Hei

Minulla on vanha savupiippu, joka on sijoitettu lähelle seinää. Haluaisin rakentaa umpeen "tilan" savupiipun ja seinän välillä (siihen kerääntyy vain likaa/roskia taakse). Etäisyys seinän ja savupiipun välillä on noin 3-10 cm riippuen siitä, mistä mittaa, eli se on epätasainen, mikä on kai se suuri ongelma. Onko kenelläkään ideaa, miten tämän voi tehdä hyvin niin, että se on sekä tiivis että näyttää hyvältä? Ainoa, mitä keksin, on asentaa kisko ja ruuvata pienempiä kipsilevyjä lattiasta kattoon, jotka sahaan savupiipun epätasaisuuden mukaan. Mutta vaikea kuvitella, että siitä tulee oikein hyvä...

• Tiiliseinä vanhan savupiipun kanssa, jonka vieressä on valkoinen seinä. Seinän ja piipun välinen rako on epätasainen.
  • Tiiliseinä sijaitsee noin 3-10 cm etäisyydellä valkoisesta seinästä, epätasaisuus näkyy tiilien välissä.
Optimaalista imo olisi sahaamalla lauta raon mukaan.

D
Jos käytät savupiippua, varmista ettet sulje rakosita ennen kuin olet kysynyt neuvoa nuohoojalta.

Nuohoojani sanoi, että minun pitäisi käyttää teräskiskoja, luoda ilmanvaihto ym.

D
Jos savupiippua ei käytetä, olisin luultavasti laittanut rimoituksen/regel savupiippuun ja rimoituksen/regel valkoiselle seinälle ja sen jälkeen levyttänyt kipsillä. Savupiippu jää silloin hiukan rakentamasi kipsiseinän taakse.

Ulltand Ulltand sanoi:
Optimal imo vore att figursåga en bräda för glipan.
Joo, ehkä. Mutta ajattelen, että se on hieman sama asia kuin figuurisahata kipsilevyt ja laittaa ne paikoilleen. Mutta kuten sanottu, tuo vaihtoehto on ainoa, joka tulee mieleeni myös. Ehkä se on ainoa tapa edetä...

D Derbyboy sanoi:
Jos käytät savupiippua, sinun tulee varoa täyttämästä rakoa ennen kuin olet neuvotellut nuohoojan kanssa.

Nuohoojani sanoi, että minun pitäisi käyttää teräsväliseiniä, luoda tuuletus jne.
Savupiippua ei käytetä.

• Tykkään
Derbyboy
  • Laddar…
D Derbyboy sanoi:
Jos savupiippua ei käytetä, olisin luultavasti laittanut koolauksen/piirto tuohon savupiippuun ja koolauksen/piirto tuohon valkoiseen seinään ja sitten kipsilevyt päälle. Savupiippu jää silloin hieman sen kipsiseinän taakse, jonka rakennat.
Joo, se on yksi vaihtoehto. Mutta haluaisin mieluummin, ettei mitään ulkonevaa näkyisi savupiipun sivulta katsottaessa suoraan edestä.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.