26 390 lukukertaa ·
43 vastausta
26k lukukertaa
43 vastausta
Kannattaako välttää taloja, joissa on asbestikatto?
Lapseni leikkivät melkein aina kulmahiomakoneen kanssa katolla, joten olen samaa mieltä, se voi todellakin olla ongelma.BiFuel sanoi:
Yksi asia, joka on syytä ottaa huomioon, on se, että eterniitti rapautuu ajan myötä, joten asbestikuituja voi kerääntyä maan lähelle taloa. Joten ehkä lasten ei pitäisi pölistä maassa kukkapenkeissä siellä... tai antaa heidän käyttää kulmahiomakonetta katolla.
Muuten eterniitti ei aiheuta haittaa niin kauan kuin se pysyy paikoillaan.
Mutta lopeta arvailu ja väitteiden keksiminen siitä, että maa pilaantuisiBiFuel sanoi:
Yksi asia, joka on tärkeä muistaa, on että eterniitti rapautuu ajan mittaan, joten asbestikuituja voi kerääntyä maahan aivan talon viereen. Siksi lasten ei ehkä pitäisi leikkiä maassa kukkapenkeissä... tai käyttää kulmahiomakonetta katolla. Muuten eterniitistä ei ole mitään haittaa niin kauan kuin se pysyy paikoillaan. Sen purkaminenkaan ei pitäisi olla ongelma, jos teet sen itse, mutta ammattimaisen palvelun palkkaaminen voi olla kallista.
Jos kävelet kierroksen eurooppalaisessa suurkaupungissa tai menet Tukholman metroon, saat suuremman annoksen asbestia kuin siitä katosta elinikäsi aikana
Kyllä, asbesti voi olla vaarallista, jos altistut paljon ympäristössä, jossa sitä on pölyssä.
Esimerkiksi ei kuole kerrasta, kun poraa asbestilevyyn
Olen työskennellyt lähes päivittäin asbestin kanssa 15 vuoden ajan, vuosittaisia tarkastuksia...
TS:lle
Osta talo ja elä hyvin, ei ole MITÄÄN huolehdittavaa niin kauan kuin et aio sahata tai porata niin, että pölyää
Minä en arvaile, tämä on tieto, jonka olen saanut saneerausfirmalta, joka kouluttaa asbestista.J javlaandersson sanoi:Mutta lopeta arvailu ja keksiminen, että maahan päätyisi roskaa
Jos kävelet Euroopan suurkaupungissa tai menet Tukholman metroon, saat suuremman asbestiannoksen kuin siitä katosta koko elämän aikana
Kyllä, asbesti voi olla vaarallista, jos olet altistunut paljon ympäristössä, missä sitä on pölyssä
Et kuole esimerkiksi poraamalla kerran asbestilevyä
Olen työskennellyt melkein päivittäin asbestin parissa 15 vuoden ajan, vuosittaiset tarkastukset….
TS:lle
Osta talo ja elä ja voi hyvin, ei ole MITÄÄN syytä huoleen niin kauan kuin et aio sahata tai porata niin, että pölyää
Sillä ei ole asian kanssa tekemistä. Kyse oli väitteestä, että arvaan, mitä en tee. En ota kantaa siihen, kuinka pelokkaita tai ei pelokkaita ihmiset ovat asbestista. Minulla on itselläni sekä mineriittilevyjä että putkenmutkia kellarissa, eivätkä ne häiritse minua.M maria01 sanoi:
Ehkä voin lisätä vähän aiheeseen.
Vaihdoimme katon viime vuonna talossamme. Aiempi katto oli peltiä, tiedättehän sellaisia levyjä, jotka jäljittelevät tiiliä. Tämän alla oli eterniittikatto. Eterniitit olivat laattojen muodossa, noin 20x30, kaikki yksitellen naulattuja.
Saatiin tarjouksia kattoliikkeeltä eterniitin purkamisesta, sen kustannus oli noin 50000.
Ostettiin muutama kunnollinen p3-kasvosuojus ja pyydettiin muutama kaveri auttamaan sen sijaan ja heitimme roskat vuokrattuun suljettuun konttiin. Jätteenkäsittely maksoi noin 7500, mukaan lukien kontin vuokra.
Talon koko on noin 110 m2, enkä oikein tiedä katon kaltevuutta.
Vaihdoimme katon viime vuonna talossamme. Aiempi katto oli peltiä, tiedättehän sellaisia levyjä, jotka jäljittelevät tiiliä. Tämän alla oli eterniittikatto. Eterniitit olivat laattojen muodossa, noin 20x30, kaikki yksitellen naulattuja.
Saatiin tarjouksia kattoliikkeeltä eterniitin purkamisesta, sen kustannus oli noin 50000.
Ostettiin muutama kunnollinen p3-kasvosuojus ja pyydettiin muutama kaveri auttamaan sen sijaan ja heitimme roskat vuokrattuun suljettuun konttiin. Jätteenkäsittely maksoi noin 7500, mukaan lukien kontin vuokra.
Talon koko on noin 110 m2, enkä oikein tiedä katon kaltevuutta.
Meillä on eterniittikatto vuodelta -78. Kuten aiemmin on mainittu, näköjään eterniitti kestää vielä 40 vuotta. Mutta mikä on aiheuttanut vahinkoa meidän katollemme, ovat katon reunat. Yksinkertainen rakenne on johtanut siihen, että vesi valuu toisinaan katon reunan yli (siis katon sivulle) ja on aiheuttanut vaurioita raakapontille. Osittain sammal on ohjannut vedenpoistoa katolla. Meillä on 23 asteen katto. Myös rimoitus, kattohuopa ja otsapelti ovat melko kuluneet 44 vuoden jälkeen, mutta eterniitti on ehjä!
Jos olisin työskennellyt asbestin saneeraajana, olisin sanonut jotain vastaavaa. Jos ihmiset pelkäävät rakennusmateriaalia talossaan, he haluavat vaihtaa sen. Tämä johtaa sitten enemmän työhön.BiFuel sanoi:
Siksi luulen, että tarvitset toisen lähteen väitteellesi.
Klikkaa tästä vastataksesi