Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka
egge80: Poista venttiili, mittaa keskikohta katosta ja edellisestä paneelista. Liimaa uusi paneeli paikalleen, merkitse mittasi ja sahaa. Paina venttiili paikalleen, kaksi askelta taaksepäin ja nauti keskitetystä reiästä.
Hasse C: Kiitos viisaista vastauksista. Luulen, että kallistun käyttämään palikoita, joiden koko on noin cc60, ja hienosäädän niitä etäisyyslevyjen avulla niin, että reiästä tulee suorakulmainen ja sovitettu oven kielelle. Sitten liimaan sokerin palikoihin kiinni.
ulfalf: Kiitos vastauksista. Jotenkin päädyin kuitenkin asentamaan puuruoteet, ja laitoin ruoteiden ja seinän väliin huopaliuskat varmuuden vuoksi. Seinä on väliseinä, joten ei tunnu siltä, että seinässä olisi mitään äärimmäisiä kosteuden siirtymiä. Käytin kiinnitykseen naulatappeja, joten tuli porattua ihan älytön määrä reikiä, mutta ruoteet pysyvät kyllä paikoillaan.
Pumabjörnen: [citat] Jännittävää, minä toteutin 2 vuotta sitten samanlaisen kokonaisremontin talossamme, joka on rakennettu -43, klassinen omakotitalo. Minun tapauksessani purin kaiken ja säilytin vain kattoristikot ja aluskatteen sekä avasin ulkoseinärungon aina ulkovuorauksen taustaan asti (on lisättävä, että meidän tapauksessamme oli lisäeristys lännenskenrolla ja uusi ulkovuoraus jo tehty
egge80: Conturan kamiinoissa on kaikissa (mahdollisesti jotain poikkeuksia) 10 cm palavaan aineeseen, joten on hyvin yleistä, että se näyttää samalta kuin sinulla, en olisi huolissani, mutta nuohoojan pitäisi olla hyväksynyt asennuksen.
Pejter: [citat] Hei, valitsin vaihtoehdon 1. Mutta kun tein reiän savupiippuun, se ei ollut teräsputki vaan komposiitti, joten se oli helppo sahata poikki. Tiivistin Rockwoll kivivillalla putken ympäriltä sekä ylös että alas ja muurattiin umpeen. Hyväksyttiin ilman huomautuksia.
Snyggingen: [citat] Kiitos vastauksesta! Jousi on onnistunut solmimaan itsensä takana (kirjaimellisesti) Tarvitsee kuitenkin yrittää saada kiinni kaapelin telekaapeleista, joten valitettavasti pitää vain avata.
Fippe c: Hei, Rakensin hallin, joka on kooltaan 860m2, teräsrungolla ja sandwich-paneeleilla sekä kattoon että seiniin. Tämä halli on pysynyt tiiviinä yli kolmen vuoden ajan, ja ostin paneelit Kingspanilta. Olen todella tyytyväinen! Reilu vuosi sitten rakensin toisen hallin. Tällä kertaa 2200m2. Tilasin rungon, jossa ovat seinät ja katto valmiiksi asennettuna rakennusfirmalta. Valitettavasti
Hamrin: [citat] Kallistun yhä enemmän siihen suuntaan, erityisesti koska se pysyy levyissä eikä lainkaan laatoissa. Muistaakseni käytin Bauhaus Probau flexi low dust tai vastaavaa. Kiitos vinkeistä Kiiltoon liittyen. Kallistun siihen, että poistan kiinnityksen ja käytän Kiilton primeria ja kiinnitystä.
husdrommaren: [citat] Tämä kuulosti erittäin mielenkiintoiselta, et sattumalta muista mistä ostit nämä nelikulmaprofiilit? Olen etsinyt, mutta en löydä hyvää tulosta.
Dan_Johansson: Oja! Vähän jännitystä elämään haluaa kai olla.. :D Edit: luulen föv että on olemassa kontaktiliimatyypin sprayliimaa, jota voi suihkuttaa vain yhdelle pinnalle, jolloin säätäminen on mahdollista jonkin aikaa..
