paria vasemmalla... ja silloin vain ROMAHTIVAT lekasorat kivien takaa. Arvelen, että ne on laitettu sinne yrittämään nostaa lämpötilaa muutamalla
Ussee: Ihan vaan kuriositeettina, lopulta siitä tuli 45x145 cc 30 ja 23 mm raakapontti, joten voin rauhassa pysäköidä auton parvekkeelle tarvittaessa.
Sittställning: [citat] On olemassa puts c hand, 0-1mm. Mutta olet oikeassa, kivet ovat hienompia säckskur pussissa, valittu värin mukaan jne.
KnockOnWood: [citat] Onnea rappauksen kanssa! Ja tervetuloa Bygga Hus -foorumille @Li Blom !
meckarn: [citat] Tämä on makuuhuone. Ymmärtääkseni rakennus on aiemmin ollut jonkinlainen kauppa. Siksi kaakelointi. Myöhemmin se on lisäeristetty jossain vaiheessa kaakeleiden päälle. Joten ei, kaakeleiden takana ei ole eristystä, vain muurattuja "kiviä".
TCG: Jos kiinnität aitaa puihin, laita mielellään lauta väliin, jotta aita ei ole suoraan puuta vasten. Muutaman vuoden kuluttua aita muuten kasvaa kiinni puuhun. Koska sanot, että aita otetaan pois muutaman vuoden kuluttua, se helpottaa. Tai jos aita vaihdetaan. Jos puut kaadetaan joskus, myös se, joka käyttää moottorisahaa ja se, joka huolehtii puutavarasta, arvostavat, ettei puun sisällä
Thomas Rooth: Kynnysrauta on ruostunut pahasti, joten olen poistanut sen. Minkälaista betonia pitäisi käyttää reunan korjaamiseen?