Kiva seurata, miten levy syntyy vaihe vaiheelta.
Uskon, että voi olla hyvä poistaa kaikki löysä materiaali reikien ympäriltä ja "kitata" hienolla sementillä/ruskealla saadaksesi reiät poistettua.
Onko pinta, joka oli niin reikäinen muottivaneria vasten?
Jos sinulla on valmis muotti mittoineen, tekisin uuden levyn.
Öljyä muotti, tiivistä kaikki kulmat saadaksesi pehmeät reunat.
Valun aikana betonia voi tärisyttää lyömällä vasaralla sivua, jolloin se kuplii puddingissa.
Hauska seurata, kuinka levy valmistuu askel askeleelta
Luulen, että voi olla hyvä poistaa kaikki löysä reikäkohtien ympäriltä ja "kittiä" hienolla sementillä / ruskealla, jotta reiät katoavat.
Oliko pinta reijällinen muotolevyä vasten?
Jos sinulla on valmis muoto mittoineen, valaisin uuden levyn.
Öljyä muotti, tiivistä kaikki kulmat saadaksesi pehmeät reunat.
Valun aikana voi betonia täristää lyömällä vasaralla sivua, jotta puddingissa muodostuu kuplia
Kiitos vastauksesta ja vinkeistä! Juuri niin, pinta muotolevyä vasten oli reikäinen. Tein oman keksityn täristin vasaraporallani, jossa oli kiinni säle. Mielestäni sain hyvät tärinät ja paljon ilmakuplia nousi pintaan. Mietin, teinkö betonin liian kuivaksi vai täristikö liian lyhyen ajan. Koska olen nyt löytänyt lisää halkeamia piirikaukaloiden ja keittolevyn reikien kohdalla, aion valaa sen uudelleen tänään. Aion myös käyttää 2 m harjaterästä etu- ja takareunassa, jotta se olisi vahvempi.
Mitä tulee pigmentteihin, niin levylle, johon en ole tyytyväinen ja jota aion vain korjata, kokeilisin jotain hauskaa ja värikkäitä värejä. Jos siitä tulee hyvä, niin hyvä, muuten on vielä yksi puoli kokeiltavana ja lopulta on joko istutuspöydän pinta tai voi ottaa esiin moukarin ja pitää vähän hauskaa.
Luulen, että sinun pitäisi antaa sen kovettua hieman pidempään ennen kuin alat kiertää levyä ohuilla reunoilla. Ehkä välttää kokonaan levyn nostamista ilman lisävahvistuksia.
Luulen, että sinun pitäisi antaa sen kovettua hieman pidempään ennen kuin alat kääntää levyä ohuilla reunoilla. Ehkä välttää kokonaan levyn nostamista ilman lisävahvistuksia.
Kiitos vastauksesta! miten käytännössä minun pitäisi toimia saadakseni levyn ylös? tällä hetkellä olen valanut levyn keittiökaappieni eteen ja ajattelin asettaa sen pystyasentoon ja sitten nostaa sen ylös. Mitä lisävahvistuksia voin käyttää ja miten? Tällä kertaa odotan 10 päivää 5 sijasta kovettumisen pidentämiseksi. Luulen, että tein virheen, kun olin hieman rajumpi poistaessani muottia tiskialtaan ja lieden kohdalta. Olisi pitänyt olla paljon varovaisempi enkä yrittää irrottaa niitä väkisin.
Tällä kertaa valu sujui paremmin. Olin rauhallisempi ja metodisempi. Käytin myös suurinta sallittua vesimäärää, mikä helpotti ilmakuplien poistamista ja laatan tasoittamista. Käytin myös kahta suoraa raudoitustankoa vahvistamaan etu- ja takareunaa kuten näette kuvassa. Käytin samaa tärinämenetelmää poravasaran ja säännön kanssa, mikä antoi hyvän tuloksen. Nostin ja päästin muottia hieman alas, mikä mielestäni vaikutti hyvin, koska se kupli kunnolla.
Toivottavasti siitä tulee hyvä
En onnistunut valetuksessa itse, koska tuli liikaa kuplia, joten annoin periksi ja käytin microcementiä sen sijaan. Etu on siinä, että teet kaiken paikan päällä ja voit saada käytännössä miten pitkän levyn tahansa ilman tarvetta saumata.
Tein myös roiskesuojan seinälle taakse ja reunan olohuoneeseen päin, joten kaikki näyttää olevan yhtenäinen kappale.
Toivottavasti siitä tulee hyvä
En onnistunut valettamaan itse, kun siinä tuli liikaa kuplia, joten luovutin ja käytin microcementtiä sen sijaan. Etuna on, että teet kaiken paikan päällä ja voit saada periaatteessa miten pitkän levyn tahansa ilman, että tarvitsee saumoja.
Tein myös roiskesuojan seinälle taakse ja reunan olohuoneeseen päin, joten kaikki näyttää olevan yhtenä kappaleena.
Tyylikäs! Olen harkinnut microcementtiä enimmäkseen välttääkseni sauman, kuten kirjoitat. Mutta olin vähän liian terrazzo-innostunut ja käytin karkeabetonia. Opin muuten tämän kerran läksyn ja teippasin kaikki ruuvit.
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.