Minulla on nykyään yhdistetty alumiinilistat ja ikkunapellit talossa. Edessä on ikkunoiden vaihtoprojekti ja ajattelin samalla vaihtaa kaikki pellit.

Miten yhdistän ikkunapellin alumiinilistan kanssa parhaalla mahdollisella tavalla ilman, että tarvitsen soittaa peltisepälle?
Kuva siitä, miltä se näyttää nykyään.

Yhdistetty fönsterbleck och underbleck harmaan talon seinällä, johon on kertynyt likaa ja roskia saumaan.
Kaksi metallilevyä yhdistettynä rakennuksen ikkunan alle, likainen pinta.

Onko kenelläkään ikkunapeltejä vierekkäin aluspeltien kanssa, joka voisi antaa ehdotuksia?

• Tykkään
Trasan3
  • Laddar…
Rickard.
Ajatteletko tehdä omia ikkunapellityksiä korotetulla reunalla, voit tehdä hakasauman, se on helppoa.

Muussa tapauksessa voit leikata pellit niin, että ne voidaan kiinnittää alaosastaan ja vain laittaa päällekkäin muutama cm. Tiivisteraidan avulla siitä tulee vähintään yhtä tiivis kuin hakasauma.

Muuten, minulla on jälkimmäinen taloni julkisivussa ilman tiivistettä. Tehty 70-luvulla talotehtaan toimesta täysin ilman rakkautta, on listalla uusia, mutta luultavasti siirrän sen siihen asti kunnes maalaan uudelleen.

Nostan tätä ketjua vähän. Ikkunat on vaihdettu ja kaikki vanhat pellit on poistettu. Miten voin ratkaista tämän parhaiten? Jos käytän ikkunan uraan sopivaa peltiä, se ei ole samalla tasolla naulauslaudan kanssa. Jos käytän erillistä peltiä paneelin takana, se pelti ja ikkunan alapuolinen pelti eivät ole samalla tasolla. Etäisyys naulauslaudan ja ikkunan uran välillä on noin 20 mm.
Vinkkejä???

Uusi ikkunalista ja poistettu vanha laudoitus näkyvissä; paljas puupinta ikkunan vieressä ja valkoinen kynnyspelti alla. Vanha, kulunut seinäpaneeli, jonka viereen on asennettu uusi valkoinen ikkunapellitys; näkyvissä hieman kuluneita reunoja ja nauloja.

Ei viisaita ehdotuksia?

T Tacobob sanoi:
Ei fiksuja ehdotuksia?
Vaikea ymmärtää mitä tarkoitat, mutta pitäisi olla myös rehu, eikö vaan?

plåtrickard plåtrickard sanoi:
Vaikea nähdä mitä tarkoitat, mutta siinä pitäisi varmaan olla myös reuna?
Ehdottomasti! Mutta jos minulla on se näin kuin nyt, niin levy ei mene paneelin taakse niin kuin sen pitäisi.

Rickard.
T Tacobob sanoi:
Ehdottomasti! Mutta jos minulla on se kuten nyt, niin levy ei päädy paneelin taakse kuten pitäisi.
Sen kanssa täytyy vissiin elää, jos ikkuna on asennettu paneelin tasolle :thinking:

• Tykkään
Tacobob
  • Laddar…
Sitten mennään sillä! Ajattelin, jos olisi jokin tapa, jolla se yleensä tehdään.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.