Olen saanut pääsyn taloon, joka on rakennettu vuonna 1974. Ulkoseinien painesyllat vaihdettiin vuonna 2006.
Yksi henkilö kävi täällä eilen ja luuli tuntevansa homeen hajua.
Myyjä kertoi, että sisäseinien alapuolisia syllejä ei ollut vaihdettu, koska oletettiin niiden olevan kunnossa.
Olen alkanut nyt purkaa vähän.
Voiko joku näiden kuvien perusteella sanoa, millaiset nämä sylit ovat?
Ehkä olen vähän tyhmä, mutta eikö olekin pienempi riski, että homehtuu käsitelty puu, kuin sellainen, joka on suojaton? Tai ehkä ei ole mitään eroa, mutta sen ei pitäisi ainakaan homehtua helpommin, eikä kuivassa sisäseinässä. Sitten on joitakin juttuja vanhoissa käsitellyissä koolauspuissa, jotka eivät ole kovin hyödyllisiä, mutta siitä, onko tilanne niin huono, että kaikki tarvitsee poistaa, saavat muut kertoa.
Mutta kuten jo kirjoitettu, on helppo huomata nenällä, tuleeko haju nyt esillä olevasta puusta.
Mitä tarkoitat? Se on tavallinen kyllästetty lauta. Haiseeko se?
Ok, kiitos, tavallinen kyllästetty sitten. Ajattelin koska se näyttää maalatulta, kenttä tavallisella puumaalilla myös. Mutta kai se oli niin kyllästetty kun talo rakennettiin.
Haisee vähän, kun tulee taloon. Sitten totun nopeasti.
Haisee vaatteissa, kun olen ollut talossa muutaman tunnin.
Ei tunnu enempää, kun haistan suoraan lautaa mielestäni.
Olin spontaanisti suunnitellut vaihtaa ne suoraan. Jos seinät eivät ole kantavia, ei se ole hirveän paljon työtä, mutta totta kai. Jos ajattelit vain muuttaa suoraan sisään, on se ehdottomasti ikävä juttu, joka täytyy korjata.
Olisin spontaanisti tähdännyt vaihtamaan nuo heti. Jos seinät eivät ole kantavia, niin työ ei ole järin suurta, mutta tietysti. Jos aikeesi oli vain muuttaa suoraan sisään, niin onhan se luonnollisesti ikävä juttu, jota joutuu hoitamaan.
Vaikuttaa siltä, että vaihto on tulossa.
En tunne hajua paikan päällä. Mutta kun sahasin pois kipsilevyjä eri kohdista taloa, ne, jotka ovat sisäseinissä, haisevat, mutta eivät ne, jotka ovat ulkoseinissä, joissa on ollut teräspalkki vuodesta 2006.
Nuo eivät ole painekyllästettyjä kertopalkkeja, vaan joku on maalannut ne cupfinalilla tai vastaavalla. Kuinka hyvä se on, en osaa sanoa.
Osta kosteusmittari ja testaa alajuoksut, jos ne ovat kuivia, niin ei ole syytä huoleen.
Kun luen cuprinolista, se oli aikanaan tapa painekyllästää? Et siis tarkoita cupfinal, oletan
Se näyttää kuivalta, mutta ne pitää silti vaihtaa. Haju tulee todennäköisesti sieltä.
"Koppar Cuprinol grön 10" oli tuote, jota voitiin levittää pensselillä. Pienen googlauksen mukaan sen kerrotaan sisältäneen kloorifenoleja, jotka antavat vanhemmille kyllästysaineille ominaisen pahan hajun. Kuvassa oleva sääntö ei mielestäni ole painettu, mutta se on ehdottomasti penslattu, ja todennäköisesti tällä aineella.
"Koppar Cuprinol grön 10" oli tuote, jota saattoi sivellä pensselillä. Googlettelun perusteella se sisälsi kloorifenoleja, jotka aiheuttavat vanhemmille kyllästysaineille tyypillisen pahan hajun.
Sääntö kuvassa ei mielestäni ole painettu, mutta se on ehdottomasti sivelty, todennäköisesti tällä aineella.
Kiitos!
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.