Hei,
Vahinkoteknikko on mitannut tänään kosteusvaurion aiheuttamat arvot, kuivain 2 viikkoa ja sitten lämmitysmatto 3 päivää. Hän katsoo, että on kuivaa.
Mittasin nyt itse tänä iltana, kun kirvesmies aikoo asentaa lattian huomenna.. mielestäni arvot ovat erittäin korkeita?!
Mittaus tehtiin heti, kun lämmitysmatto poistettiin.

Kuva 33 on viitearvo, jonka pidän kuivana.
Olen testannut autotallin puutavaraa, joka antaa noin 30.

• Kosteusmittari näyttää lukeman 142,5, jota käytetään arvioitaessa kosteustasoja rakennuksella. Taustalla näkyy kahta putkea ja puupaneelia.
  • Kosteusmittari näyttää lukeman 33,7 puupaneelin pinnalla. Mittaus tehty heti lämmitysmaton poiston jälkeen. Käsi pitelee keltaista laitetta.
  • Mittaustilanne puupintaa vasten, kosteusmittarin lukema 107,7. Käsi pitelee keltaista mittaria, lattia näyttää siltä kuin siitä puuttuisi pinnoite.
Se voi olla, että mittaat liian lähellä metalliputkia ja saat virheellisiä arvoja. Mitä tapahtuu, jos mittaat samalta etäisyydeltä putkista mutta korkeammalta putkien suuntaisesti?

Sitten mittaria tulisi pitää 90 astetta mittapintaa vasten ja pitää myös poissa lattian/tien kulmasta useilla senteillä.

Centano Centano sanoi:
Se voi johtua siitä, että mittaat liian lähellä metalliputkia ja saat virheellisiä arvoja. Mitä tapahtuu, jos mittaat samalla etäisyydellä putkista, mutta korkeammalta ylös pitkin putkia?

Mittaria tulee pitää 90 asteen kulmassa mittapintaan nähden ja pitää erossa lattia/seinä-kulmasta usean senttimetrin verran.
Tässä on esimerkki.
45 cm putkesta.
Arvo 122 siellä, missä mielestäni näyttää kostealta (tummemmalta). Sitten kaksi mittausta vain muutaman senttimetrin sivuun, huomattavasti alhaisemmat arvot.

• Kosteusmittari näyttää lukeman 67,2 kellertävän puupaneelin edessä, sormi painaa laitetta.
  • Kosteusmittari näyttää 122,5 puuseinän edessä lattialla, jossa mahdollinen kosteuden aiheuttama tummempi alue näkyvissä.
  • Kosteusmittari seinää vasten, lukema 56.1. Puu ja betoni ympärillä. Mittaustilanne sisätiloissa.
Juuri tuo tummempi läiskä on vähän outo, näyttää kuin olisi kosteutta pinnalla. Mittari, jota käytät, voi antaa vääriä arvoja, kun mittaat noin lähellä kulmaa.
Et voi sattumalta mitata kosteusosuusmittarilla, jossa on piikki? Mieluiten eristetyllä vasaraelektrodilla, jotta voit mitata syvemmältä.

Centano Centano sanoi:
Juuri tuo tummempi kohta on hieman kummallinen, näyttää pinnalla olevalta kosteudelta. Mittari, jota sinulla on, voi antaa virheellisiä arvoja, kun mittaat näin lähellä kulmaa. Onko sinulla mahdollisuus mitata kosteusosuusmittarilla, jossa on tappimittaus? Mieluiten eristetyllä vasaraelektrodilla, jotta voit mitata syvyydeltä.
eilen he suihkuttivat klorin, he väittävät, että se tulee siitä. Kosteusteknikko on mitannut tapeilla, tulos oli noin 25. Jäljellä oleva pieni kosteus jakautuu. He VAKUUTTAVAT, että on ok rakentaa uudelleen.

Uiskentele rauhassa ja aloita työ, kun mielestäsi se on tarpeeksi kuiva.

• Tykkään
Axel Svensson
  • Laddar…
Workingclasshero Workingclasshero sanoi:
Uskalla uida rauhassa ja aloittaa työ silloin kun sinusta tuntuu, että on riittävän kuivaa.
minä ja kosteusteknikko törmäsimme hieman, voisi sanoa.
Hän sanoo, että voi vain laittaa lattian, minä saan tämän rakennusmuovikalvon alle.
Järkevää? Tätä pintaa ei ole aiemmin kuivattu, koska muovi on ollut tämän betonin päällä ja huomio on ollut kosteudessa ikkunan alla, 1,6 m päässä. Katso putket kuvan yläosassa.

• Käsi pitää kosteusmittaria betonipinnalla, näytössä lukema 46,0. Mittari asetettu muovin alle tutkimaan kosteustasoa.
A Axel Svensson sanoi:
minä ja kosteusasiantuntija olimme eri mieltä voi sanoa.
Hän sanoo, että voi vain laittaa lattian, tämä on minulla rakennusmuovin alla.
Kohtuullista? Tätä pintaa ei ole aiemmin kuivattu, koska muovi oli tämän betonin päällä ja painopiste oli ikkunan alla olevassa kosteudessa, 1,6m kauempana. Katso putkia kuvan yläosassa.
Kosteusasiantuntija?! Pitäisi lukea yksi numero, kuinka vaikeaa se voi olla?

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.