5 538 lukukertaa ·
7 vastausta
6k lukukertaa
7 vastausta
Liimata silikonilla?
Asunnossani on joitakin kynnyksiä ja jalkalistoja, jotka on kiinnitetty jollakin silikonin tai lateksin tapaisella aineella. Se on läpinäkyvää (mutta kellastunutta), joustavaa, kumimaisen tuntuista ja helppo irrottaa.
Onko tämä yleistä - kiinnittääkseen silikonilla/lateksilla asennusliiman sijaan? Jos on, mitä tuotetta tähän yleensä käytetään tarkalleen?
Kysyn, koska on houkuttelevaa tehdä samalla tavalla joissakin paikoissa, joissa pitää asentaa kynnyksiä ym., juuri siksi että on niin helppo irrottaa ilman, että pinnat vaurioituvat.
Onko tämä yleistä - kiinnittääkseen silikonilla/lateksilla asennusliiman sijaan? Jos on, mitä tuotetta tähän yleensä käytetään tarkalleen?
Kysyn, koska on houkuttelevaa tehdä samalla tavalla joissakin paikoissa, joissa pitää asentaa kynnyksiä ym., juuri siksi että on niin helppo irrottaa ilman, että pinnat vaurioituvat.
Miten voit taata sen? Ehkä hieman epätyypillistä, mutta jos WC-istuimia voidaan liimata silikonilla, niin miksei myös kynnyksiä? "Läpinäkyvä (mutta kellastunut), elastinen, kumimainen" kuulostaa juuri silikonilta minun korvaani, mutta se voi tietysti myös olla jokin muu tiiviste/liima. Sanon, että mahdotonta tietää.MrJay sanoi:
Yksinkertaista, olen aiemmin käyttänyt silikonia lattialistojen kiinnittämiseen. Se kovettuu ajan myötä, on hankalaa poistaa ja pilaa pohjan, koska se sisältää etikkahappoa (ei kaikki).Alfredo sanoi:
Miten voit taata sen? Ehkä hieman epäortodoksista, mutta jos voi kiinnittää WC-istuimia silikonilla, miksei kynnyslistojakin? "läpinäkyvä (mutta kellastunut), joustava, kumimainen" kuulostaa korviini täsmälleen silikonilta, mutta se voi tietenkin olla myös joku muu saumamassa/liima. Mahdotonta tietää, sanon minä.
Onko TEC7 värinpitävä?MrJay sanoi:
Valkoinen TEC7 voi hieman kellastua, jos se ei saa UV-valoa kovettumisen aikana. Muut värit ovat väriensä kestäviä
Relekta | Relekta (tec7.se)
Klikkaa tästä vastataksesi