4 498 lukukertaa ·
7 vastausta
4k lukukertaa
7 vastausta
Savupiippu puurungosta?
Täytyykö savupiippuni olla sisältä päällystetty kipsilevyllä, vaikka sen läpi kulkee täysin eristetty, pinottava savupiippujärjestelmä? Tyyppi NVI?
Ajatus puusta rakentamastani savupiipun hatusta, päällystettynä OSB:llä+papilla, on vain saada nelikulmainen "laatikko", joka voidaan päällystää aluzinkillä kuten katto. Sen läpi johdetaan sitten itse savupiipputorvi.
DVE
Ajatus puusta rakentamastani savupiipun hatusta, päällystettynä OSB:llä+papilla, on vain saada nelikulmainen "laatikko", joka voidaan päällystää aluzinkillä kuten katto. Sen läpi johdetaan sitten itse savupiipputorvi.
DVE
Hm...
Mutta jos savupiippu, joka on valmiiksi pinottava rakenne, on hyväksytty vedettäväksi puisten välipohjien läpi ilman, että tarvitaan käytävää, silloinhan ei voi olla väliä, jos "savupiippu" (kuori, joka tullaan päällystämään aluzinkillä) jonka läpi se nousee, on puuta?
Ymmärrättekö, mitä tarkoitan?
Mutta toki, täytyy varmaan soittaa palontorjujille...
DVE
Mutta jos savupiippu, joka on valmiiksi pinottava rakenne, on hyväksytty vedettäväksi puisten välipohjien läpi ilman, että tarvitaan käytävää, silloinhan ei voi olla väliä, jos "savupiippu" (kuori, joka tullaan päällystämään aluzinkillä) jonka läpi se nousee, on puuta?
Ymmärrättekö, mitä tarkoitan?
Mutta toki, täytyy varmaan soittaa palontorjujille...
DVE
Tarkalleen.
Minulla tulee olemaan täysin eristetty putki savupiipun, mutta katon yläpuolella haluan "neliön muotoisen savupiipun eikä mitään muuta. Meillä on tarkoitus olla aluzink-katto ja olemme ajatelleet, että koko savupiippu verhoillaan ja integroidaan niin sanotusti muihin kattorakenteisiin.
Olen katsonut ympärilleni vähän nyt ja näyttää siltä, että minun tapani näyttää toimivan.
DVE
Minulla tulee olemaan täysin eristetty putki savupiipun, mutta katon yläpuolella haluan "neliön muotoisen savupiipun eikä mitään muuta. Meillä on tarkoitus olla aluzink-katto ja olemme ajatelleet, että koko savupiippu verhoillaan ja integroidaan niin sanotusti muihin kattorakenteisiin.
Olen katsonut ympärilleni vähän nyt ja näyttää siltä, että minun tapani näyttää toimivan.
DVE
Hei! Saitko hyväksytyn ratkaisun puukehikolla+osb+vähintään 50 mm savupiipusta? Miten ratkaisit savupiipun putken sivuvakauden kehikon sisällä tällaisessa tapauksessa? Tavallisesti käytetään pidikettä/välikappaletta, joka vakauttaa putken piipun lisävarusteen vasten (lisävaruste asennetaan katon päälle), mutta oletan, ettei sinulla ollut sitä tässä tapauksessa. (En näe, miten lisävarustetta voitaisiin käyttää yhdessä tasapellin kanssa, lisävarusteen pitäisi olla liian korkea ja siten näkyä "läpi" tasapellin.) Kiitollinen vinkeistä! /RasmusDVE sanoi:
Tarkalleen.
Minulla tulee olla täysin eristetty putki savupiippuna, mutta katon yläpuolella haluan "neliönmuotoisen savupiipun eikä mitään muuta. Meillä tulee olemaan aluzink-katto ja olemme ajatelleet, että koko savupiippu pukeutuu ja integroidaan niin sanotusti muuhun kattoon.
Olen nyt katsellut ympärilleni hieman ja näyttää siltä, että minun tapa toimii.
DVE
Klikkaa tästä vastataksesi