S
Spopas: Nyt aiomme muurata kukkapenkin 2 sfärisenä blockina korkeudeltaan. Meillä on muutamia sementtisäkkejä jäljellä edellisestä projektista. Onko se jotain, mitä voisi käyttää nyt tähän tarkoitukseen? Ja jos niin, miten se pitäisi sekoittaa? Ajattelin sitten tasoittaa ulko- ja sisäpuolen, jotta rumuus ei tunkeudu sisään, mutta luin, että platonmatto voisi olla parempi sisäpuolelle?
0 vastausta · 618 lukukertaa
T
trasker: Silloin se saa mennä niin kuin menee! Suuri kiitos palautteesta!
3 vastausta · 647 lukukertaa
plåtrickard
plåtrickard: Tavallinen luotettava hovtång on aliarvostettu työkalu....
14 vastausta · 7,6k lukukertaa
D
Derbyboy: Hei, Suunnitelmani oli asentaa lattialämmitys T2-reflecta ja T2-red liukuoven eteen, eli ainoastaan liukuoven eteen. Loput huoneesta (40 m2) täytän lattialastulevyllä ja kaiken päälle asennan parketin/vinyylin tai laminaatin. Alapuolella on ryömintätila. Onko kukaan kokeillut asentaa lattialämmitystä vain osaan isoa huonetta? Ajattelen, että lattian liikkeet saattavat erota, kun osa on
0 vastausta · 817 lukukertaa
M
Mortsken: Tunnistan ja kärsin kanssasi! Oppii paljon, kun pitää seurata ja tarkastaa, että hantverkare tekee oikein :)
88 vastausta · 28,6k lukukertaa
·
13th Marine
13th Marine: Puukeppi verkon pitämiseen alhaalla tai jotain?
6 vastausta · 868 lukukertaa
·
K
kattparet: Unohdin, että voi ladata kuvan.
3 vastausta · 1,2k lukukertaa
·
K
3 vastausta · 1,2k lukukertaa
·
K
Knattecrossfarsan: Onko kenelläkään tietoa, mikä tämä tuote on nimeltään ja mistä sitä voi löytää? Myydään todennäköisesti rullassa ja sitä voidaan käyttää reunasuojana eri rakennuslevyille, tässä tapauksessa muottilaudan lankulle.
0 vastausta · 882 lukukertaa
·
J
joasag: [citat] Kävin siellä juuri nyt, ja valitettavasti sama juttu sielläkin, heillä on vain yksi malli ja se ei ole se, mitä minulla on. Hänen ideansa oli ostaa tavallista uraponttipaneelia ja jyrsiä tarvitsemasi kulma. Valitettavasti en usko, että se toimii myöskään, sillä uraponttipaneelilla on liian "suuret" urat.
6 vastausta · 1,2k lukukertaa
·
BirgitS
BirgitS: Tervetuloa foorumiin! Sen lisäksi, että lattia on eristettävä, jottei siitä tule erittäin kallista lämmitysjärjestelmää, saat epämiellyttävän kylmätuulen ikkunoista, jos ne eivät ole tiiviitä nykypäivän talojen tasolla.
1 vastaus · 1,1k lukukertaa
S
Sintei: Anteeksi, siinä näkee, miten käy, kun käyttää vääriä sanoja. En siis halua pukea koko liimapuupalkkia. Siellä, missä se menee katon reunukseen, minun täytyy tiivistää. Siinä on noin 1-2 cm liimapuupalkin ja katon reunuksen muodostavan puun päiden välillä. Kuulin, että pelti on se, mitä tarvitaan. Ja joku sauma alla, joka tiivistää. Täytyy katsoa, voinko muuttaa
2 vastausta · 3,0k lukukertaa
·
M
MasMats: Olen ostanut puutavaraa Ingemar Arvidssons sahalta Benarebyssä. Tosin muutama vuosi sitten, mutta saha on edelleen siellä, mitä tiedän. Hyvä palvelu siellä. Katso, jos hän voi ratkaista ongelmasi.
4 vastausta · 1,4k lukukertaa
Matti_75
Matti_75: Vain laittaa pellitys saumakohtaan
15 vastausta · 6,2k lukukertaa
·
Matte001
Matte001: Elinkeinorakennuksen muuttaminen asunnoksi vaatii rakennusluvan, vain niin että tiedätte.
4 vastausta · 3,0k lukukertaa
·
A
Andreas40: [citat] Ok.. Joo ehkä riittää 1-2 freshventtiiliä ulkoseinässä. Olen ajatellut aloittaa yhdellä 120 mm putkella.
4 vastausta · 1,7k lukukertaa
·
[SKPG]Zamora
[SKPG]Zamora: [citat] Sama asia ilmaisun "regeringen" kanssa. Stop!
4 vastausta · 1,2k lukukertaa
F
Freniño: No niin, mennään sillä!
2 vastausta · 849 lukukertaa
Workingclasshero
Workingclasshero: [citat] Hei, ei suinkaan, täällä kysytään normaalisti ylhäältä ja alhaalta ja vastataan ylhäältä ja alhaalta. On etuja käyttää 45x45, silloin on vähän tilaa sähkön vetämiseen ja saa enemmän eristystä kuin vanerilla, mutta vanerilla saa vielä enemmän tilaa eristyksen kustannuksella, ellei käytä parempaa eristystä. Joten tämä oli vinkki kaikessa ystävällisyydessä.