AG A: [citat] Olet oikeassa. Virheeni oli olla ajattelematta sekoituksen tulosta. Tiedän vain, että klorin on hyvä puhdistusaine monenlaiseen likaan, ja että etikka on hyvä hajuihin. Mutta niitä ei pidä sekoittaa!
Kirrren: [citat] okei, niin se meni siis, täytyy olla niin pahimmassa tapauksessa kiitos vastauksesta :D
ÉlPon: [citat] Ei näyttänyt olevan ketään, joka olisi osannut tämän. Mutta huomasin itse alkaessani piirtää, että "yläristikko", jonka kuvasin (sama kuin vaihtoehto 3), ei ole tarpeen, koska gles saa tukea vaakatasossa olevasta asennuskerroksesta (punaiset kuvassa), joka tulee seuraavassa vaiheessa. [bild]
skvadron: Hei, Aion laittaa tukipuut ja asentaa kuitukipsilevyt tulevan kotiteatterihuoneeni sisäkattoon. Seinät ovat OSB sekä tupla-kipsilevyä, ja mietin seuraavia mittoja/dimensioita tukipuille: Katto ei saa olla kosketuksissa yläpuolella olevaan rakenteeseen. Ajattelin 45x145 kehykseksi seinien ympäri Sitten leveyssuunnassa 45x145 cc 600 (cc 1200 on varmaan liian harva) sen jälkeen koolaukset
A.Stahlgren: Olen aloittanut kipsin poistamisen, koska aiomme kuitenkin vetää uudet sähköjohdot seiniin ja vaihtaa koko pintakerroksen, joten nyt näkee paremmin, miltä juuri se kohta näyttää, jonka haluamme poistaa. Myöskään uloin koolaus "ei pohjaa" kunnolla eikä ole myöskään suurempi kuin muut koolaukset. [bild] [bild]
lisaskywalker: [citat] Mielestäni se näytti metallilta, jossa oli jonkinlainen muovisuojus päällä, mutta nyt kun zoomaan lähemmäksi, näen, että olin luultavasti väärässä!
fribygg: Sanoisin GIPSA, mutta jos olet huolestunut, on helppo shimsa med 2mm blå pallbricka.
snowjim: Jos seinä on tosiaan taipunut jälkikäteen, miten on mahdollista, että kaakelit tai saumaus eivät ole halkeilleet? Eikö niiden pitäisi olla niin joustamattomia?
NicklasP: [citat] Upeeta! Kokeilen tätä. Onko mahdollista, että tämä säätö parantaa listapainetta ja saan oven tiukemmin karmia vasten?
Skitväder: [citat] kyllä vain! On klackfoder tällä hetkellä, ajattelin rakentavansa smyg saadakseen tiiviimmän kulman :)
Mr. Sundqvist: [citat] Niin voi ehdottomasti olla. Kuitenkin haluaisin liittää ne yhteen sopivalla materiaalilla.
Karl.K: Hei! Olen ajatellut valaa uuden laatan (lattialämmityksellä) olemassa olevan vuodelta 1974 olevan laatan päälle, jonka alla on 10 cm solumuovia. Vain ulkoseinät tulevat seisomaan vanhan laatan päällä, mutta alla on paksu aluskattohuopa ja sivussa uusi valaminen. Vanha laatta vaikuttaa kuivalta. Kaksi ajatusta on tullut mieleen. Pitäisikö minun laittaa vanhan laatan päälle
Åsa Lund: Se kestää neljä kertaa niin kauan kuivua, jos se kuivuu vain yhteen suuntaan.
gaia: [citat] ehkä purkaisin kaikki ritilät ja lämmittäisin normaalisti. Saat paremman kierron kammion ympärillä ja siten alemmat lämpötilat. Ehkä ei niin kaunis ilman ritilöitä, mutta kannattaa kokeilla ennen kuin korjaat myöhemmin. ja ehkä hanki harvemmat ritilät/verkko kammion ympärille.