T
Ted Hörman: Se vaikuttaa olevan hyvä ratkaisu! Aion kiinnittää glrs (28x70) suoraan kattotuoleihin, joten minulla ei ole tilaa tehdä samaa ratkaisua kuin sinä 45x45 sääntöjen kanssa. Mutta mietin, että puristaisin rakennusmuovin kiinni kattotuoleihin ja seinään, kuten tein vaakasuuntaisen tukipuun alla, ja sitten tiivistäisin uretaanivaahdolla ylhäältä kuten sinä teit. Luuletko, että
8 vastausta · 3,2k lukukertaa
·
Stefan N
Stefan N: Oletan, että puhumme silikonisaumasta? Osta nämä, niin se sujuu loistavasti sekä poistaa että laittaa uutta. http://www.ksportal.se/en/handverktyg/sanitaer-och-installationsverktyg1/fog-avdragare/fugenfix-silikonskrapa-och-avdragarsats-7-delars
2 vastausta · 977 lukukertaa
B
Benji4: Ok! Suuret kiitokset kaikista vastauksista.
11 vastausta · 1,2k lukukertaa
·
B
11 vastausta · 1,2k lukukertaa
·
R
Rolle85: Pellavaöljy on niissä. Kiitos
4 vastausta · 3,9k lukukertaa
G
Gårdspigan: Olen remontoimassa portaita ja mietin, miten parhaiten kiinnitän kaiteen, eli käsijohteen, seinään? Tarvitaanko ylimääräistä päätypilaria vai voinko kiinnittää käsijohteen suoraan seinään? Vanha käsijohde oli toisen muotoinen ja naulattu(!) vinoon kipsiin. Se oli kuitenkin sahattu niin, että se oli viety noin 1 cm paneeliin. Katso kuva. Uusi käsijohde on Lundbergsilta ja
0 vastausta · 1,8k lukukertaa
·
V
Vector: Juuri kuten edellinen kirjoittaja, suosittelisin metalliexpandereita, kun haluaa varmistaa, että se pysyy paikoillaan. Käytän sitä esimerkiksi, kun asennetaan lämminvesivaraajaa lastulevyyn, koska se ei ole yhtä vahva kuin esimerkiksi vanerilevy.
5 vastausta · 4,9k lukukertaa
·
M
Mads93: [citat] Kiitos vastauksista!
10 vastausta · 2,1k lukukertaa
·
M
Claes Sörmland
Claes Sörmland: Miksi ontelolaatta? Eikö se ole vain tavallinen valettu betonilaatta, jossa putki on päätynyt liian lähelle naapurin asiakkaasi kattoa? Näin voi olla miljoonaohjelmassa ja ehkä jo aikaisemminkin. Tulee usein esille ketjuissa ohuista betonilaatoista, jotka aiheuttavat ongelmia kylpyhuoneremonttien yhteydessä ja siihen liittyvästä viemärinvaihdosta tällä foorumilla.
4 vastausta · 2,2k lukukertaa
·
N
Niklaspe: Omistan klassinen Älvsbyhus-talo, jossa klossar ovat asetettu kantbalken päälle ja syllen on niiden päällä. Rako on 30 mm ja se on suoraan avoin krypgrundeni. Koska minulla on avfuktare, haluan tietenkin tiivistää tämän raon, mutta mikä olisi paras tapa? Voisiko sisään laittaa eristystä kuten cellplast? Vai pitäisikö tiivistää vain krypgrundenin sisältä? Tietysti musbandet on
0 vastausta · 1,6k lukukertaa
·
M
mh1988: [citat] Kiitos vastauksesta.
2 vastausta · 1,7k lukukertaa
·
M
2 vastausta · 1,7k lukukertaa
·
T
TheGame: Kun tein kylpyhuoneen, en uskaltanut tehdä tasoitusta itse, vaan annoin lattianpäällystäjän tehdä sen. Mutta valun jälkeen ja kun se oli jähmettynyt, primasin koko lattian. Kesti 4 viikkoa ennen kuin tasoite tuli päälle. Luulen, että riski on, että se kuivuu muuten liian nopeasti ja halkeilee tai kohoilee??
