Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka
Installation: On myös huolehdittava siitä, että ikkunan ja ovien ympäryset muodostuvat siististi, jotta se ei näytä hassulta.
ÉlPon: [citat] Mitä tarkoitat? Olenko vihjaillut, etten aio käyttää perustuspahvia puukehikon ja muurin välissä?
MrJay: [citat] Pitää paikkansa, jos nyt on käytetty valkoista Tec7:ää. TS:n tapauksessa töhnä on läpinäkyvä.
evaerixon: Laitoimme kiinnitysnauhan, joka oli yhtä leveä kuin paneeli. Kiinnitimme sen pienillä ruuveilla, joissa oli suurempi kanta.
kungfuu: Pienen testailun jälkeen uskon, että Snap Toggle voidaan ujuttaa sisään takakautta, sen pitäisi toimia. Tarkistan samalla magneetilla reglar/skruvar.
Workingclasshero: [citat] Kosteusasiantuntija?! Pitäisi lukea yksi numero, kuinka vaikeaa se voi olla?
Demmpa: Kyllä, oikein ymmärretty, mikään sisäseinistä ei ole kantavia. Lähes vähän OT, Voi myös olla niin, että kellarin sydänseinä ei ole fyysisesti kantava, vaan vain turvallisuuden vuoksi. Meidän kellarin sydänseinällämme on hieman ilmaa sen ja välipohjan lattian välillä. Sydänseinä rakennettiin sen jälkeen, kun koko välipohjaan oli asennettu lattia.
KnockOnWood: [citat] Laittaisin vaakasuoria lautoja/levyjä sinne. Suunnilleen näin: [bild] [bild] Ja maalata esim. [bild]
ankan_84: Hei, Olen päällystänyt kellarin ulkoseiniä Yton Multporilla. Aion ripustaa elementin ja olen valmistanut suuret ruuvit ulkoseinään, jotka menevät läpi päällysteen. Tarvitsen kuitenkin ripustaa kevyempiä esineitä multiporelle. Multipore on erittäin huokoinen, mutta minun täytyy vain ripustaa tuuletin ja konsolit vesiputkia varten elementtiin asti, joten paino on toisin sanoen pieni.
Axel Svensson: [citat] kysymys koskien kosteusmittaria T660. Mistä löysit taulukon? Haluaisin tietää kuinka paljon tämä on % Olen saanut nämä arvot ja kosteusteknikko sanoo että on kuiva. Mielestäni vähän liian korkeat…
Ironside: Olin maalikaupassa, heistä oli hyvin kummallista, että Beckersin puukitti ei riittäisi tähän työhön. He antoivat minulle hyvän hinnan uudesta tuubista ja se toimi täysin okei, totta kai sitä täytyy yhä laittaa 2-3 kertaa, mutta paljon parempi kuin se tuubi, joka minulla oli aiemmin. Huomasin nyt, että se on itse asiassa vuodelta 2016, ehkä sillä on merkitystä toimivuuden kannalta
Alfredo: Ei ole varmaan niin tarkkaa. Mikä tahansa saumausmassa/tasoite toimii varmaan. Ottaisin lateksisauman. Saumavaahto tuntuu liioittelulta tässä. Sottaista kuin h-lvetti, ja ei anna hyvää pintaa maalaukselle.
Östgöte89: Hei! Rakennamme autokatosta varastolla, ja olemme nyt alkaneet lähestyä varaston sisustamisen loppuvaihetta. Erityisesti yhdessä nurkassa on hieman kosteaa alhaalla betonilaatan (eristetty) kohdalla, erityisesti siellä, missä laatta kohtaa alustan huopaa, mutta myös alusta on siellä hieman kosteampi. Olen ymmärtänyt, että meidän täytyy kuivata se ennen eristämistä jne., mutta nyt se
Tompafix: [citat] Paina 45mm saumaan ja ruuvaa kiinni vanhaan ja uuteen levyyn.. 70mm voi helposti kutistua 68mm kuivumisen jälkeen. Tai sitten höylää 70mm ja aseta sen siihen.
Mjolnir: [citat] Kiitos vinkistä, jos jotain tapahtuisi sisäseinien pituisen sauman kanssa, mitähän se voisi olla?
Dsl: Me asumme yksikerroksisessa talossa, jossa ei ole kellaria, ja joka on rakennettu vuonna -68 betonilaatan päälle. Meillä oli äskettäin tarkastaja paikalla, joka huomasi poikkeavan hajun lattialistojen kohdalla ja kysyi, olisimmeko kiinnostuneita tekemään kosteusmittauksen perustuksista. Onko jollakin kokemusta taloista, jotka on rakennettu samankaltaisista materiaaleista? Mitä voimme
Carl Johansson: Niin kaunista siitä tuli!
Monica Sangö: [citat] Hei! Luulen että puutavaran hinnat ovat nousseet 30%?!!
Björn Dahlroth: Murtuman väri voi viitata jonkinlaiseen kuitusementtiin. Mutta murtumassa on jonkinlaisia jyviä. Joissakin vanhoissa kipsilevyissä on mukana sahanpurua, mutta tämä on varmasti jonkinlainen vanha kuitusementti. Ehkä kuitusementti, johon on sekoitettu purua. Kipsilevyissä on aina kartonki-/paperikerroksia pinnassa. Muuten ne eivät kestäisi. Kuitusementti on myös huomattavasti raskaampaa
topmount: Ei tunnu niin oudolta, että kosteutta valuu, kun on avoin maata ja kylmää peltikattoa vasten.
Monaco: [citat] Kiitos vastauksesta! Käytänkin sitten nykyaikaisempaa laastia. Ajatuksena on purkaa savupiippu muutaman vuoden sisällä ja muurata se uudelleen. Suunnitelmana on saada se hyväksytyksi ja tiiviiksi, jotta sitä voi käyttää talvi tai kaksi. Mitä minun pitäisi pohjustaa? Vanhoissa kivissä on luultavasti melkoisesti nokea ja levää ym.
Stuff: [citat] Ei ollenkaan, muovi oli kiinnitetty kattoristikoihin ja sitten oli vain noin 30cm seuraavaan harvaan. Se oli siis vain seinä/katto-kulmassa, jota odotin vähän ajan.
Big builder: [citat] Kokemukseni mukaan puu on helppo työstää, mutta silti tuntuu melko kovalta. Hmm, joten en varmaankaan sanoisi, että se on pehmeä.
Ludde Jakobsson: En muista prosenttiosuutta.. mutta vähintään 60 % pitää poistaa, jotta ei tule kaksoistiiviyttä.. Eli vanhan seinän pitää pystyä hengittämään.
Stefan Bengt: Hei, olen tekemässä kotona remonttia ja minulla on uskomattoman ruma metallinen paloturvaovi pannuhuoneeseen, siellä on yhdistelmäkattila 90-luvulta, jota ennen käytettiin öljyn polttamiseen, nykyään sitä käytetään vain talon lämpimän veden lämmittämiseen. tarvitaanko paloturvaovi edelleen vai voinko asentaa tavallisen sisäoven?