Hei, nyt tarvitsen teidän mielipiteenne tasaisen katon (1 aste) rakenteesta, jonka päälle rakennetaan kattoterassi. Kyseessä on laajennus, ja olemme rajallisia korkeuden suhteen, mikä tarkoittaa, että katon täytyy olla ohut/matala. Olen saanut piirustukset rakenteelle, jossa on käytetty liimapuuta 90x180 keskellä 300, mikä tosin pitää korkeuden alhaalla, mutta mielestäni eristys on heikko ja ehkä jopa "tarpeettoman" vakaa. Lisäksi on vielä noin 90 mm ylimääräistä, jotta saavutetaan haluttu sisäkorkeus.
Kokonaispituus on 7050 mm, mutta on sisäseinä, joka tukee niin että pisin vapaa jänneväli on noin 4400 mm. Väliseinä on merkitty "ei-kantavaksi", mutta on piirretty liimapuulla 90x270 (3) ja 6 kpl liimapuupilarit 90x90 (P1). Levy on vahvistettu väliseinän alla.
Lumivyöhyke 2
Minulla ei ole rakennusinsinöörin taitoja, mutta mielestäni rakenne voitaisiin tehdä paremmin ja halvemmalla, varsinkin kun on 90 mm ylimääräistä korkeudessa. Kuten se on piirretty nyt, on periaatteessa 30 % katosta pelkkää liimapuuta ilman muuta eristettä.
Olisin kiitollinen rakentavista ideoista. Tai sitten voitte vahvistaa, että se on erinomainen rakenne ja minä olen väärässä:)
Rakenteen poikkileikkauskuva, joka esittää 1 asteen kattorakenteen kerrokset sisältäen terassin, eristeet ja muita rakennusmateriaaleja. Rakennuksen pohjapiirros, joka näyttää tilojen mittasuhteet, seinät, ovet ja rakenteet. Tilaratkaisu liittyy kattoterassin rakentamiseen. Rakennesuunnitelma tasakatolle, joka sisältää mittoja liimapuupalkkien koosta ja sijoituksesta. Yläosan merkinnät ohjaavat uusien palkkien kiinnitystä.

Viimeksi muokattu:
Eikö kukaan voi/halua antaa inputia?

Ne 90mm, jotka sinulla on hyväksi, vaikuttavat merkittävästi mittoihin ja eristysmäärään. Usein se on taustalla oleva syy siihen, miksi suunnittelija on valinnut tämän rakenteen. Ehdotan, että otat yhteyttä suunnittelijaan pohdinnoillasi.

• Tykkään
Topsy67
  • Laddar…
B bossespecial sanoi:
Ne 90 mm, jotka sinulla on käytettävissä, vaikuttavat suuresti mittoihin ja eristeen määrään. Usein taustalla on syy, miksi suunnittelija on valinnut tämän rakenteen. Suosittelen ottamaan yhteyttä suunnittelijaan pohdintoineen.
Kiitos! Aion ehdottomasti ottaa yhteyttä suunnittelijaan. Ajattelin vain, että voisin tulla esiin joillakin rakentavilla ehdotuksilla enkä vain valituksilla:D,

• Tykkään
bossespecial
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.