2 vastausta · 1,1k lukukertaa
C
cpalm: [citat] Kyllä, tyypillinen slaggikivi.
6 vastausta · 1,0k lukukertaa
·
C
6 vastausta · 1,0k lukukertaa
·
H
hempularen: Pöly sinibetonista on yhtä vaarallista/vaaratonta kuin seinässä oleva sinibetoni. Kuitenkin pölyn hengittäminen ei ole hyväksi riippumatta siitä, oletko 2- tai 62-vuotias. Joten juuri silloin, kun sitä hiotaan, tulisi käyttää hengityssuojainta. Ja silloin sinibetonin pöly on yhtä paha kuin tavallinen hiomapöly maalista, jota hiotaan.
2 vastausta · 2,0k lukukertaa
T
tergo: [citat] ehkä ulkosauma tai tec7
1 vastaus · 2,0k lukukertaa
människa
människa: Hei Miten kalkkilaasti-rapattu seinä on pysynyt näin kahden vuoden jälkeen? Oliko kyseessä kellariseinä, jonka rappasitte? Harkitsen itse kalkkilaasti-rapattua seinää kellarissamme uudisrakennuksessamme.
4 vastausta · 2,8k lukukertaa
·
Claes Sörmland
Claes Sörmland: [citat] Luulen, että ajattelet täysin oikein. Sinun täytyy rakentaa seinän läpi kanava, joka kestää savukanavan lämpösäteilyä. Tyypillisesti ostetaan hyväksytty savukanava ja sen ohjekirjassa kerrotaan, kuinka tämä kanava on muotoiltava.
6 vastausta · 16,3k lukukertaa
A
Avemo: On tietenkin mahdollista lämmittää vettä takan kuoren avulla. Mutta on hyvä, jos odotukset tuloksista ovat realistisia. Suurin osa takassa tuotetusta lämmöstä menee suoraan savupiipun kautta ulos tulematta talon hyödyksi. Huoneeseen päätyvästä lämmöstä suurin osa tulee suoraan säteilylämpönä. Pienempi osa lämmittää takan muurattuja seiniä ja vapautuu hitaasti huoneeseen
19 vastausta · 6,0k lukukertaa
D
Dublin: Se ei näytä erityisen huonolta ollakseen kellari, mutta kuten itsekin mainitsit, puupalkit kellariseiniä vasten aiheuttavat ongelmia. Valitettavasti harvoin on hyvä ratkaisu paikkailla ja korjata, totta kai voit poistaa levyn leveyden verran, korvata sen teräspalkkeilla ja kipsillä, ja sitten tasoittaa siirtymä vanhaan seinään. Mutta onko se hyvä vai ei, tuskin kukaan täällä osaa
4 vastausta · 2,0k lukukertaa
·
M
mojjen: Jos on 5 mm vara, mao savupiippu ei ole kiinni. Olisin tehnyt täysin uuden kattotuolin, jonka olisin ruuvannut ja liimannut nykyiseen, mutta silloin sahannut pois sen osan, joka on liian lähellä savupiippua. Hieman sama ajatus kuin Nikorasulla yllä, mutta tee kokonainen, niin se tulee lopulta olemaan vahvempi kuin nykyään, sen sijaan että olisi riski heikentymiseen. Jos se on kiinni, niin
7 vastausta · 3,5k lukukertaa
·
PNO
PNO: Kun asensin Pex-putkia pidemmälle matkalle laudoitetussa seinässä, joka myöhemmin päällystettäisiin kipsillä, tilasin 1,5 mm galvanoitua teräslevyä olevia kaistaleita, jotka reilusti peittivät putket ja ruuvasin ne putkien päälle ennen kuin kipsilevy asennettiin. Olen tehnyt samalla tavalla parissa kohtaa, joissa putket kulkevat epäsopivissa paikoissa olevien tukipuiden läpi. Mutta
