Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka
Binbin: moro, oletko löytänyt hyvän ratkaisun? minulla on samanlainen portaikko ja haluaisin rakentaa jotain hyvää tai fiksua varastointia kuten sinulla [citat]
PeterFalun: ehkä toimii fjällpanel https://www.byggmax.se/fj%C3%A4llpanel-21x120-p08422120 voi olla kokeilemisen arvoinen
b8q: Puhtaasti laiskuutta ja kitsautta, että ei ole laitettu vähän (ääni)eristystä, luulisin.
elenik: Puh, tätä emme tee uudelleen, mutta nyt sauma on kuitenkin paikallaan! Kulma vinokaton ja savupiipun välillä teki tästä vaiheesta jonkinlaisen haasteen, emmekä ole ihan varmoja, miltä saumat näyttävät ylhäällä vinokaton rajalla, koska oli vaikea nähdä, mitä ihmettä olimme tekemässä. Siihen meni hieman yli yksi säkki Weberin hydraulista kalkkilaastia. Melko helppokäyttöinen
Oldboy: Periaatteessa voit eristää myös sisäpuolelta, mutta mielestäni siinä haitat ovat suurempia kuin hyödyt. Ihannetapauksessa haluat sisäpuolelle lämpöä hitaasti läpäisevän materiaalin, mikä tarkoittaa raskaita massiivisia materiaaleja, eli lankkurunko on hyvä.
David_Berglund: Tänään meillä on ulkotila, jossa on sakset katon kannattimet ja pellitetty katto ylhäällä. Pidämme todella paljon siitä tilan tunnusta, jonka se antaa sisällä hieman lisäkorkeuden ansiosta, mutta suuremman talon uudistuksen yhteydessä olemme päättäneet purkaa tämän perustoille rakennetun ulkotilan, laajentaa nykyistä kellaria sen alle ja rakentaa se uudelleen tukevammin ja
Nicro: Jos tarkoitat "vanlig plugg" nylonpluggilla :) Värillinen muovitulppa ei ole kovin hyvä.
putte22: [citat] (y) Leikkaa vain jousi pois, jos ette aio käyttää sitä.
Workingclasshero: [citat] Se toimii hienosti höylätyllä, se on kuitenkin vain etäisyys, ei kantavaa. Muutama lisäruuvi, kun siinä pitää seistä, niin kun seisoo tikkailla, siis :-)
MathiasS: ...:) ja juuri tämä osa talosta ei ole suosikkipaikkani. Alkuperäinen rakenne on puolikuva ja sitten olen joutunut tekemään tästä koko annoksesta sveitsiläisen juuston, kun sähkökeskus on siirretty ja 100% sähköstä ja vedestä on oltava piilossa. Joskus sitä haaveilee uudesta talosta, jossa voi suunnitella koko infrastruktuurin alusta alkaen.... Mutta, ok, silloin se menee näin,
bf402: [citat] Kombinoimalla metalli- ja puukehikkoa tuolla tavalla kuulostaa todella fiksulta! Se taitaa olla se tapa, jolla teen sen. Kiitos!
Heij83: Saan jakaa kanssanne, kun projektini juuri valmistui. Olen päättänyt asettaa toimistoni noin 5mm seinän ulkopuolelle ja tiivistää ympäriltä pehmeällä saumalla. (Sauma ei ole vielä paikallaan kuvassa)
Nordjohan: Hei, Olen lukenut tämän ketjun mielenkiinnolla. Koska olen suunnitellut rakentaa konetallin samalla tyyppisellä rakenteella, olen luonnollisesti utelias, miten pääsit eteenpäin rakennusprojektisi kanssa? Ystävällisin terveisin, Johan
Demmpa: Ei, ei mitään ilmanvaihtoa ulos kattovintille, et halua päästää lämmintä kosteaa sisäilmaa kattovintille. Jos aiot tuulettaa, tuulettuva ilman on päädyttävä ulos ulkoilmaan.
cpalm: Kotiteema oli hyvä tasapaino hinnan ja valikoiman välillä, kun ostin LVI-tarvikkeita viimeksi. Mutta paljon riippuu siitä, mitä tarvitsee. Toisaalta eri tuotteiden hinnat vaihtelevat, mutta ennen kaikkea toimituskulut voivat olla korkeat, jos täytyy tilata useista paikoista. Pitkiä tavaroita kannattaa tilata joltakin, joka tarjoaa ilmaisen toimituksen ja jakelun tilaa vieville tuotteille.
Bimo: En tiedä, mitä materiaalia olemassa oleva pilari on, sillä se on seinään upotettu. Ajatukseni on sijoittaa uusi pilari vanhan viereen (ulkopuolelle) ja vahvistaa vanhaa jalustaa, kun uutta valetaan. Mietin, että valitsisin IPE 240:n tai mahdollisesti HEA 180:n. Mitä mieltä olet siitä?
peterj66: Jännittävä ja inspiroiva projekti. Avain on luultavasti, kuten campervan-blogissa kirjoitetaan, varmistaa, että muodostuva kondenssi pääsee pois johonkin.
tergo: [citat] ei jos siellä on myös vaakasuoria tukipuita, luultavasti valmis seinäosa, joka on 1200 mm leveä. minulla on pohjoismainen puutalo vuodelta 1980, ja siellä on raakalautaa kaikilla talon ulko- ja sisäseinillä 17 mm raakalautaa sisäseinissä ja 22 mm ulkoseinissä ja 9 mm kipsilevyä seinillä
Superrobban: [citat] Ok, se näyttää toimivan. Irrotin yhden peräkärrystä, sen pitäisi olla pöydän jalkaan. Hyvää Joulua toivotetaan!
Håbbe01: [citat] On olemassa paljon muita hyllypidikkeitä, jotka kiinnitetään useammalla pienemmällä ruuvilla kuin yhdellä isolla.
jonko: [citat] Se onnistuu mainiosti. Voit laittaa mitä tahansa, mihin voi laittaa ruuvin, taakse, vaikka kipsilevy, vaneria tai mikä tahansa muu palanen, joka lojuu nurkissa.
Pjmh: Se on 'vanlig' erillinen omakotitalo. Osa rossipohjalla ja osa kellarilla. Ulkopuolella puupaneli. Eristys...hyvä kysymys, mutta se voi olla sahanpurua. Täytyisi purkaa seinä ollaakseen varma. Mansardikatto ullakolla. Aiomme laajentaa myös yläkertaa.
stefancrs: [citat] En aio asentaa itse, haluan vain saada käsityksen siitä, mitä odottaa, kun puramme, ja kuinka paljon meidän täytyy muurata uudelleen sisäosan ympärille. Mutta kyllä, kutsua tänne esim. muurari on varmaan hyvä idea.
boxbygg: [citat] Jos höyrysulku on olemassa, on se pikemminkin katon puolella eikä seinän, eikö niin? Se on rivitalo, joka on rakennettu vuonna 1984.
bortek: Hei Aion tehdä täsmälleen saman asian kuin sinä. Voitko kertoa, miten sinulla on mennyt?