Minulla on autotallin seinässä oleva roskakaappi, jota ei enää käytetä ja jolta olen sahannut sisäosan pois. Jäljelle on jäänyt vain itse aukko seinässä, missä kaappi on ollut. Miten saisin suljettua tämän aukon parhaiten?
Kuten ylimmässä kuvassa näkyy, seinä näyttää olevan rakennettu kahdesta kerroksesta betonia, joiden välissä on eristystä.
Ajatuksenani on sulkea aukko kevytsoraharkoilla ja muurauslaastilla B, asun lähellä rakennustarvikeliikettä niin ostan mieluusti sieltä. Lopuksi tasoittaisin sisä- ja ulkopinnan, jotta se saadaan samalle tasolle nykyisten seinien kanssa.
Joten kysymykseni/mietteet:
Toimiiko se, että muurataan umpeen kevytsoraharkoilla vai tarvitseeko minun valaa jotakin vastaavaa kuin miltä se nyt näyttää?
Tarvitaanko lisäeristystä vai riittävätkö kevytsoraharkot?
Tarvitseeko minun porata muutamia raudoitustankoja ympäröivään aukkoon ja ankkuroida ne ja sitten muurata kiinni kevytsoraharkkoihin? Vai sitoutuuko laasti tarpeeksi hyvin nykyisiin seiniin/lattiaan/kattoon?
En ole koskaan muurannut tai tasoittanut mitään, joten kaikki neuvot siitä, miten minun pitäisi edetä, ovat erittäin tervetulleita!
Ei ongelmaa. Block verkar finnas mellan 150 ja 350 mm, så ta något som är lagom tjockt för väggen. Poraa sisään armering joka toinen / joka kolmas kierros. Viimeinen kierros tulee olemaan vähän hankala, miten ratkaiset sen riippuu siitä, miten reiän korkeus kontra kiven korkeus vastaavat toisiaan. Kun alat tasoittaa, käytät olemassa olevaa seinää vetoraitana.
Se näyttää ongelmattomalta, vain muurata kiinni lecalla ja sitten rappata. Halkeamien välttämiseksi kiinnitetään raudoitusraudat olemassa olevaan muuraukseen.
Esteettisesti täytyy melko paljon rappausta poistaa perustasta, jos ei halua nähdä, että siellä on tukittu ovi. Makukysymys.
Joten leca antaa noin saman eristyksen kuin nykyinen seinä? Vai onko reikä liian pieni, jotta siitä olisi syytä huolehtia liikaa?
Tarvitaanko verkkoa, jotta rappaus pysyy kiinni lecaharkoissa?
Tarkoitatko ulkopuolella, että minun pitäisi poistaa osa rappauksesta reiän ympäriltä, jotta siitä ei tulisi ilmeistä "ovireikää", kun olen maalannut?
Joten leca antaa suunnilleen saman eristyksen kuin nykyinen seinä? Vai onko reikä liian pieni välittää siitä liikaa?
Se riippuu siitä, minkä lecan valitset, on olemassa vaihtoehtoja solumuovilla. Tai voit jättää sen huomiotta, se tuskin on huonompi kuin oven läpi mennyt lämpöhäviö.
Mikael Wallin sanoi:
Tarvitaanko verkko, jotta rappaus pysyisi kiinni lecakivissä?
Leca on erittäin hyvä rappausalusta, joten verkkoa ei yleensä tarvita. Mutta verkkorappaus on nykyään yleistä, eikä siitä ole haittaa, joten miksei? Vähentää siirtymäkohtien halkeiluriskiä.
Mikael Wallin sanoi:
Tarkoitatko ulkopuolella, että minun pitäisi koputtaa pois vähän rappausta reiän ympäriltä, jotta siitä ei tulisi selkeä "ovireikä", kun olen maalannut?
Voit valita miten haluat tehdä. Joko korostat vanhan oviaukon rappauksessa sillä logiikalla, että huono yritys piilottaa se on rumempi kuin talon alkuperäisen ulkoasun esilletuominen, tai sinun on koputettava enemmän rappausta alas, jotta voit rapata homogeenisen isomman pinnan. Esimerkiksi vedä horisontaalinen viiva oviaukon yläreunaa pitkin ja rapaa kaikki sen alapuolelle uudelleen. Silloin verkko on hyvä idea, ikävää jos se halkeilee vanhan oviaukon reunalta, mikä vesittäisi korjauksen tarkoituksen s a s.
Se riippuu siitä, minkälaisen lecan valitset, siihen on olemassa vaihtoehtoja, joissa on mukana solumuovia. Tai sitten voit jättää sen huomiotta, se ei varmasti ole huonompi kuin lämmönhukkaa ovesta kuitenkaan.
Leca on erittäin hyvä rappausalusta, joten verkkoa ei yleensä tarvita. Mutta verkotetaanhan nykyään enemmän kuin koskaan, ja siitä ei ole haittaa, joten miksi ei? Vähentäähän se riskiä halkeamiin siirtymissä.
On oma valintasi, miten haluat edetä. Voit joko korostaa vanhaa oviaukkoa rapatessasi logiikalla, että huono yritys peittää se on rumempi kuin seisoa talon alkuperäisen ulkoasun takana, tai sitten sinun on hakattava reilusti rappausta pois, jotta voit rapata suuremman alueen yhtenäisemmin. Esimerkiksi vedä vaakasuora viiva oviaukon yläreunan pitkin ja rapata kaikki sen alapuolelta. Silloin verkko on todennäköisesti hyvä idea, ikävää, jos se halkeaa vanhan oviaukon reunan kohdalla, defeats the purpose sanoakseni.
Kiitos yksityiskohtaisista vastauksista! Tunnen itseni huomattavasti paremmaksi varustetuksi jatkamaan nyt.
Ehkä aloitankin projektiketjun keväämmällä, kun todella alan hommiin, vähän liian kylmä ulkona muurata nyt.
Ulkoisesti odotan, että poistaessani oven teräsrungon irtoaa jonkin verran rappausta, joten otan sen siitä eteenpäin ja päätän, kuinka paljon rappaan. Kotona on myös keskusteltu siitä, että rappaus on ruma ja koko autotalli saisi uuden päällysteen, esimerkiksi kuitusementti tai vastaava lautaverhous.
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.