10 vastausta · 4,8k lukukertaa
·
D
Daniel Larsson: Hei, minulla on laajennus, joka tehtiin vuonna 1985 (mitä luulemme/tiedämme). Talo on rakennettu vuonna 1936. Pitkä tarina lyhyesti. Minulla oli kivestä/betonista portaat sisäänkäynnille. Näiden portaiden alla oli sisäänkäynti autotalliin. Aukko oli noin 2x1m. Nyt portaat on purettu, ja kellaria on laajennettu (huone 3x5m). Jäljellä on nyt sisäänkäynti autotalliin. Tämä
0 vastausta · 1,1k lukukertaa
·
Luc Reiner
Luc Reiner: Tein äskettäin samanlaisen toimenpiteen kotona. Osta tai lainaa kotiin stämp väliaikaisesti pitämään kattoa ylhäällä: https://www.hornbach.se/shop/Stamp-160-290cm-max-1800kg/5069983/artikel-detaljer.html Ja poista pilari asentaaksesi uuden tervapaperilla tai vastaavalla betonia vasten.
5 vastausta · 3,2k lukukertaa
·
Jonatan79
Jonatan79: Prahda! Ei asbestia! Revi ja remontoi, ole iloinen ja nauti elämästä!
3 vastausta · 6,2k lukukertaa
·
Y
yehor: Aion purkaa vanhan sisäkaton ja ajattelin samalla liimata kiinni naapurin narisevan lankkulattian/ponttilattian alapuolelta. En halua käyttää ruuveja, koska ne voivat aiheuttaa ongelmia, jos he haluavat avata lattiansa tulevaisuudessa ylhäältä päin. Liimapinta tulee siis olemaan minimaalinen, vain palkin molemmilla puolilla, missä se kohtaa lattian. Mitä liimaa minun pitäisi
0 vastausta · 1,8k lukukertaa
R
Romben: Hei! Olen etsimässä neuvoja avotakan rappaukseen. Olen useiden vuosien ajan yrittänyt päästä sinuiksi keltaisen/oranssin tiilen kanssa, mutta mieluiten rappaisin ainakin ulommat, näkyvämmät osat. Onko jollakin vinkkejä? Savilaimi näyttää olevan se, mitä tarvitaan, mutta muutoin en tiedä. Google antaa minulle enimmäkseen ehdotuksia siitä, miten kunnostaa muita asioita sillä
0 vastausta · 5,5k lukukertaa
·
S
scorp1on: [citat] Kiinnostuneille: Vertailin yksinkertaista tapausta, jossa pistevoima keskipisteessä, ja kertasin poikkileikkauksen ylösalaisin L-poikkileikkauksena, joka on vapaasti tuettuna tukipilarien välillä. Jäykkä alaosassa ja ainoastaan poikkeama kuormituslevelissä. Tein simuloinnin laskelman varmistamiseksi, katso kuva alla. Iz (taivutusjäykkyysmomentti) on 111314214 mm^4, pistevoima 4
1 vastaus · 3,4k lukukertaa
·
S
Spiraltoy: [citat] Olen jo vaihtanut lattiat keittiöön ja makuuhuoneeseen samalla pohjalla ja silloin käytin morakniv. En kuitenkaan ollut vielä muuttanut sisään, joten ajattelin, olisiko olemassa joku nopeampi/tehokkaampi tapa.
3 vastausta · 980 lukukertaa
·
M
mattias1343: [citat] Ok, se oli omistaja, joka rakensi talon itse, voi olla oma idea, hankaloittaa minulle, kun en tiedä missä säännöt ovat. Aion asentaa uudet koolaukset 80cc ja asettaa koolaukset niihin 21x95 lankkuun, jotka ovat levyjen välissä. En halua purkaa koko seinää ja aloittaa alusta.
5 vastausta · 965 lukukertaa
D
Derbyboy: Kiitos!
4 vastausta · 2,1k lukukertaa
·
G
gustavberden: Hei! Olen löytänyt erän Ytong-sisäseiniä, joita ajattelin käyttää tulevassa kanatalossani. Siellä tulee olemaan sekä sisä- että ulkoseiniä. Millä minun pitäisi rapata ne? Tarvitsevatko ne slammausta? Kuvassa olen muurannut ensimmäisen kierroksen muurauslaastilla B.
0 vastausta · 1,3k lukukertaa
·
M
Marthalavinia: Hei! Aion tehdä aumakatto terassimme päälle. Minulla on muutama kysymys, joihin saatte mielellään vastata!☺️ - Pitäisikö minun asentaa sidepuut ja kantavat palkit ennen vai jälkeen uuden paneelin? - Paras kiinnitys liimapuulle kantavalle palkille? - Miten helpoiten ajatellaan kulmien laskemista? Onko muuta fiksua mitä minun pitäisi ottaa huomioon?
0 vastausta · 1,3k lukukertaa
KJD
KJD: [citat] Ok, kiitos vastauksesta. Miten voin arvioida, onko lattia kelluva? Tarkista, onko liikevaraa seinälistojen alta? näin tämän Moelvenilla: "Liimatun (kelluvan) lattian suositeltu maksimileveys on 4 metriä. Suuremmilla pinnoilla huone tulee jakaa liikevaroilla. Kelluvaa lattiaa ei tulisi myöskään kuormittaa raskaalla kalustolla, sisustuksella tai väliseinillä, jotka estävät
2 vastausta · 2,6k lukukertaa
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.