8 vastausta · 5,3k lukukertaa
·
E
En glad amatör: Ole hyvä! On mainittava, että sivulasi, jota ei voi avata, nokeentuu nopeimmin. Koska luukun ympärillä ei ole tiivistettä, ilmaa pääsee sisään sieltä, mikä varmasti auttaa "tuuletamaan" luukun lasia. Jos käyttäisimme sitä useammin lämmitykseen talvikaudella, panostaisin kamiinisella insertillä, joka on paljon ympäristöystävällisempi ja huomattavasti tehokkaampi. Uskon, että
5 vastausta · 6,1k lukukertaa
·
K
KungAnka: [citat] Arkajalista valinta. :) Olen miettinyt sitä, mutta en ole löytänyt mitään, josta pitäisin. Ainoa näkemäni on Assa, jota myydään sarjana, jossa minun on joka tapauksessa vaihdettava ruuvit (liian lyhyet) ja tappi/vetäjä. [bild]
4 vastausta · 3,0k lukukertaa
·
H
herrjoa: no niin kiitos avusta täytyy testata ja katsoa mikä toimii ja mikä ei onhan se huokoinen, joten lättklinker tai slaggsten ovat varmaan vaihtoehtoja. lättbetongsplugg tai kunnon nylonpluggar ovat varmaan olemassa olevat vaihtoehdot. jos menee pieleen, niin sitten käytän jotain erikoisratkaisua, kuten fill och fix, husfix, kemankare tai ehkä ankarmassa. tuntuu valtavalta työltä vain
9 vastausta · 4,7k lukukertaa
·
A
AndersS: Ne jotka olen asettanut ovat toimineet 18:lla. Voi riippua paneelista. Mutta kallistan dyckertpistoletin niin, että ne menevät vinoon, ja kulmat "vastustavat" toisiaan.
3 vastausta · 3,5k lukukertaa
A
AG A: Kyllä, siellä voit pitää sen. Hankitse vain kunnollinen seinäteline, jotta TV tulee muutama cm ulos seinästä, niin ettei se ylikuumene, sekä että se on kunnolla kiinnitetty. Hankitse sitten oikeat ruuvit ja proput. Nämä eivät saa olla yhtä pitkiä kuin tiili on leveä. Sinun on myös varottava, ettet poraa liian syvälle.
1 vastaus · 3,3k lukukertaa
·
Matti_75
Matti_75: Varmistaisin ensin, että kiinnitä yksi sääntö kunnolla ja sitten ruuvaa portaat siihen.
1 vastaus · 2,0k lukukertaa
KnockOnWood
KnockOnWood: [citat] Kun muutin käyttämättömän tallin kanakopiksi vuonna 2010, kokeilin laittaa lämpölampun yhden orren yläpuolelle. Kanat siirtyivät nopeasti sivuille, kukaan ei halunnut istua "mukavan" lämmön alla lampun alla. Joten se poistettiin.
30 vastausta · 9,9k lukukertaa
K
Kyrkogatan18: Sisäkatto pitää laskea alas 2x2 ja kipsata. Joten tietenkään en halua kupruilevaa kattoa, joka rikkoo kipsin :)
32 vastausta · 4,7k lukukertaa
·
A
aroo: Ok, se saattoi olla hieman liian pitkä ja laaja ketjun aloitus... Joten tiivistetään hieman: Jos haluan muurata kevytsoraharkkoseinän, mutta lattia on melko vino, pitäisikö minun valaa korotus suoraan nykyisen lattian päälle? Vai eikö se ole ollenkaan tarpeen, voinko leikata kevytsoraharkot niin tarkasti, ettei se ole tarpeen? Kiitos!
1 vastaus · 1,5k lukukertaa
·
V
vanpire: Tigersaha?
9 vastausta · 1,3k lukukertaa
·
V
9 vastausta · 1,3k lukukertaa
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.