Hei,

Katso kuva, lattia spånskivorna menevät huoneesta seinän vasemmalta puolelta käytävään oikealla puolella (siniset nuolet). Spånskivorna alla on solumuovi ja betonilaatta. Haluan päästä käsiksi betonilaattaan sekä vaihtaa spånskivorna.

Ajattelin sahata lattian sisäseinien vierestä (punaiset viivat). Onko saumoissa, jotka ovat seinien vieressä, mitään riskiä?

• Ovi ja lattia näkyvissä, siniset nuolet osoittavat suunnat huoneesta ja halliin, punaiset viivat näyttävät sahauksen paikat seinien vieressä.
oletko varma että lastulevyt menevät seinän alle? normaalisti ei aseteta seiniä kelluvalle lattialle
vai onko siellä lattiahirret lastulevyjen alla?

• Tykkään
hapazard
  • Laddar…
T tergo sanoi:
oletko varma siitä, että lastulevyt menevät seinän alle? normaalisti ei aseteta seiniä kelluvan lattian päälle tai onko lastulevyjen alla lattianiskat?
Kantavien seinien koolaukset menevät lattialastulevyn alle, kuten sanot, katso kuva 1 alla. Mutta ei-kantavat väliseinät ovat lastulevyn päällä, joka liittyy lattiaan muissa huoneissa, katso alla olevat kaksi muuta kuvaa.

• Kantava seinälevy kulkee lattialevyn alla, joka on osittain irti lattian pinnasta.
  • Ickekantava sisäseinä, jonka runko lepää lattialevyn päällä. Lattia on tasainen ja seinän alla on kehikko.
  • Eristemateriaalit ja puurakenteet seinän ja lattian rajapinnassa.
minulla on itse kelluva lattia, joka on styroksin päällä, eikä mitään seiniä ole lastulevyn päällä, vaan minulla on puusokkeli seinien alla, joka vastaa lastu+styroksin korkeutta
todennäköisesti ei ole ongelma leikata lastulevyä seinän vierestä, mahdollisesti seinä tulee seisomaan kapealla lastulevyn suikaleella eikä ole silloin sivusuunnassa kiinnitetty lattiaan

T tergo sanoi:
minulla on itselläni kelluva lattia, joka on styroksin päällä, eikä seinät ole lastulevyn päällä, vaan niiden alla on puuseinä lankku, joka vastaa lastulevyä ja styroksia korkeudeltaan.
todennäköisesti ei ole ongelmallista leikata lastulevyä seinän vierestä, mahdollisesti seinä tulee seisomaan kapealla lastulevyn kaistaleella ja ei ole kiinni sivusuunnassa lattiaan.
Vaikuttaa siltä, että myös solumuovi yhdistyy, joten sekin täytyy leikata siinä tapauksessa. Mitä riskejä voisi olla siinä, että laittaa sauman punaisen viivan suuntaisesti? Voiko saumaa vahvistaa liimaamalla? Parempi, jos sauma sijoitetaan johonkin kymmenen tai kahdenkymmenen sentin päähän sisäseinästä?

M Mjolnir sanoi:
Parempi, jos saumaa ei sijoiteta aivan sisäseinään kiinni, vaan muutama senttimetri etäisyyttä?
Jos sijoitat sauman noin 10 cm etäisyydelle seinästä, voit asettaa noin 10-12 cm levyisen pellin sauman alle ja kiinnittää lastulevyn liimaamalla ja ruuvaamalla, 30 mm lastulevyruuvi toimii tähän tarkoitukseen.

T tergo sanoi:
jos laitat sauman noin 10 cm seinästä, voit laittaa noin 10-12 cm levyisen metallikaistaleen sauman alle ja liimata ja ruuvata lastulevyn kiinni, 30 mm lastulevyruuvi pitäisi toimia siihen
Kiitos vinkistä, jos jotain tapahtuisi sisäseinien pituisen sauman kanssa, mitähän se voisi olla?

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.