Uudet pistorasiat ja valokatkaisijat on myös asennettu äskettäin. Huono idea purkaa masoniittia vain sen takia?
 
C Caroline f sanoi:
Näen puun, mutta minun on vaikea ratkaista, onko se "kaunismetsä" vai "rumametsä" ;) Joka tapauksessa se on käsittelemätöntä. Kuinka voin selvittää sen?
Jos pidät ulkonäöstä, eikö se sitten ole "kaunismetsä" sinulle?
Jos et pidä siitä, mitä näet kovalevyn alla, se voi mielellään jäädä.
 
  • Tykkään
Caroline f
  • Laddar…
C Caroline f sanoi:
Miten näkee, onko kyseessä helmipontti vai ei? Merkittävää jollain tavalla?
Helmipontissa on pyöreä viiva reunassa. Näyttää hienolta. Se viiva tekee eron "näyttää säilytystilalta" ja "hieno keittiö" välillä,
Googlaa niin näet eron.
 
  • Tykkään
Caroline f
  • Laddar…
C Caroline f sanoi:
Uudet sähköpistorasiat ja valokatkaisijat on myös asennettu äskettäin. Huono idea purkaa huokolevyä vain sen takia?
Ennen kaikkea on hyvä asua talossa ja miettiä, kuinka haluaa sen olevan, ennen kuin kuluttaa työhön ja rahaan jotain (sähköasennus tässä tapauksessa), jota ei myöhemmin haluakaan tai joka täytyy poistaa, jotta voisi viimeistellä remontin.
 
  • Tykkään
Caroline f
  • Laddar…
F fribygg sanoi:
Ennen kaikkea on hyvä asua sisään ja tuntea, miten haluaa tehdä, ennen kuin sijoittaa työtä ja rahaa johonkin (sähköasennukseen tässä tapauksessa), jota ei myöhemmin halua tai joutuu poistamaan voidakseen viimeistellä remontin.
Sähkösaneeraus on täysin tehty ja maksettu erittäin vanhojen johtojen vuoksi, joten siinä ei ole mitään odotettavaa. Kysymys kuuluu, voimmeko poistaa masoniten nyt kun uudet pistorasiat ja kytkimet on asennettu?
 
C Caroline f sanoi:
Elsaneringen är helt genomförd och betald pga väldigt gamla ledningar så där är det inget att vänta med. Frågan är om vi kan ta bort masoniten nu när nya uttag och strömbrytare är ditsatta?
Voitte, mutta silloin sähköasennukset pitää tehdä uudelleen.
Jos teette joitain muutoksia, ehdotan että hyödynnätte mahdollisen maalauksen ja tapetoinnin ennen kuin vedätte pintasähkön seuraavalla kerralla.
 
  • Tykkään
tensiden
  • Laddar…
F fribygg sanoi:
Se voidaan tehdä, mutta sitten sähkösuunnittelu on uusittava.
Jos teette joitain muutoksia ehdotan, että kannattaisi maalata ja tapetoida ennen kuin vedätte seuraavan kerran pintasähkötyöt.
Ilmeisesti meidän on tehtävä niin...
 
Kaksi esimerkkiä siitä, miltä puusta tehtyjä sisäseiniä voi näyttää, jos niiden ei ollut tarkoitus näkyä. Tässä kellarin alasmenossa 1930-luvulla rakennetussa mökissä. Ensimmäinen kuva on 2-tuumaisista pystylaudoista tehty ulkoseinä, toinen raakalautainen sisäseinä. Molemmat peitetty monilla maalikerroksilla.
 
  • Kellarin puupaneeliseinä, 30-luvulta, peitetty useilla maalikerroksilla.
  • 30-luvun mökin kellarin seinä, jossa on pystysuorista raakalaudoista tehty sisäseinä, maalattu monilla maalikerroksilla.
  • Tykkään
Caroline f
  • Laddar…
Kokeile irrottaa levy/pala. Me asumme myös 30-luvun talossa ja olemme poistaneet kovalevyn joiltakin seiniltä hyvällä tuloksella. Mutta kuten sanottu, ei ole mitään takeita. Siellä voi olla piilotettuja korjauksia, umpeenrakennettuja aukkoja ym. Meillä kovalevy oli kiinnitetty lyhyillä dyckert-nauloilla, joten sen sai helposti irrotettua ja testattua ja tarvittaessa laitettua takaisin, jos mieli muuttuu. Jossakin kohdassa sieltä tihkui sahanpurueristettä.
 
  • Tykkään
Caroline f
  • Laddar…
Nyt olemme poistaneet palan kovalevyä, tältä se näyttää alta. Helmipaneeli, mutta onko siinä myös liimaa? Ei tunnu erityiseltä, paitsi hieman karhealta. Miten voimme parhaiten maalata tähän?
 
Hio ja pese pinta, jos haluat maalata.
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.