2 493 lukukertaa ·
13 vastausta
2k lukukertaa
13 vastausta
Huolimaton puuseppä?
Olen tekemässä talonrakennusta ja minulla on liimapuupalkki, joka toisessa päässä nojaa kahteen naulattuun 45x95:een ja toisessa päässä kolmeen naulattuun 45x95:een.
Kävin eilen katsomassa miltä se näyttää ja huomasin, että naulatut tukipuut eivät ole leikattu suoralla sahauksella. Tämä tarkoittaa, että tukipuina toimivilla sitten on vain kosketuspinta-ala tyypillisesti yhteen 45x95:een kummassakin päässä.
Katso kuvat viestissä miltä se näyttää.
Pitäisikö minun vaatia, että tämä tehdään uudelleen, vai olenko vain liian tarkka?
Timpuri sanoo, että riittää, kun laitetaan kiila niin, että se saa kontaktin kaikkiin tolppiin. Riittääkö se todella?
Hän sanoo myös, että ”niin kauan kuin et aio pitää kaivinkonetta yläkerrassa, niin se on hyvä”.
Mitä minun pitäisi tehdä?
Kävin eilen katsomassa miltä se näyttää ja huomasin, että naulatut tukipuut eivät ole leikattu suoralla sahauksella. Tämä tarkoittaa, että tukipuina toimivilla sitten on vain kosketuspinta-ala tyypillisesti yhteen 45x95:een kummassakin päässä.
Katso kuvat viestissä miltä se näyttää.
Pitäisikö minun vaatia, että tämä tehdään uudelleen, vai olenko vain liian tarkka?
Timpuri sanoo, että riittää, kun laitetaan kiila niin, että se saa kontaktin kaikkiin tolppiin. Riittääkö se todella?
Hän sanoo myös, että ”niin kauan kuin et aio pitää kaivinkonetta yläkerrassa, niin se on hyvä”.
Mitä minun pitäisi tehdä?
Ei ole mitään ongelmaa.
Kun siihen kohdistuu painetta, se tasoittuu.
Tuhannet kiitokset niin monista nopeista vastauksista! Nyt voin tuntea oloni rauhalliseksi! Tämä foorumi on mahtava sillä tavalla ☺️
Rakentaja kuulostaa niin ylimieliseltä, kun olen puhunut hänen kanssaan siitä. Vaikuttaa siltä, että hän ärsyyntyi vain siitä, että edes kysyin.. Sen vuoksi minusta tuli hieman skeptinen.
Voinko myös olla rauhallinen niiden kiilojen suhteen, jotka he ovat laittaneet lattiajuoksujen alle kantavaa seinää vasten?
Seinän hammarbandista on tullut saman korkuinen kuin liimapuupalkin alapinnasta, mutta sen pitäisi itse asiassa olla 10 mm korkeampi.
Siksi he ovat lyöneet sisään puukiiloja, jotka ovat 10 mm, ja se tuntuu olevan todella tiukasti ja hyvin paikallaan.
Onko sekin ihan hyväksyttävä tapa tehdä se?
Rakentaja kuulostaa niin ylimieliseltä, kun olen puhunut hänen kanssaan siitä. Vaikuttaa siltä, että hän ärsyyntyi vain siitä, että edes kysyin.. Sen vuoksi minusta tuli hieman skeptinen.
Voinko myös olla rauhallinen niiden kiilojen suhteen, jotka he ovat laittaneet lattiajuoksujen alle kantavaa seinää vasten?
Seinän hammarbandista on tullut saman korkuinen kuin liimapuupalkin alapinnasta, mutta sen pitäisi itse asiassa olla 10 mm korkeampi.
Siksi he ovat lyöneet sisään puukiiloja, jotka ovat 10 mm, ja se tuntuu olevan todella tiukasti ja hyvin paikallaan.
Onko sekin ihan hyväksyttävä tapa tehdä se?
U
Utsliten och utdömd
Rakennusperinteen vaalija
· 2 793 viestiä
Utsliten och utdömd
- 2 793 viestiä
vaikeaa sanoa ilman kuvaaHenrik_z sanoi:Tuhannet kiitokset niin monista nopeista vastauksista! Nyt voin tuntea oloni rauhalliseksi! Tämä foorumi on mahtava tällä tavalla ☺️
Snickaren kuulostaa niin ylimieliseltä kun olen puhunut hänen kanssaan siitä. Kuulostaa siltä, että hän ärsyyntyi vain siksi, että edes kysyin.. Siksi minusta tuli hieman skeptinen.
Voinko myös olla rauhallinen kiilojen kanssa, jotka he asettivat lattianpalkkien alle kantavaa seinää vasten?
Hammarbandet seinässä on sama korkeus kuin liimalankun alareuna, mutta sen pitäisi itse asiassa olla 10 mm korkeampi.
Siksi he ovat lyöneet kiiloja, jotka ovat 10 mm, ne tuntuvat olevan todella tiukasti ja hyvin paikallaan.
Onko se myös ok tapa tehdä se?
U
Utsliten och utdömd
· 2 793 viestiä
Utsliten och utdömd
- 2 793 viestiä
Joo, se ei ole myöskään mikään ongelma. Olisin kuitenkin käyttänyt muovivälilevyjä tai vastaavia, jotta ei olisi riskiä sen halkeamisesta. Mutta en tekisi sitä uudestaan, se näyttää kuitenkin hyvältä 
Kiitos paljon vastauksesta, sitten voin jatkaa nukkua rauhallisesti! ☺️U Utsliten och utdömd sanoi:
Klikkaa tästä vastataksesi