gcostanza: Hei! Kuinka kauan kestää asentaa saumapeltikattoa noin 100 neliömetrin harjakatolle? Onko saumapellissä eroja, niin että materiaalissa voisi säästää rahaa? Kysyy "Ehkä uusi peltikatto"
Dowser4711: Kivivilla on raskaampaa ja tarjoaa siten paremman vaimennuksen aika monilla taajuuksilla. Mutta lasivillakin antaa hyvän eristyksen. Remontoinin katon "nuorisohuoneessa" alakerrassa ja valitsin hieman paksumpaa (en muista tarkkaa paksuutta valitettavasti) lasivillaa kuin mitä oli perusteltua (mutta hintaero yhden huoneen kohdalla oli minimaalinen) ja sain erinomaisen tuloksen. Kuitenkin jouduin
ÉlPon: Okei sitten pitäisi olla piirretty 3 kpl vinonaulattuja. 2 kpl yhdeltä puolelta ja yksi keskeltä toiselta puolelta? Mutta tarkoittaako se, että pitäisi siis käyttää yhteensä 6 kpl nauloja jokaisessa palkissa? 3 kpl suoraan ulkoa ja 3 kpl vinonaulattuja sisäpuolelta? On olemassa huomautus "Palkit ja reunapalkit vinonaulataan." mutta niin he ovat kirjoittaneet aikaisemmin kiinnityksestä
adde_hjelm: Aion vaihtaa osan vanhasta terassista, mutta en löydä mistään kyllästettyä terassilautaa mitassa 22x145. Tietääkö kukaan, mistä sellaista voisi saada?
hepe1979: Kiitos vinkeistä. Peltityö siinä kerrostalossa, josta kuva on otettu, on todellinen ilo katsella.
z_bumbi: Nostovyö tai -lenkki On mahdollista ja täytyy vain muistaa, että sitä ei voi asettaa suoraan paikoilleen, vaan on varmistettava, että hihnat vedetään ulos ennen viimeistä laskua. Tue alle säännöillä ja käytä sääntöä/vipua vipuvartena. Vedä ulos sääntö ja toista. Koneen käyttäjän tulee olla tietoinen siitä, miten teette, ja ennen kaikkea hänen ja teidän muiden on
JR_83: [citat] Kiitos vastauksesta! Hyvä idea, otan yhteyttä kattotuolitehtaan ja kysyn heiltä. ystävällisin terveisin Jonas
sjoerik: Hei, Vanha ketju, mutta kohtasin saman ongelman nyt, kun katto piti naulata. Faijalla oli yksinkertainen niksi piilottaa naulat, jonka ajattelin jakaa kanssanne: käännä lankku niin, että teillä on ura itseänne päin sen sijaan että olisi sulka ja naulaa uran yläreunaan: [bild] Silloin seuraavan laudan sulka piilottaa naulan. Olen asentanut näin toisessa huoneessa (olin ehtinyt asentaa
Sir Duke: [citat] Kuinka paljon kaappi työntyisi ulos huoneeseen uunin vieressä? Tai mahtuuko kaappi kokonaan syvennykseen?
Albin Emet: Hei! Olemme ostaneet bestå-TV-tason Ikeasta ja aiomme laittaa sen kipsiseinää vasten yksinkertaisella kipsilevyllä. Valitettavasti seinän keskelle menee myös liukuovi. Jos ruuvaa jotain, ovi osuu siihen. Kaapit pitäisi ruuvata yhteen sivuilta, mutta riittääkö se? TV-taso on ikään kuin pienillä kaapeilla ympäriinsä neliömäisesti, ja TV on keskellä. Sitten on 4 pientä kaappia
Stefan N: 5mm ja kovaa kuulostaa siis silloin eterniitti tai joku serkku siitä.
Ellinor Hellquist80: Hei Kuinka kauan pitää olla poissa kotoa, kun on vahannut Osmolla ja laittanut sen päälle jotain muuta ainetta? Lattianasentajan mukaan haju on voimakas? Voiko 10 vuotta vanhaa tammilattiaa vahata? Hän puhui, että voisi tulla reaktio? Mitä hän sillä tarkoitti? Joku ei ollut ymmärtänyt, mitä hän tarkoitti?
bryggarebob: Hei, Aion sahata IKEA Sinarp -laatikon etuosan, josta tulee hyllytaso, ja haluan välttää vanerin lohkeamista. Aion leikata sen pituus- ja leveysmittaan, ja molemmat puolet ovat lähekkäin keittiön kaapin ja seinän välissä. Miten te tekisitte? Tiedän, että voi käyttää teippiä ja suojalevyä. Muita vinkkejä? Mitä sahaa käyttäisitte? Minulla on kotona seuraavat työkalut
guslar: Luulen, että on, tarkistan. Palaan illalla!
Rickard.: Kevytbetoni on erittäin vaikea määrittää painon suhteen, koska se vaihtelee valtavasti ja ainoa tapa todella tietää on testata. Mielestäni kevytbetoniruuvi on paras raskaaseen kiinnitykseen, mutta se on myös hieman herkkä nykäisyille ja iskuille. Kevytbetoniruuvin kanssa koko kierteinen osa tulee aina saada 100% sisään kevytbetoniin.
joakim62537: Hei Erik. Vanha keskustelu, mutta löysin samat/samanlaiset levyt kotoani. Miten asbestin kanssa oli asia?
AndersS: Riippuen ulkonäkövaatimuksista, mutta ajaisin moottorisahalla. Jos ollaan sisätiloissa, käytän sähkökäyttöistä ketjusahaa.
klaskarlsson: Hyvä idea. Recycling ja up-cycling ovat aina hyviä, kunhan parketissa on hieman paksuutta, niin sen pitäisi onnistua erinomaisesti. Sinun täytyy luultavasti maalata ulkopuolelle, jotta se kestää sään ja tuulen tietenkin...
hejhejdajje: Nyt olemme edenneet hieman pidemmälle remontissa ja seinä on poissa! Seuraava vaihe on rakentaa kaikki uudelleen niin, että saamme suhteellisen tasaiset ja kauniit seinät, joita voi maalata. Tiedostan, että kyseessä on vanha talo, eikä täydellisyyttä haeta - mutta nyt kysymykseeni! Osa kantavaa seinää muodostuu rapatusta hormista, jota ajattelimme käyttää ensi vuonna, kun rakennamme
Nobbe_1: Sängyn toiselle puolelle tulee kiinnitettävä yöpöytä, joka ruuvataan seinään, mutta se ei ole kovin painava, vaan siinä on vain muutamia pienempiä hyllyjä "pilarissa". [citat]
rqx: Hei, Minulla on (luulen) öljykarkaistu masonit betonitiilien alla katolla. Minun on poistettava ilmastointihuppu, miten se korjataan? En ole ollut katolla ja nostanut, mutta vähintään se on 120mm reikä ilmanvaihtoputkea varten hupun muotoilusta riippuen.
Vofflan74: Olemme vaihtamassa keittiön lattiaa kalanruotoparkettiin sähkölämmityksen päälle, joka myös vaihdetaan uuteen. Nyt rakentaja sanoo, että tarvitsemme 45 mm pohjalattiasta, joka on alla. Se on 30 mm korkeampi kuin nykyään. Se on mielestämme liian korkea. Onko kenelläkään vinkkejä ratkaisuun? Ohut materiaali? Vai ajatella uudelleen?
fribygg: Mielestäni sinun tulisi kokeilla itse vermeculitlevyjä, niitä voi ostaa rautakaupasta muutamalla satasella ja niitä on helppo työstää käsisahalla ja moraknivillä niin, että ne sopivat tulisijaan.